Bert-Ernie Geplaatst 9 augustus 2007 Geplaatst 9 augustus 2007 Hallo allemaal, De vakantietijd heb ik benut om eens wat caches te gaan lopen. Het was weer veel te lang geleden en ik had er enorm veel zin in. Bij een bepaalde cache moest ik 35 graden Noord-Oost 285 stappen zetten. Nu wist ik waar de cache lag dus kwam ik daar wel uit maar ik zag nergens in het Etrex schermpje of ik wel de 35 graden aan het lopen was. Kan iemand me helpen? Ik kom steeds meer caches met een soort gelijke omschrijving tegen, waar je dus een bepaalde richting op moet lopen. Dank jullie wel!
Team jemar Geplaatst 9 augustus 2007 Geplaatst 9 augustus 2007 Hallo allemaal, De vakantietijd heb ik benut om eens wat caches te gaan lopen. Het was weer veel te lang geleden en ik had er enorm veel zin in. Bij een bepaalde cache moest ik 35 graden Noord-Oost 285 stappen zetten. Nu wist ik waar de cache lag dus kwam ik daar wel uit maar ik zag nergens in het Etrex schermpje of ik wel de 35 graden aan het lopen was. Kan iemand me helpen? Ik kom steeds meer caches met een soort gelijke omschrijving tegen, waar je dus een bepaalde richting op moet lopen. Dank jullie wel! Dit werkt met behulp van het peil en ga scherm: dit zit onder menu van je koerswijzerscherm. Je draait je GPS 35 graden (of totdat 35 graden in je scherm verschijnt); deze instelling zet je vast en vervolgens stel je in hoeveel meter je wil afleggen in die richting of te wel: je projecteert een WP zoveel graden zoveel meter vanaf de positie waar je staat!
Lex Geplaatst 9 augustus 2007 Geplaatst 9 augustus 2007 Bovenstaande beschrijving is voor toestellen met sensors, die een magnetisch kompas hebben. Aangezien Bert-Ernie schrijft nergens de gradenaanduiding tegen te komen zit het probleem misschien erin dat het toestel ingesteld staat op windstreken i.p.v. graden. Je ziet dan NE i.p.v. 45°. Dit is in een instellingenmenu te verhelpen.
Team jemar Geplaatst 9 augustus 2007 Geplaatst 9 augustus 2007 Bovenstaande beschrijving is voor toestellen met sensors, die een magnetisch kompas hebben. Klopt helemaal Lex, was ik vergeten te vermelden. Bedankt voor de aanvulling!
Bert-Ernie Geplaatst 9 augustus 2007 Auteur Geplaatst 9 augustus 2007 (bewerkt) Bovenstaande beschrijving is voor toestellen met sensors, die een magnetisch kompas hebben. Aangezien Bert-Ernie schrijft nergens de gradenaanduiding tegen te komen zit het probleem misschien erin dat het toestel ingesteld staat op windstreken i.p.v. graden. Je ziet dan NE i.p.v. 45°. Dit is in een instellingenmenu te verhelpen. Dank jullie wel voor de supersnelle reacties? Wellicht een domme vraag hoor maar is NE hetzelfde als 45 graden? Ik zal vanavond in ieder geval de gps handleiding eens gaan raadplegen hoe ik dit kan wijzigen. Of is het juist verstandiger op de compas op windstreken te laten staan? 9 augustus 2007 bewerkt door Bert-Ernie
Lex Geplaatst 9 augustus 2007 Geplaatst 9 augustus 2007 North East is zelfs precies 45°. Je telt vanaf N via E, S, en W 360° tot N. Je kunt daarmee veel precieser een richting opgeven, want de windstreken gaan in stappen van 45°.
Aanbevolen berichten