Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi,

Ik zou graag mijn GPS reciever kunnen aansluiten op de USB kabel en daarna alle verdere handelingen overlaten aan de PC. Verdere handelingen zouden dan ongeveer moeten zijn:

- backup maken van alle waypoints en tracks uit de GPS

- het geheugen van de GPSr leegmaken (alleen de kaarten laten staan)

- via macros in GSAK waypoints en POIs uploaden naar de GPS.

Dat alles natuurlijk zonder enige interactie mijnerzijds. Zo kan de inhoud van het geheugen lekker up2date gehouden worden en is het niet iedere keer handmatig gedoe. Cruciaal in deze is het leegmaken van het geheugen, een optie daartoe kan ik niet vinden. De andere acties zullen wel gaan lukken via macros in GSAK of gpsbabel.

Iemand suggesties hoe dit aan te pakken? Zijn er misschien al tooltjes of andere oplossingen voor (en ben ik dan zo suf dat ik ze niet kan vinden :angry:) ?

Thnx, Wam

Geplaatst
Misschien kun je iets Hiermee?

AutoIt! cool tooltje, jazeker,daar kan ik van alles mee... ;) Maar helaas niet de knopjes van gps reciever bedienen :angry:

AutoIt beperkt zich tot de bediening van functionaliteiten die in software zitten ingebakken. Dus mocht ik iets met AutoIt willen maken dan nog zal ik eerst een tool moeten hebben die in staat is het geheugen van de gpsr te wissen. Toch?

En dat is een functie die zelfs in Mapsource niet te vinden is, het downloaden van de info gaat wel maar het wissen van de info in de GPSr gaat helaas niet. Dat moet toch mogelijk zijn?

Geplaatst

Gewoon even een gek idee... bovenstaand tooltje tezamen met nroute ?

Met nRoute kan je dus de GPS besturen met je PC, met bovenstaand tooltje kan je nRoute besturen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...