Spring naar bijdragen

SirfTweak


Geoman

Aanbevolen berichten

SIRFTweak gaat vanaf nu door het leven als GPSTweak.

 

Vanaf beta 0.9p is het mogelijk om WAAS/EGNOS aan/uit te schakelen in de SIRF chipset van je GPS module. De oude versie pretendeerde dit ook, echter nooit een WAAS/EGNOS op het scherm(pje) gezien.

 

gpstweak.jpg

 

Is nog wel erg beta. Niet alle grafische functies werken. Wel voorzien van de langverwachte extra mogelijkheden m.b.t. het EGNOS/WAAS gebeuren.

Wil je een duidelijk beeld krijgen van de software dan kan je beter de oude versie downen.

 

SIRFTweak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Myrdhin

Oude versies van SiRFTweak hebben nooit een WAAS/EGNOS functie gehad en zullen dat ook nooit meer krijgen aangezien het nu door het leven gaat als GPSTweak. Ik heb wel op mijn pagina vermeld dat WAAS/EGNOS een toekomstplannetje was. GPSTweak maakt dit nu waar.

 

Inderdaad is het programma ook nog niet echt goed bruikbaar. Het omschakelen werkt maar is nog verre van user-friendly te noemen. Overigens heb ik in een thread op de pocketpc-club gelezen dat er al iemand was die m.b.v. de Emtac GPS software zijn fix op 3D+DGPS had staan. Hetzij erg kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oude versies van SiRFTweak hebben nooit een WAAS/EGNOS functie gehad

Welkom op dit board! Erg leuk de maker van het programma te ontmoeten.

 

Ik sloeg inderdaad de plank mis. Dat krijg je als je veel moeite doet om EGNOS op je scherm te toveren. En veel aan het 'spelen' bent met diversen PPC programma's. Dan ga je dingen door elkaar halen.

Ik verwisselde jouw programma waarschijnlijk met WinFast óf Gpsviewer wat ook een setting heeft voor WAAS/EGNOS

 

Dat het programma nog niet erg bruikbaar is maakt niet uit. Daar is het per slot van rekening bétasoft voor.

Het begin is echter veelbelovend :thumbup:

Meerdere op dit forum kijken erg uit naar een EGNOS tweak van hun CF-GPS.

 

Succes met de verdere ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Myrdhin

Ik ben op dit board terecht gekomen vanwege de log files van mijn pagina. Ik vindt het namelijk wel leuk om te kijken waar iedereen zoal vandaan komt die interesse heeft in mijn software. Ik zal dan zeker dit board in de gaten houden i.v.m. mogelijke tips voor GPSTweak en zal ook in het geval van een nieuwe versie dit hier posten.

 

Misschien wel een leuk idee om naast GPSTweak ook een programma te schrijven specifiek voor Geocaching. Als de mensen hier laten weten welke functies handig zijn in zo'n programma wil ik er best 'ns een keer naar kijken of het (voor mij) haalbaar is om dat in een programma om te zetten. Het zal waarschijnlijk wel een lange tijd duren voordat ik het programma af heb, dat is te wijten aan mijn tijdgebrek (GPSTweak heeft zo'n 4 maanden geduurd....).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel een leuk idee om naast GPSTweak ook een programma te schrijven specifiek voor Geocaching.

Super!! :thumbup: We hebben het hier al vaker gehad over het feit dat er nog geen specifiek PPC programma is voor de Geocacher. Het is een lang gekoesterde wens een alles in één programma te hebben.

 

Met wereldwijd tienduizenden geocachers is hier zeer zeker een markt voor.

Momenteel moeten we het doen met allerlei losse programma's, die vaak ook nog eens niet goed werken.

 

Ik begrijp heel goed dat het ontwikkelen van software erg tijdrovend is én af en toe knap frustrerend. Druk vanuit de groep zal dan ook achterwegen moeten blijven.

 

Met jou goedvinden kunnen we hier misschien alvast tot een 'wishlist' komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Myrdhin

Ik vindt het goed als er een wishlist komt. Wel heb ik de voorkeur om de wishlist te splitsen in 2 gedeelten, te weten zaken die echt van belang zijn en zaken die als "leuke" extra handig zijn. Als jullie in ieder geval de basis prorgamma functies willen opschrijven? Daarna zullen we kijken naar de extra's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn wishlist is bijna compleet. Zal hem morgen posten. Ben nog wat zaken aan het uitzoeken.

 

PocketPC bezitter? Schroom niet je ideeen hier ook eens plaatsen.

 

Meedenken gewenst! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn wishlist is bijna compleet. Zal hem morgen posten. Ben nog wat zaken aan het uitzoeken.

 

PocketPC bezitter? Schroom niet je ideeen hier ook eens plaatsen.

 

Meedenken gewenst!  :rolleyes:

Hmmm meedenken? Zal het proberen. Dat het in ieder geval al geschikt wordt gemaakt voor Bluetooth GPSen ;) En dus hogere compoorten ingesteld kunnen worden :( .

 

En verder mag het wat mij betreft een combi worden van SirfTweak, GPSDash, Vitonavigator. Het moet meer functies hebben dan een "normale" GPS als Maggellan of Garmin

 

Zal wel eens proberen wat zinnigs op papier te zetten en ullie weten allemaal dat ik daar verrekt veel moeite voor moet doen :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimeldief B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Myrdhin

Ik zal eens gaan kijken naar die programma's die genoemd zijn. Voor de rest: kom maar op met die verlanglijstjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

De makers van de SirF chipset (waar deze draad mee begon) hebben aangekondig dat er deze zomer nieuwe hardware komt waarmee we natuurlijk weer leuk kunnen gaan spelen.

 

SiRFstarIII.

The new SiRFstarIII chipset architecture, succeeding the SiRFstarII technology introduced in 1999, reportedly provides the equivalent of 200,000 correlators for processing digital signals, a sensitivity reaching –159 dBm, and a GSM-aided cold-start time to first fix (TTFF) positioning of one second. The previous generation had the software equivalent of 1,920 correlators, a sensitivity of –149/150 dBm, and a network-assisted TTFF of 7–20 seconds. The SiRFRF integrated circuit (RFIC) front-end uses silicon-germanium materials in place of the CMOS and bi-CMOS for previous generations of SiRF technology.

 

En waarom zo'n opmerkelijke overdosis aan correlatoren? Waar is dat nu goed voor? Je hebt een snellere koude start en dat moet tegenwoordig. Dat legt de baas van het spul uit:

 

SiRF founder and vice-president Kanwar Chadha says the company’s objective was “to totally eliminate the delay” in obtaining a position fix, which he sees as a precondition for widespread adoption of GPS-based LBS applications. Wireless users expect an instant and reliable positioning solution comparable to what they obtain with their phones or PDAs, he says.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...