Boswijk Posse Geplaatst 27 juni 2007 Geplaatst 27 juni 2007 Misschien een klein beetje off-topic, maar het sluit wel aan... Is er een verzamelplaats waar meer van dit soort leuke macro's aangeboden worden? Het GSAK forum komt direkt bij me op: http://www.gsak.net/board/index.php?act=SC&c=6
gpsgek Geplaatst 27 juni 2007 Auteur Geplaatst 27 juni 2007 Even een kleine constatering.... De macro voegt alleen logs toe. Gewijzigde logs worden niet geüpdate. Dat is dan weer jammer... Enfin, de helft van mijn wensen is vervuld. Nu nog de andere helft...
Boswijk Posse Geplaatst 27 juni 2007 Geplaatst 27 juni 2007 Even een kleine constatering.... De macro voegt alleen logs toe. Gewijzigde logs worden niet geüpdate. Dat is dan weer jammer... Enfin, de helft van mijn wensen is vervuld. Nu nog de andere helft... Moet Gpsgek niet studeren voor zijn tentamens in plaats van spelen met GSAK.
gpsgek Geplaatst 27 juni 2007 Auteur Geplaatst 27 juni 2007 Moet Gpsgek niet studeren voor zijn tentamens in plaats van spelen met GSAK. Sssssst...
gpsgek Geplaatst 28 juni 2007 Auteur Geplaatst 28 juni 2007 Wat bedoel jij met de andere helft? Met de andere helft bedoelde ik "Op GC.com gewijzigde logs ook updaten in GSAK"... Maargoed, ik moet even wat rechtzetten. Ik heb de My Finds Pocket Query gedraaid en geconstateerd dat daar inderdaad alle logs in zitten. Hiermee is ook "de andere helft van het probleem" opgelost. Waarom dit alles? Toen ik nog een beginnend cacher was noteerde ik niet bij mijn logs hoe laat ik de cache gevonden had en welk nummertje het voor me was. Vanaf log 25 noteerde ik wel de gegevens in de log. Sinds ik bezig ben met mijn website vind ik het leuk om alles op de juiste volgorde te laten zien. Ik hield dat altijd bij in een database die ik met het handje vulde. Dan is het natuurlijk niet erg dat je niet in een log hebt staan welk nummertje het was. Inmiddels heb ik - zoals te lezen is in de eerste post van dit draadje - het een en ander geautomatiseerd. Daarvoor is het wèl van belang dat in de log staat genoteerd hoe laat de cache gevonden werd en welk nummertje het was. In het geautomatiseerde systeem vlogen de caches zonder foundnummer en tijd dus alle kanten op. Inmiddels had ik mijn logs op GC.com aangepast - tijd en nummer erbij gezet -. Naar nu blijkt wordt dat netjes in de My Finds Pocket Query meegenomen, waardoor nu ook de 1e 25 caches netjes gerangschikt staan, zie hier. In iedergeval ongelofelijk bedankt voor de suggestie van de macro - WERKT PERFECT!!! - en de overige reacties!
Boswijk Posse Geplaatst 28 juni 2007 Geplaatst 28 juni 2007 . Daarvoor is het wèl van belang dat in de log staat genoteerd hoe laat de cache gevonden werd en welk nummertje het was. In het geautomatiseerde systeem vlogen de caches zonder foundnummer en tijd dus alle kanten op. Inmiddels had ik mijn logs op GC.com aangepast - tijd en nummer erbij gezet -. Naar nu blijkt wordt dat netjes in de My Finds Pocket Query meegenomen, waardoor nu ook de 1e 25 caches netjes gerangschikt staan, zie hier. Mmmm, ik ben pas de nummertje en tijd gaan toevoegen vanaf logje 300. Leuk voor een regenachtige zondagmiddag: logjes aanpassen.
roewin Geplaatst 29 september 2007 Geplaatst 29 september 2007 Ik denk dat ik deze macro niet helemaal begrijp. Wanneer ik in GSAK een aantal caches selecteer en de macro run, komen alle gevonden logs in een groot bestand te staan. Aantal logs is dan bijvoorbeeld 270. Dit wordt toegevoegd aan de eerste geselecteerde cache. Selecteer ik niets, dan komen bij een paar caches logs te staan. Selecteer ik een cache dan zie ik dat in de gpx file die vanuit GSAK wordt geëxporteerd ook logs van andere caches (van dezelfde eigenaar) komen te staan. Vaak staan alle andere logs dan weer op nul. Om de logs te kunnen bekijken, moet ik dan de bestreffende cache als gpx bestand exporteren of kan dit ook vanuit GSAK? Het lijkt me een mooie macro maar ik snap er nog niet veel van. Al vast bedankt voor elke suggestie of aanwijzing.
Jurgen & Co Geplaatst 29 september 2007 Geplaatst 29 september 2007 Misschien helpt dit draadje je dan verder. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=6341&hl= Gewoon na het gebruik van de Macro een repair uitvoeren.
roewin Geplaatst 30 september 2007 Geplaatst 30 september 2007 Misschien helpt dit draadje je dan verder. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=6341&hl=Gewoon na het gebruik van de Macro een repair uitvoeren. Bedankt voor het draadje. Dat maakt veel duidelijk. Ook het uitvoeren van een repair laat alle gevonden logs weer zien. Blijven nog twee vragen: - Als ik de logs van Papenbril van Geopatra opvraag, worden er geen logs gevonden. Enig idee? - Kan ik de logs alleen maar inzien als ik de cache exporteer als gpx bestand en dan deze dan open. Of is er ook nog een andere mogelijkheid?
Aanbevolen berichten