Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Als het bladerdek wat dichter wordt valt de ontvangst nog wel eens weg met mijn map60

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met de GA 26C externe GPS ontvanger voor de map60 en of ik hiermee het probleem kan verminderen.

Groet P.Broersma

Geplaatst

Het gaat niet om een externe ontvanger, maar om een antenne (met versterker).

Met dit type heb ik geen ervaring, maar in het algemeen kan gezegd worden dat de ontvangst in een bos beter is dan met de vaste antenne.

Voornamelijk doordat de externe antenne op een gunstiger plaats kan worden geplaatst.

Ideaal is bovenop je pet.

Overigens geeft de SiRF-III ontvanger een veel grotere verbetering, maar daar zul je een nieuw toestel voor moeten kopen.

Geplaatst

Die externe antennes zijn bedoeld voor auto's met stralingwerende ruiten en boten met stalen cabines en kleine patrijspoortjes. Dus voor situaties waarin de plaats van de GPSr en zijn ingebouwde antenne slechte of geen ontvangst heeft. Standaard hebben die antennes een magnetische voet om op het dak van het vervoermiddel te plakken waar de antenne een goed uitzicht geeft.

Lopend in het bos is zo'n antenne zinvol als je een lange paal hebt die boven de bomen of ander groen spul kan komen. Aansluitkabels zijn een paar meter lang.

Ook wil af en toe stilstaan wel helpen. Als n.l. satellieten in snel tempo wel/niet gezien worden, is het lastiger voor de interne signaalbewerking om er soep van te koken.

Geplaatst
Kijk anders eens hier

Lijkt mij een prima oplossing al heb ik er (nog) geen ervaring mee.

http://www.gpscenter.be/html/navigatie_pet.html

Of in de praktijk op de momenten dat het hoog nodig is, dit werkt, weet ik niet. Een goed punt dat vermeld wordt is dat zelfs en SiRF chipset er baat bij heeft. Dan moet de antenneversterker echt heel ruisarm zijn.

Ooit heb ik op eenzelfde manier met eigengemaakte antennes gespeeld. Zie Het zelf maken van een GPS antenne

Hier zie je mij zitten met zo'n antenne op.:

graduation4.jpg

Geplaatst

Kijk anders eens hier

Lijkt mij een prima oplossing al heb ik er (nog) geen ervaring mee.

http://www.gpscenter.be/html/navigatie_pet.html

Of in de praktijk op de momenten dat het hoog nodig is, dit werkt, weet ik niet. Een goed punt dat vermeld wordt is dat zelfs en SiRF chipset er baat bij heeft. Dan moet de antenneversterker echt heel ruisarm zijn.

Ooit heb ik op eenzelfde manier met eigengemaakte antennes gespeeld. Zie Het zelf maken van een GPS antenne

Hier zie je mij zitten met zo'n antenne op.:

graduation4.jpg

Ehmm...ja dus, maar wat is je miswijzing met dit bouwsel :P !?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...