Spring naar bijdragen

eTrex en GPSmap60 auto/fiets houder inwisselbaar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een GPSMap60 met auto- en fietssteun (beanbag in de auto, en beugel rond fietsstuur). Ik overweeg een eTrex HCx te kopen, maar welke houders heb ik daar bij nodig?

Fiets: Houder aan stuur lijkt inwisselbaar, maar voor de eTrex lijk ik een losse achterkant met een 'nok' nodig te hebben die daar op past.

Auto: Als ik de achterkant met 'nok' op de eTrex schroef lijkt het me dat die dan ook in de autosteun past. Klopt dat?

Ik kan alleen op de diverse sites niet de losse eTrex achterkant met 'nok' vinden, alleen in combinatie met complete autosteunen. En die heb ik al van mijn GPSmap60, dus niet nodig.

Ik ben vast niet de eerste met deze vraag. Wie heeft het antoord?

Geplaatst

... Als ik het goed zie wordt de vierkante 'nok' voor de achterkant bij de GPS geleverd? En kan je die zelf naar believe in het gat schroeven waar je ook optioneel de ronde 'nok' voor de riem-clip in gaat? Wie kan dat bevestigen toevallig?

Geplaatst
... Als ik het goed zie wordt de vierkante 'nok' voor de achterkant bij de GPS geleverd? En kan je die zelf naar believe in het gat schroeven waar je ook optioneel de ronde 'nok' voor de riem-clip in gaat? Wie kan dat bevestigen toevallig?

Bij de Vista HCx zit inderdaad een losse adapter die je achterop de deksel moet vastschroeven.

Zie blz 1 (=5) van de handleiding die je toch zelf moet downloaden. De riemclip zit niet in de doos.

http://www8.garmin.com/manuals/eTrexLegend...handleiding.pdf

Geplaatst
Bij de Vista HCx zit inderdaad een losse adapter die je achterop de deksel moet vastschroeven.

Zie blz 1 (=5) van de handleiding die je toch zelf moet downloaden. De riemclip zit niet in de doos.

http://www8.garmin.com/manuals/eTrexLegend...handleiding.pdf

Ah, uit de tekst

Montageadapter (Niet wergwerpen...)
maak ik op dat hij er inderdaad bij zit. Mooi, heb ik verder niets nodig. Kan alles van de 60CS gebruiken (alleen de ronde en vierkante nog omwisselen als ik van riemclip tijdens rugzakken naar autosteun op weg naar de volgende cache switch).
Geplaatst

Hij is binnen, de eTrex Vista HCx! Mooi ding. Lekker compact. Erg gevoelig! Kan eindelijk binnenshuis met het licht uit de weg naar de koelkast vinden :dribble: .

En hij past inderdaad aan mijn oude riemclip met het ronde nokje (waar ik nog een reserve van had liggen), en in de auto- fietssteun met het rechthoekige clipje dat er bij zit. Mooi allemaal. Alleen is het lastig omwisselen: in de auto wil je de rechthoek - aan de rugzak de ronde nok. Ik ben dus nog op zoek naar een elegante oplossing. Zit te denken aan een extra fietssteun bestellen en daar het functionele deel van afzagen en aan de schouderband van mijn rugzak naaien. Of zo iets. Of een riemclip in de auto monteren. Ook nog niet zo gek.

Niet dit onderwerp, maar twee puntjes om over na te denken :o : hij logt niet de barometerdruk als hij uit staat, wat de 60CS wel deed. En na een waypoint ingevoerd te hebben moet je dat via 'find/waypoints/nearest' zoeken, of via 'find/recent finds', om er heen te kunnen gaan. Maar het vergt wel meer keer knopdrukken dan de dubble klik op find die het eerst was met de 60CS. Of is hier nog iets handigers voor?

Geplaatst (bewerkt)

Een redelijk alternatief voor het uitzetten als je de barometerstand wilt loggen is het toestel aanzetten, maar GPS uitschakelen. Via MENU in het satellietscherm, dat is het handigst. Hij werkt dan veel meer dan een etmaal op 1 batterijlading.

Als je een waypoint hebt ingevoerd krijg je er een GOTO naartoe door het indrukken van FIND/FIND/ENTR/ENTR. (Een derde ENTR als je moet kiezen tussen wel of niet via wegen.)

Dit gaat vlot en je kunt het blind doen.

bewerkt door Lex
Geplaatst
Als je een waypoint hebt ingevoerd krijg je er een GOTO naartoe door het indrukken van FIND/FIND/ENTR/ENTR. (Een derde ENTR als je moet kiezen tussen wel of niet via wegen.)

Dit gaat vlot en je kunt het blind doen.

Ah, dat ik wat ik zocht. Ik had nog niet geprobeerd find-find op de Vista HCx: dat is de Menu knop lang indrukken, loslaten, en weer lang indrukken. Ik was al wel met elke knop aan het proberen wat een dubbele indruk-actie deed, maar dit nog niet. Ik ga alle combinaties nog eens af:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...