Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het volledig ijken van de Belgische kaarten is nog niet zo simpel. Bij gebruik van Ozi zal het nodig zijn te kunnen schakelen tussen WGS84 (met of zonder UTM) en Lambert coördinaten.

Net zoals je met de Topo kaarten van Nederland kan: WGS84 of Rijksdriehoeksmeting.

Men komt allemaal vragen tegen zoals: kan Lat. of origin nu wel 90 graden zijn? En zoniet wat verandert dan aan de dx,dy,dz? Wat is de schaalfactor? Hoe zetten we de datums.dat file in elkaar?

Lees eens: dit PDF-document en dan in de appendix.

Input is welkom hierover. Maar dat gaarne in een apart draadje starten!

Geplaatst

Prof, zou je misschien nog iets meer het probleem kunnen duidelijk maken voor mij? Want als bekend is van een kaart welk datum en grid hij gebruikt, dan is dat toch gewoon in te voeren? (Ik stel de vraag maar zo simpel om reactie en dialoog te ontlokken hoor, no offence.)

Ik lees ook "Men komt allemaal vragen tegen ...", maar wie is men? Want als de kaartjes eenmaal geijkt zijn dan komt een gebruiker dat soort perikelen toch niet meer tegen?

Edit: ik vergat nog te reageren op de .pdf: de flowchart ziet er idd wel heftig uit, maar blijkt het toepassen nogal een lastig te zijn, is dat het probleem?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...