Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb, voor onze vakantie, een hele zwik caches uitgezocht nabij onze vakantiebestemming. Ik heb de GPX-files gedownload, en die met GPSBabel samengesmeed tot een grote GPX. Maar als ik die upload naar mijn GPSMAP 60CSx, dan zie ik in de 'Waypoints' categorie maar een paar waypoints staan! Kijk ik dan echter op de kaart, dan zie ik alles wel op de kaart geprojecteerd. Als ik de cursor naar een plek beweeg, en daar op 'Find' druk, dan zie ik wel alles dat daar in de buurt ligt.

Ik heb ook al geprobeerd of het zou helpen om alle kaarten uit te zetten, maar daarmee krijg ik hetzelfde resultaat.

Wat doe ik verkeerd? Het is vast een of andere instelling -- zoals altijd als ik problemen met de GPSr heb. :)

Geplaatst

Als je in het waypoints scherm zit, zie je dan bovenaan staan "Alle symbolen, Nabij huidige locatie".

Zo ja: klik dan eens op de menu toets, terwijl je in dit waypoints scherm zit. Kies dan voor "Zoek op naam".

Zie je ze nu wel allemaal?

Geplaatst
Als je in het waypoints scherm zit, zie je dan bovenaan staan "Alle symbolen, Nabij huidige locatie".

Zo ja: klik dan eens op de menu toets, terwijl je in dit waypoints scherm zit. Kies dan voor "Zoek op naam".

Zie je ze nu wel allemaal?

Ja, dan zie ik ze wel allemaal. En ik bedenk me nu, dat het ook best mogelijk is dat er een maximum afstand kan zitten aan wat de GPS 'near current location' vindt...

Mysterie opgelost, lijkt me. Bedankt!

Geplaatst
En ik bedenk me nu, dat het ook best mogelijk is dat er een maximum afstand kan zitten aan wat de GPS 'near current location' vindt...

Klopt helemaal. Hoe groot die afstand is weet ik zo gauw niet, maar er is inderdaad een maximum.

Geplaatst

Op deze site staat te lezen:

5. When I list waypoints, only some of them show up. How do I get the GPSr to list all of the waypoints?

When you press FIND » 'Waypoints' » ENTR, the GPSr defaults to showing only the nearest 50 waypoints. If you've loaded a waypoint and it isn't showing up, from the waypoint list press MENU. From the menu, press 'Find by Name' » ENTR. All waypoints will then be listed in alphabetical order. Alternatively, from the menu, press 'Change Reference' » ENTR. The map will then appear, allowing you to select a new point from which the GPSr will find the nearest 50 waypoints.

Dat zou er dus op wijzen dat de 50 dichtstbijzijnde waypoints worden getoond. Klopt dat bij jouw gps?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...