Spring naar bijdragen

macro voor STATS


kruimbol

Aanbevolen berichten

ik wil graag in GSAK een macro runnen voor de statistieken op mijn cache pagina ik heb al heel wat afgezocht op dit forum maar kan geen draadje vinden hier over. Wie kan/wil mij helpen aan een duidelijke macro die ik als leek(je) ook snap

 

:):(:wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eigenlijk is het helemaal niet moeilijk...

 

Je moet een macro downloaden bijvoorbeeld: All Purpose Statistics Generator, FindStatGen3.gsk

http://gsak.net/board/index.php?act=Attach...st&id=37617

 

Ga even na waar je gsak geïnstalleerd hebt. Daarin vind je een folder "macros".

Het script bewaar je in deze macros folder. (bij mij is dat c:\gsakv7\macros)

 

Daarna open je gsak

- klik op menu "macro"

- klik op menu "run/manage"

- klik op knop "install"

- Zoek de macro en selecteer het (bij mij is dat c:\gsakv7\macros\FindStatGen3.gsk )

- Dan is het macro opgenomen in de lijst

- Selecteer het

- klik op "run"

 

Dan start het macro waarbij je een aantal 'personalisaties' kan maken. Laat het de eerste keer voor wat het is, je kan later nog veranderingen aanbrengen...

 

Als resultaat krijg je een webpagina in je webbrowser zien, die kan je dan bewaren en op je eigen website toonbaar maken.

 

wanneer je het echter op je gc.com profiel wil hebben, dan moet je nog wat extra doen:

Binnen deze pagina, klik op je rechtermuis om het menu te openen

Kies voor "bron bekijken" of "view source". Selecteer nu alle tekst tussen de volgende onderdelen

<body>

hier alles selecteren

</body>

 

En dat plak je dan in je profielpagina...

 

zo simpel is dat.

 

Ah ja, een voorbeeld vind je op mijn website (zie handtekening) en klik op "andere statistieken".

 

Als je nog info nodig heb, laat zeker iets weten!

 

Groeten,

Hans

bewerkt door weedboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wanneer je het echter op je gc.com profiel wil hebben, dan moet je nog wat extra doen:

Binnen deze pagina, klik op je rechtermuis om het menu te openen

Kies voor "bron bekijken" of "view source". Selecteer nu alle tekst tussen de volgende onderdelen

<body>

hier alles selecteren

</body>

 

En dat plak je dan in je profielpagina...

Goede uitleg, maar kleine aanvulling:

Om de code in je profielpagina te zetten, hoef je de bron/source niet apart te kopiëren.

De macro zet deze namelijk zelf al op je klembord.

Ga als de macro klaar is naar 'Edit My Profile' (op geocaching.com) en vervolgens naar het blokje "Your Profile Details". Vervang de inhoud met <CTRL>-A, <CTRL>-V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

De statistieken laat ik via een <IFRAME> in mijn profiel in. :D Waarom? Als GSAK klaar is met zijn statistieken aanmaken staat er ergens op je harddisk de HTML-file. Deze laat ik via FTP (ook weer aangestuurd door een macro in GSAK) overzetten op mijn eigen homepageruimte bij mijn provider. Dat bestand daar hangt in het <IFRAME> van mijn profiel. Hoef je dus ook niet meer te knippen en plakken!!! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vandaag ben ik serieus aan de slag gegaan met GSAK. Eerder wel eens bekeken maar al snel afgehaakt. Waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer gezien. Nu even doorgebeten en inderdaad, het is een opmerkelijk programma. Met die macro's kun je fraaie dingen tevoorschijn toveren. Zo ook de mooie statistieken.

 

Als demo even met maar 500 caches begonnen dus het is nog niet helemaal zoals het moet zijn.

 

 

 

Ik heb een vraagje:

 

Ik heb 1300+ gevonden caches in nederland(de meeste in de randstad) duitsland belgie, engeland en frankrijk. Hoe stel ik m'n queries zo makkelijk mogelijk in? Is hier een truuc voor?

 

 

 

Volgens mij heb ik de smaak wel te pakken van dit leuke tooltje. Ik wil ook nog een mooie googlekaart op mn website maken. Genoeg te doen dus deze donkere dagen voor kerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje:

 

Ik heb 1300+ gevonden caches in nederland(de meeste in de randstad) duitsland belgie, engeland en frankrijk. Hoe stel ik m'n queries zo makkelijk mogelijk in? Is hier een truuc voor?

Bedoel je, hoe je je founds allemaal als pq binnenkrijgt?

 

Ga naar je PQgenerator die via je account bij .com te benaderen is. Daar zie je staan: My Finds, klik op: Add to que. Deze PQ kun je maar 1 x per week opvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje:

 

Ik heb 1300+ gevonden caches in nederland(de meeste in de randstad) duitsland belgie, engeland en frankrijk. Hoe stel ik m'n queries zo makkelijk mogelijk in? Is hier een truuc voor?

Bedoel je, hoe je je founds allemaal als pq binnenkrijgt?

 

Ga naar je PQgenerator die via je account bij .com te benaderen is. Daar zie je staan: My Finds, klik op: Add to que. Deze PQ kun je maar 1 x per week opvragen.

 

Bedankt, ik heb het gevonden. Ik dacht dat ik het in blokken van 500 moest gaan doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...