Spring naar bijdragen
  • 0

Img bestanden

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Wat speurwerk met Google laat je de nodige .IMG bestanden vinden. Als ik die in Mapsource (heb de nieuwste versie) probeer te krijgen komt de melding dat dit een ongeldig bestandsindeling is. Wat doe ik fout.

Heb ook zitten klooien met de Europa basemap (heb de GPS zelf geimporteerd), door hiervoor te kiezen in mapsource krijg ik hier wel de (best veel) extra info in de GPS.

Toch wat verder gespeurd:

Hmmm; wat speurwerk bracht mij tot IMG2GPS, ik kan de kaarten nu oploaden naar de GPS (ik zie in het kaartmenu de naam van de kaart met een vinkje staan); ik zie op het kaartscherm niets terug van de kaart.

Het valt mij op dat vinken en ontvinken van de extra europese basiskaart het verwachtte effect heeft; andere .IMG bestanden lijken helemaal 'leeg' te zijn (geen extra info). Zijn dat net als bij MP3 soms 'neppers'?

Klopt het overigens dat als je een kaart upload al de voorgaande kaarten gedelete worden (kennelijk moet je alle kaarten er in één keer inzetten?).

bewerkt door Sigmasailor

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Alle bijgeladen kaarten staan in 1 gmapsupp.img bestand. Dat wordt door het nieuwe vervangen, en daardoor zijn alle oude kaarten weg.

MapSource kan wel img-bestanden maken, maar niet inlezen.

• 0
Geplaatst
Alle bijgeladen kaarten staan in 1 gmapsupp.img bestand. Dat wordt door het nieuwe vervangen, en daardoor zijn alle oude kaarten weg.

OK, maar waarom zie ik helemaal niets als ik met IMG2GPS andere .IMG bestande in mijn GPS stop?

• 0
Geplaatst

OK, maar waarom zie ik helemaal niets als ik met IMG2GPS andere .IMG bestande in mijn GPS stop?

Je kan hier http://www.geopainting.com/en/ gpsmapedit downloaden en daarmee de .img bestanden op je pc bekijken zonder al te moeilijk gedoe.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...