Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik heb dezelfde batterijen bij de aldi gekocht en ze gaan ongeveer 7 uur mee

dus ik denk dat het aan de aldi batterij ligt

groet,jos

Geplaatst
Onze 60Cx gaat meestal een hele cachedag mee op één set accu's. Ik heb ze van verschillende merken en van 2200, 2500 en 2700 mah. De Gebruiksduur van accu's hangt sterk af van de leeftijd, het laad-proces en de capaciteit.

NA ongeveer een jaar loopt de capaciteit terug en na een jaar of twee zijn ze gewoon op.

Snelladen is mooi maar zelden volledig en je mag dan uitgaan van pak-em-beet 80% van de capaciteit. Geen 100. Een NiMh accu MAG snel geladen worden, maar het hoeft niet. Langzaam laden en voldoende lang zorgt vaak voor goed gevulde accu's, maar: het hangt ook van de lader af. Kwalitatief goede laders kosten een paar centen, maar beheersen het laadproces voor je -doen het intelligent. Bij een goede lader zit een uitgebreide instructie over het laadproces.

Verder is er nog het fenomeen van de capaciteit op het omhulsel van de accu en de werkelijke capaciteit. Een interessant artikel hierover (wat ouder maar daarom niet minder waar) vind je HIER.

En natuurlijk ga je altijd met extra accu's op pad... zeker in de winter omdat dan de capaciteit so-wie-so lager uitvalt.

T-Bones

Dit verhaal komt me zeer bekend voor. Want na inderdaad twee jaar en behoorlijk aantal keer opladen is het gedaan met mijn Aldi en Lidl batterijen. Alleen wanneer je ze net vol geladen uit de lader haalt doen ze het een aantal uren. Maar wanneer je je reserve batt's uit je rugzak haalt waar ze twee weken ingezeten hebben, dan heb nog voor een half uurtje prik! En dat gebeurde dus gisteren......:dribble: (overigens wel de cache gevonden met goed veldwerk :D )

Ook kou is funest..........stop de batterijen maar rustig in je broekzak, want in een tas bij vorst koelen ze teveel af. Oude batt's leggen dan snel het loodje.

Nu sta ik voor de keus: dure GP batt's en intelligente lader (apart laden per batterij en druppelladen) of weer een sloebersetje ala Action, Aldi, Lidl met de kans op misgrijpen. Aan de andere kant, om de twee jaar een paar sloeberbatt's aanschaffen valt natuurlijk ook wel mee (2,50 of 12,50 per twee scheelt nogal)

Geplaatst

ik heb dezelfde batterijen bij de aldi gekocht en ze gaan ongeveer 7 uur mee

dus ik denk dat het aan de aldi batterij ligt

groet,jos

Nieuwe NiMH bereiken pas hun maximum capaciteit nadat ze een keer of 3-4 helemaal leeg zijn gemaakt op op zijn geladen.

Let maar op: Na een paar keer laden gaan ze langer mee.

Gr.Kiske

Ik zou een NiMH ,in tegenstelling tot een Nicad, maar niet helemaal leeg trekken dan zijn ze zeker rijp voor de vuilnisbak( :( kga bak)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...