Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds 2 weken zijn wij in het bezit van een Etrex Vista Cx. Inmiddels kan ik de meeste ´knoppen´ wel bedienen, maar ik heb problemen met het kompas. Volgens mij handleiding (blz. 51) kan ik schakelen tussen 'koerswijzer' en 'pijlwijzer', maar die optie kan ik niet vinden onder het menu van de kompaspagina.

Enig idee hoe ik dit oplos? Adviezen t.a.v. het gebruik van het kompas zijn ook zeer welkom. Wij zijn gestart met een explorer 200 en daarmee is het gebruik van het kompas erg simpel.

Geplaatst
Sinds 2 weken zijn wij in het bezit van een Etrex Vista Cx. Inmiddels kan ik de meeste ´knoppen´ wel bedienen, maar ik heb problemen met het kompas. Volgens mij handleiding (blz. 51) kan ik schakelen tussen 'koerswijzer' en 'pijlwijzer', maar die optie kan ik niet vinden onder het menu van de kompaspagina.

Enig idee hoe ik dit oplos? Adviezen t.a.v. het gebruik van het kompas zijn ook zeer welkom. Wij zijn gestart met een explorer 200 en daarmee is het gebruik van het kompas erg simpel.

Je zit op de pagina met het kompas in beeld? Als je dan op menu drukt kan je kiezen. Gebruik altijd de peilwijzer, dus zonder de extra puntjes en streepjes.

Onder hoofdmenu -> instellingen -> koers vul je in van onder 3kh langer dan 5 sec. (handiger bij wandelen)

Geplaatst

Gebruik de koerswijzer inderdaad alleen als je hem snapt. Maar in sommige situaties kan hij zeker voordelen bieden. Maar over het algemeen kun je de peilingwijzer beter gebruiken; die is in ieder geval eenvoudiger!

Op het Notter-forum staat in Kompas, hoogtemeting en barometer van de GPSmap 60CSx een uitleg die ook voor Vista-gebruikers nuttig kan zijn. De Vista heeft niet alle functies van de 60CSx, maar ze lijken wel erg op elkaar.

Geplaatst

Toen ik mijn etrex aansloot op de pc kreeg ik ineens wel de mogelijkheid onder het menu kompas om te switchen tussen koers- en peilwijzer. Met de peilwijzer ging het geocachen daarna weer uitstekend.

Bedankt voor de tip, ik zal de uitleg voor de 60csx goed bestuderen.

Dit draadje kan gesloten worden.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...