Spring naar bijdragen

Vreemde omschrijving WP's; Uitleg gevraagd


Skjal

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk op vakantie en wil daar zeker gaan cachen.

Nu is de omschrijving van de wp's daar toch wel een beetje anders.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen hoe ik onderstaande beschrijvingen moet lezen?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Park your car at N46°37.550 E13°59.634 and walk to the start position:

 

N1 = N 46°37.606

E1 = E 013°59.636

 

 

Here you will find a tree with a sun. Count the sunbeams and the result is 'A':

 

N2 = N1 + (24*A)

E2 = E1 + (37*A+2)

 

 

N2 and E2 will lead you to a bigger stone with a red number 'B' on it:

 

N3 = N2 + (40*B-A)

E3 = E2 - (A*A+A+:beerchug:

 

 

At the new calculated position you will find direction signs. Count the letters on the upper wooden sign and the result is 'C'. And your counting on the lower wooden sign the result is 'D':

 

N4 = N3 + (24*C)

E4 = E3 - (8*D)

 

 

N4 and E4 will bring you to another wooden guide. At this time count all letters together for the result 'F':

 

N5 = N4 - 1

E5 = E4 -(4*F+4)

 

 

At this position there is one 4 digit number xxxx. The full number is result 'G' and this will show you the final cache place:

 

N6 = N5 - (G/A-B*C-D-F-1)

E6 = E5 - (A+B+C+D+2)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Voor de critici onder ons........... Let wel, ik vraag GEEN oplossing, enkel UITLEG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo te zien moet je steeds het antwoord optellen bij de coordinaten van het waypoint waar je op dat moment bent. Stel WP1 N46 37.550 E013 59.636 Stel het antwoord is A=1 dan moet je bij N 24 optellen en bij E 39 dan wordt WP2 N46 37.574 E013 59.675.

 

Fijne vakantie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze methodiek komt hier in den lande toch ook voor... Ik herinner me dat in ieder geval van de Holiday Kampina cache.

Zo ken ik er nog wel een paar, Witte Ruisch nabij Oss en Stadscache Ravenstein

Persoonlijk niet echt super ervaring met deze opzet want een fout die er insluipt zal je eerst misschien minder opvallen maar later kan dit je danig in de weg zitten.

Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van de opzet.

Voordeel kan soms ook zijn dat je a.d.h.v. de vraag kunt "gokken" waar je naar toe moet, maar dat vergt soms enige lokale kennis. :beerchug:

 

Ik denk dat de starter van het draadje zo wel een paar voorbeelden heeft ter vergelijking.

Succes met de tocht tijdens je vakantie.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...