Spring naar bijdragen

update cd city navigator


Haai

Aanbevolen berichten

uhh...hoort dit berichtje hier?

 

Hoe dan ook voor de liefhebber; ik heb nog een update cd van city navigator (van 8 naar 9) voor diegene die ook de moed kwijt waren. Kennelijk is het toch: 'de aanhouder wint'. Na ik weet niet hoeveel mailtjes sinds december vorig jaar krijg ik er nu opeens drie tegelijk op de mat :lol1:

 

Groet, Dada

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

uhh...hoort dit berichtje hier?

 

Hoe dan ook voor de liefhebber; ik heb nog een update cd van city navigator (van 8 naar 9) voor diegene die ook de moed kwijt waren. Kennelijk is het toch: 'de aanhouder wint'. Na ik weet niet hoeveel mailtjes sinds december vorig jaar krijg ik er nu opeens drie tegelijk op de mat :beerchug:

 

Groet, Dada

 

daar heb je dan nog wel een unlockcode voor nodig neem ik aan?

gr, marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je dan nog wel een unlockcode voor nodig neem ik aan?

gr, marcel.

 

Ja volgens mij wel. Hier is inmiddels de cd ook binnen maar nog geen code aangevraagd.

 

Een vraag waar ik dan zelf nog niet uitkom is het punt dat ik bij aankoop van de GPS een volledige versie city navigator 8 tot mijn beschikking heb en deze kwam tijdens de vakantie richting Berlijn prima van toepassing.

Nu bij de update naar versie 9 moet je kiezen voor de bijv benelux omdat dit toch het meest gebruikt wordt.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Kan ik nog wel gebruik maken van de delen van versie 8 buiten de benelux of heb ik dan enkel nog de versie 9 benelux tot mijn beschikking en is de rest onbruikbaar geworden.....

 

Misschien is er iemand die hier al ervaring mee heeft opgedaan ?

 

Alvast bedankt, groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het systeem is zo:

De update-DVD's zijn allemaal gelijk, die zijn dan ook geschikt voor iedereen. Ze worden zonder betaling toegestuurd.

Om de kaarten te kunnen gebruiken heb je een sleutelcode nodig; die kun je bij My Garmin kopen voor € 70.

Deze code werkt alleen op jouw toestel, maar wel op alle computers.

 

Als je voor de update alleen maar toegang had tot de Beneluxkaarten, is dat na de update nog steeds zo. De sleutelcode voor heel Europa zul je apart moeten aanschaffen. Dat is veel duurder dan de meerprijs bij aanschaf geweest zou zijn.

Updates voor heel Europa zijn niet duurder dan die voor alleen Benelux.

 

Het toezenden van de DVD's werd dit jaar voor het eerst rechstreeks door Garmin gedaan.

Het werd een regelrechte puinhoop, met DVD's die vele weken op zich lieten wachten, ook na reclameren, en dan kreeg je er ineens weer 3 tegelijk.

Volgend jaar gaat het dan ook anders: distributie en betaling via de dealers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor de update alleen maar toegang had tot de Beneluxkaarten, is dat na de update nog steeds zo. De sleutelcode voor heel Europa zul je apart moeten aanschaffen. Dat is veel duurder dan de meerprijs bij aanschaf geweest zou zijn.

 

Kan ik hieruit lezen dat in mijn situatie met v8 heel europa naar een update versie 9 benelux de rest niet meer bruikbaar is ?

m.a.w. datgene wat buiten de benelux valt en dus niet onder de nieuwe code valt niet meer te gebruiken is ?

 

 

Updates voor heel Europa zijn niet duurder dan die voor alleen Benelux.

Ik meende via de my garmin website wel degelijk een prijsverschil gezien te hebben, maar dat is al weer even geleden, ik was namelijk vrij snel met het bestellen van de cd, maar tot nu toe dus nog geen unlock code aangevraagd vanwege bovenstaande onduidelijkheid.

Telefonisch is men kortaf, bestel maar via my garmin en dat is het. :beerchug:

 

Groeten Jan-Willem die nu eerst vertrekt om nog even richting de rivieren te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik hieruit lezen dat in mijn situatie met v8 heel europa naar een update versie 9 benelux de rest niet meer bruikbaar is ?

m.a.w. datgene wat buiten de benelux valt en dus niet onder de nieuwe code valt niet meer te gebruiken is ?

Jouw situatie is dat je wel toegang hebt tot heel Europa. Na de update is dat nog steeds zo.

 

Een andere kwestie is welke kaarten je op het toestel zet. Doordat v9 groter is dan v8 kan er wellicht minder gebied in het geheugen.

Maar welk deel je er nu of later ook opzet, de sleutelcode is er goed voor, want die geldt voor heel Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...