Spring naar bijdragen

Garmin GPS met bluetooth?


Dallas10

Aanbevolen berichten

Collega forumleden,

 

Tot op heden gebruik ik een Emtac Crux II Bluetooth als gps-ontvanger. Eigenlijk zonder problemen en naar tevredenheid. Enkele weken geleden is deze muis echter iets te snel een paar treden van de trap afgedaald. Op zich werkt alles nog wel, maar een fix duurt nu soms (lees: vaak) langer dan ik gewend was. Ik heb ook het idee dat de ontvangst van de satellieten wat eerder weg valt dan voorheen. Of dat nu door de lichte val komt of doordat de muis al enkele jaren oud is weet ik niet. Het lijkt me in ieder geval niet goed voor zo'n apparaatje om te vallen. Overigens werkt de bluetooth nog uitstekend.

Voor het cachen gebruik ik een Pocket Loox 610 BT WLan met Oziexplorer. In combinatie met de Crux loop ik bij het cachen tegen de beperkingen van deze muis aan. Ik merk dat voornamelijk als ik op de waypointlocatie zou moeten zijn. Stilstaand rondom de bewuste plek gaat de plaatsaanduiding dan wat zwerven en ik moet soms het punt opnieuw benaderen om tot een goede beoordeling van de locatie te kunnen komen. De precizie van de nieuwste generatie muizen lijkt mij inmiddels aanzienlijk verbeterd te zijn, zodat de exacte plaatsbepaling accurater moet kunnen.

En dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe GPS-ontvanger. Een (stand-alone) handheld GPS bijvoorbeeld van Garmin lijkt me wel wat en ik kom dan al snel uit bij een ontvanger uit de 60-serie. Maar, omdat ik eigenlijk ook Oziexplorer wil blijven gebruiken wil ik een beroep doen op jullie expertise om de vraag te beantwoorden of er ook een (Garmin) handheld GPS is met bluetooth functie, zodat én de Garmin z'n werk kan doen én tegelijkertijd het signaal draadloos naar de PDA kan worden verstuurd om daar Ozi aan het werk te zetten. Dit mag eventueel ook op een andere wijze (work-around), maar bijvoorkeur dus draadloos. En mocht dat uiteindelijk echt niet gaan werken, dan is een bedrade oplossing de laatste stap (hoe?).

 

Wie heeft er ervaring, een suggestie, een oplossing, ............ ?

 

Groeten en bij voorbaat dank,

Dallas10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ten eerste, er zijn geen Garmin GPS-toestellen die hun positie via bluetooth kunnen doorgeven.

 

De 60-serie kan wel zijn positie via een seriële poort doorgeven. Aan het andere eind van de draad moet dan een computer met seriële poort zitten, met daarop een programma dat NMEA signalen kan verwerken.

Ik heb echter begrepen dat dat dat die poort bij pocket-PC's een probleem is.

Het schijnt ook nog via USB te kunnen, maar daar weet ik het fijne niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste, er zijn geen Garmin GPS-toestellen die hun positie via bluetooth kunnen doorgeven.

 

Die zijn er wel, maar daar kun je weer niet stand-alone mee navigeren, het is eigenlijk gewoon een GPS-muis, maar dan van Garmin. https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=272

 

 

De 60-serie kan wel zijn positie via een seriële poort doorgeven. Aan het andere eind van de draad moet dan een computer met seriële poort zitten, met daarop een programma dat NMEA signalen kan verwerken.

Ik heb echter begrepen dat dat dat die poort bij pocket-PC's een probleem is.

 

Mijn IPAQ heeft gewoon een seriële poort, daar kan je als je het juiste kabeltje hebt gewoon een handheld GPS aan hangen voor gebruik in Ozi. Die kabeltjes kan je overigens ook zelf klussen, kijk eens hier: http://home.deds.nl/~sjello/MooieSpullen/index.htm

 

Of dit ook draadloos kan betwijfel ik (tenzij je zelf heel handig bent met electronica, zenders en ontvangers ofzo), ik heb zo'n oplossing in ieder geval nog nooit gezien....

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De vraag, waar ik mee zit is eigenlijk het omgekeerde. Ik heb al een GPSr (GPSMAP76Cx) en wil deze gebruiken om NMEA signaalen door te geven aan mijn telefoon, die ze dan weer via GPRS naar een website doorstuurt.Hier(www.trackr.eu) bij voorbeeld.

Op deze site kan dan iemand anders zien waar ik mij op dat moment bevind.

 

Nu gaat hem om de verbinding tussen GPS en (doet er niet toe welk merk) telefoon. Het zou toch jammer zijn, dat ik mijn GPS daar niet voor kan gebruiken en ik een nieuwe (draadloze) muisGPS zou moeten aan schaffen.

Ik stel mij dit misschien heel simpel voor, maar heeft iemand daar ervaring mee.

Ik heb Garmin ook al benaderd met dezelfde vraag.

 

Ik hoop, dat iemand mijn verder kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels van Garmin bericht gehad, dat er geen telefoons zijn, die dat kunnen. Ze stuurden mij wel naar een link, waarin ze een navigatie programma op de telefoon aanbieden. Commerciële jongens, dat wel. Ik heb er alleen niets aan, want ik ben niet op zoek naar een navigatie programma. Wordt vervolgd. Gerlof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...