Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb op 14 mei j.l de Magellan eXplorist 500 mogen ontvangen en naar volle tevredenheid mee gespeeld.

Maar helaas tot gister, nu loopt de software vast. Na het opstarten krijg ik steeds de volgende melding:

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

Daarna doet hij niets meer, ik kan hem zelfs niet uit zetten, dat doe ik door de batterij te verwijderen.

Weet nu niet meer wat ik moet doen.

Kan één van jullie me een (goede) raad geven, zodat ik weer van het apparaat kan genieten?

Ik hoop op een spoedig antwoord.........

Groeten Hans van der Waard. ;):)

Geplaatst
Hallo,

Ik heb op 14 mei j.l de Magellan eXplorist 500 mogen ontvangen en naar volle tevredenheid mee gespeeld.

Maar helaas tot gister, nu loopt de software vast. Na het opstarten krijg ik steeds de volgende melding:

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

Daarna doet hij niets meer, ik kan hem zelfs niet uit zetten, dat doe ik door de batterij te verwijderen.

Kan één van jullie me een (goede) raad geven, zodat ik weer van het apparaat kan genieten?

Groeten Hans van der Waard. :(:(

Hallo Hans,

Zo te zien heb je de basemap verwijderd of is deze misschien beschadigd. Je zou eens in dit draadje kunnen kijken. Ik denk dat daar de oplossing voor je probleem te vinden is.

Succes! :)

mvg,

blooper65(Ron)

Geplaatst

Hallo,

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

Groeten Hans van der Waard. :(:(

Hallo Hans,

Zo te zien heb je de basemap verwijderd of is deze misschien beschadigd. Je zou eens in dit draadje kunnen kijken. Ik denk dat daar de oplossing voor je probleem te vinden is.

Succes! :)

mvg,

blooper65(Ron)

Hi, bedankt voor je snelle antwoord, maar ik ben vandaag naar Apeldoorn gereden, vanuit Alkmaar, en daar ben ik geweldig geholpen. Niets dan lof over hun.

Binnen een uurtje was alles weer voor elkaar. De basemap was inderdaad beschadigd.

Dus ik kan weer op pad.

Nogmaals bedankt.

Geplaatst
Hi, bedankt voor je snelle antwoord, maar ik ben vandaag naar Apeldoorn gereden, vanuit Alkmaar, en daar ben ik geweldig geholpen. Niets dan lof over hun.

Binnen een uurtje was alles weer voor elkaar. De basemap was inderdaad beschadigd.

Dus ik kan weer op pad.

Nogmaals bedankt.

Geen dank hoor, fijn dat het weer werkt.

Groeten,

blooper65(Ron) :)

Geplaatst

Dus ik kan weer op pad.

Nogmaals bedankt.

Mag ik dus uit je verhaal concluderen dat je dit probleem zelf niet kunt oplossen, maar dat je hier de importeur dan wel de leverancier voor nodig bent?

Geplaatst

Dus ik kan weer op pad.

Nogmaals bedankt.

Mag ik dus uit je verhaal concluderen dat je dit probleem zelf niet kunt oplossen, maar dat je hier de importeur dan wel de leverancier voor nodig bent?

Dat weet ik niet echt, maar ik kon het probleem niet zomaar oplossen, misschien dat een meer ervaren persoon dat wel kon.

Maar het is jammer dat ik nu nog niet weet wat ik verkeerd heb gedaan, misschien dat het zo weer kan gebeuren.

Geplaatst

Hoi Hans,

Ik heb gelezen dat je probleem is opgelost. Zelf is dit mij ook overkomen, na een update.

Als je deze melding ooit weer krijgt, moet je de update nog een keer over je gpsr laten gaan.

Dit heb ik ook gedaan, en daarna geen problemen meer.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

gegroet,

fred-flinstone (Fred) :P

Geplaatst
Hoi Hans,

Ik heb gelezen dat je probleem is opgelost. Zelf is dit mij ook overkomen, na een update.

Als je deze melding ooit weer krijgt, moet je de update nog een keer over je gpsr laten gaan.

Dit heb ik ook gedaan, en daarna geen problemen meer.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

gegroet,

fred-flinstone (Fred) :P

Bij mij lukte dat niet, want ik kreeg geen kans om ook maar in wat voor scherm te komen.

Alles liep vast op bovengenoemde melding.

Maar ik ben blij dat alles weer werkt, ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

Bedankt voor je advies.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb 27 juli 2007 van de Magellan eXplorist 500 de firmware naar 2.57 geupdate.

Een eerste start ging goed maar daarna liep de unit vast.

Na het lezen van diverse forum artikelen en vragen en evenzovele oplossing ben ik

er nog niet uit en werkt het apparaat nog niet.

Aan de pc hangend start met het logoscherm en doorstart naar de filetransfer.

Hierin kan ik kiezen voor interne memory en de card. Ik kan echter niet zien op welke

mode hij staat en in de pc map gegevens zie ik alleen die van de card.

ook als ik kies voor power only dan kan ik niet zien dat hij daarop staat. (geen batt indicatie)

Ook komt de unit telkens terug bij de taalkeuze en is alleen Engels te kiezen. Andere talen

loopt vast.

Uitzetten via NAV-MENU-OUT gaat wel.

Bij out of sight van sats komt na zeer lange tijd het scherm om locatie en tijd/datum in te

stellen. Daarna valt de set weer terug in communications.

Ik kan de basemap dus wel naar de sd card kopieeren, maar niet naar Internal memory

kennelijk is die toegang niet meer beschikbaar.

Start ik zonder connectie aan de pc op dan komt direct na het logoscherm

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

Conclusie lijkt gerechtvaardigd dat de basemap er niet is of het niet meer doet.

Bij de update van de firmware was zichtbaar dat de basemap werd uitgepakt.

Maar waar is die gebleven.

Vraag blijft: Hoe krijg ik hem weer aan de praat? Kan ik dit zelf? Is er een modus voor?

Kortom: Hoe krijg ik de basemap weer op z'n plek?

tnx

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik heb 27 juli 2007 van de Magellan eXplorist 500 de firmware naar 2.57 geupdate.

Na het lezen van diverse forum artikelen en vragen en evenzovele oplossing ben ik

Hierin kan ik kiezen voor interne memory en de card. Ik kan echter niet zien op welke

ook als ik kies voor power only dan kan ik niet zien dat hij daarop staat. (geen batt indicatie)

Ook komt de unit telkens terug bij de taalkeuze en is alleen Engels te kiezen. Andere talen

loopt vast.

Bij out of sight van sats komt na zeer lange tijd het scherm om locatie en tijd/datum in te

Ik kan de basemap dus wel naar de sd card kopieeren, maar niet naar Internal memory

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

Conclusie lijkt gerechtvaardigd dat de basemap er niet is of het niet meer doet.

Vraag blijft: Hoe krijg ik hem weer aan de praat? Kan ik dit zelf? Is er een modus voor?

tnx

Ik ben bang dat je een ritje naar Apeldoorn moet maken, om het probleem op te lossen.

Zelf zat ik met hetzelfde probleem, en daar werd inderdaad geconstateerd dat de basemap verdwenen was.

Ik ben daar geweldig geholpen, na een uurtje was alles weer opgelost en kon ik weer gebruik maken van mijn GPS.

Sorry, dat ik geen andere oplossing voor je weet, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Geplaatst

Hallo allemaal,

loopt vast.

Unit currently

contains no map!

Initiating map upload.

tnx

Ik ben bang dat je een ritje naar Apeldoorn moet maken, om het probleem op te lossen.

Zelf zat ik met hetzelfde probleem, en daar werd inderdaad geconstateerd dat de basemap verdwenen was.

Ik ben daar geweldig geholpen, na een uurtje was alles weer opgelost en kon ik weer gebruik maken van mijn GPS.

Sorry, dat ik geen andere oplossing voor je weet, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Beste H@ria

tnx voor de reactie

Bij wie ben je geweest in Apeldoorn

Scorpion

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...