Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je kent dat wel, je hebt een leuke Garmin GPS met 1, 8, 24 of 56 MB geheugen er in.

Voor Nederland werkt dat wel aardig, en als je dan geheugen tekort komt, ach je bent altijd dicht bij huis.

De GPS aan de Computer en je schiet er een paar andere MapSource kaarten in.

 

Anders wordt het als je op vakantie gaat, dan blijken sommige landen veel groter dan Nederland. :dribble:

Alle MapSource kaarten van te voren in de GPS stoppen wil niet want dan is zelfs 56 MB veelste klein.

Er blijft dus niets anders over om de laptop maar weer mee op vakantie te zeulen.

 

Gelukkig is er nu een oplossing “psendmap” een programma voor op de PocketPC die natuurlijk altijd in je binnenzak zit. :D

 

“psendmap” is het kleine boertje van “sendmap20” en draait op PPC2002 en PPC2003/WM2003.

 

psendmap.gif

 

De werking is simpel, kopieer alle kaarten die je verwacht nodig te hebben op en CF/SD geheugenkaart en stop die in je PocketPC.

Start “psendmap” selecteer de kaarten die je in de GPS wilt hebben door middel van "Add".

Verbind de GPS met een serieelkabeltje aan je PPC en tab eerst op "Connect" en dan op “Send”.

 

Helaas heeft een PocketPC geen mogelijkheid om via USB met de GPS te communiceren dus alles gaat serieel en dat betekent dus langzaam.

Maar gelukkig zijn we toch op vakantie dus dat geeft niet. :crybaby:

 

Download hier psendmap

 

PS. Ik kan het alleen met MetroGuide testen, kan iemand bevestigen of het ook met City Select en City Navigator werkt.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Weet je ook zo'n stekkertje voor de Mio 168 naar Vista?

De Vistakant heb ik nog wel ergens, trouwens.

Wel weer een tof programma, echt Beregoed!

 

Als ik het goed heb is de stekker voor de Mio 168 het zelfde als voor de HP iPAQ 22/38/39/41/54/55xx alleen zitten de pennetjes anders aangesloten.

Deze kan je op de bovenstaande link kopen of als het maar om 1 gaat is het misschien hier dan wel goed koper.

 

Of als je niet solderen kan/wil kijk eens op haid-services

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ook zo'n stekkertje voor de Mio 168 naar Vista?

De Vistakant heb ik nog wel ergens, trouwens.

Wel weer een tof programma, echt Beregoed!

Over aansluitingen hebben we het hier ook al eens over gehad, toen ging het over het aan sluiten van een externe accu.

Echter als je het draadje goed leest kom je er achter waar connectoren ten vinden zijn en waar je moet kijken voor aansluitschema's :dribble:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehe, wil ik het testen, moet ik in de auto zitten. Daar zit de kabel met de drie aansluitingen voor mijn PPC, Garmin en voor beider voeding :dribble: Die kan ik er ook niet uitwippen omdat deze vastgelijmd zit (ja ja, kweetut)

Ik merk dat die ik hier in huis heb alleen maar van de Garmin naar de PC en van Garmin naar de stopkontakt :crybaby:

De Garmin 60 heeft dezelfde aansluiting als de 76 serie. Dus al die "oude" rondpluggen en kabels werken altijd voor de nieuwe 60 serie.

En ja, eerlijk is eerlij, het is al vaker besproken hier op het forum, maar de beste kabels, puggen en service krijg je bij Silvia Haid in Duitsland :D

Zekan ietsie duurder zijn, maar je weet dat wat je krijgt ook goed is. En solderen? ik? Kan ik het beter direct weggooien.

Zal het eens downloaden en uitproberen. maar moet wel weer grote ruimte hebben op de geheugenschijfjes zeker? Metroguide 6 is volgens mij bijna 1900 Mb groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super!

Maar ................... ik durf het bijna niet te vragen: weet je ook nog hoe die pennetjes aan de Mio aangesloten moeten worden?

Waarschijnlijk maar een paar .............. maar welke?

 

GV35P_UP.JPG

 

1 GND

2 USB0-N-

3 USB0-P+

4 GND --------------------- - GND

5

6 RxD --------------------- O TXD

7 CTS

8 DSR

9 DCD

10 TxD -------------------- I RXD

11 RTS

12 DTR

13 GND

14 GND

15

16

17

18

19 VCC

20 VCC

21 VCC

22 VCC

 

Garantie tot aan de deur.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehe, wil ik het testen, moet ik in de auto zitten. Daar zit de kabel met de drie aansluitingen voor mijn PPC, Garmin en voor beider voeding :D Die kan ik er ook niet uitwippen omdat deze vastgelijmd zit (ja ja, kweetut)

Zo'n Stanley afbreek mes is dan erg handig :crybaby:
Ik merk dat die ik hier in huis heb alleen maar van de Garmin naar de PC en van Garmin naar de stopkontakt :blush:

De Garmin 60 heeft dezelfde aansluiting als de 76 serie. Dus al die  "oude" rondpluggen en kabels werken altijd voor de nieuwe 60 serie.

En ja, eerlijk is eerlij, het is al vaker besproken hier op het forum, maar de beste kabels, puggen en service krijg je bij Silvia Haid in Duitsland ;)

Zekan ietsie duurder zijn, maar je weet dat wat je krijgt ook goed is. En solderen? ik? Kan ik het beter direct weggooien.

Wie kan lassen kan ook solderen, solderen doe ik het liefst met een soldeerbout welke eerst verhit wordt door een brander.

Je hoeft per connector ook maar 3 draadjes te solderen.

Na tijd even kontroleren met de multimeter of alles goed zit.

Zal het eens downloaden en uitproberen. maar moet wel weer grote ruimte hebben op de geheugenschijfjes zeker? Metroguide 6 is volgens mij bijna 1900 Mb groot.

Ik denk dat je het meer moet zien als een soort redding in nood.

Ik denk dat je ook gewoon afgemeten pakketje klaar moet maken, welke je in de gps moet laden.

Hiervoor zal denk ik een sd kaartje van 128 of 256 mb ruim voldoende zijn!

Dus geen bijna 2 gb aan MG meenemen op sd kaarten of je moet van de Noordkaap naar Gibratar gaan. :dribble:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan lassen kan ook solderen, solderen doe ik het liefst met een soldeerbout welke eerst verhit wordt door een brander.

Je hoeft per connector ook maar 3 draadjes te solderen.

Na tijd even kontroleren met de multimeter of alles goed zit.

Tja, maar ik kan ook niet lassen :crybaby: Nee, dank je. Ik heb diverse sorten bouten voor verschillende temperaturen .... daar ligt het niet aan. Het ligt hier niet aan het materiaal of aan het gereedschap. Het ligt hier aan de man die het wel of niet kan .

 

Zal het eens downloaden en uitproberen. maar moet wel weer grote ruimte hebben op de geheugenschijfjes zeker? Metroguide 6 is volgens mij bijna 1900 Mb groot.

Ik denk dat je het meer moet zien als een soort redding in nood.

Ik denk dat je ook gewoon afgemeten pakketje klaar moet maken, welke je in de gps moet laden.

Hiervoor zal denk ik een sd kaartje van 128 of 256 mb ruim voldoende zijn!

Dus geen bijna 2 gb aan MG meenemen op sd kaarten of je moet van de Noordkaap naar Gibratar gaan. :dribble:

Ach ja, daar heb ik ook niet bij stilgestaan. Tuurlijk ga je naar Frankrijk dan hoef je alleen maar huh, hu h, nou ja Frankrijk in ieder geval.

Sorry dat ik ff stotterde maar ben Nederland nog nooit uit geweest eigenlijk, dus moest ff zoeken waar Frankrijk ligt en welk land je langs moet. Zal wel België zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...