baflobill Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Hallo, Ik he een Garmin GPSMAP 60C, werkt prima. Maar als ik de tracklog naar de pc (mapsource) download, dan staan daar nooit datums en tijden bij. Is dit iets wat ik ergens in kan stellen? Want ik wil het gebruiken om te bepalen waar ik foto's heb gemaakt. Daar staat tenslotte ok de datum en tijd in de file (digitaal) en als je die 2 conbineert... Alvast bedankt!
Team-Eppie Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Volgens mij is dat iets wat standaard in de "track-log" zit. Dubbelklik maar eens op een track, dan krijg je de details te zien, waar datum en tijd (bij mij tenminste) in zit
de Roode Lantaarn Geplaatst 3 juni 2007 Geplaatst 3 juni 2007 Datum, tijd, coordinaten, snelheid en heading zitten allemaal in je tracklog opgeslagen. Ozi kan hier heel mooi mee omgaan. Helemaal als je het wil gebruiken om te bepalen waar je foto is gemaakt. Voor Ozi is namelijk ook een tooltje wat de gegevens van je tracklog combineert met de gegevens van het fotobestand. Even zoeken op de site van OziExplorer.
Lex Geplaatst 4 juni 2007 Geplaatst 4 juni 2007 Je hebt je actieve tracklog eerst op het toestel onder een naam opgeslagen. Daarbij gaan de tijdstempels verloren. En met de tijdstempels ook de snelheidsaanduiding. Als je de tijdstempels in MapSource wilt zien moet je de ACTIVE LOG zelf bekijken. In MapSource kun je daar stukken uit knippen en die ook onder een andere naam bewaren. Dan blijven de tijdstempels wel beschikbaar.
baflobill Geplaatst 15 juni 2007 Auteur Geplaatst 15 juni 2007 Mensen bedankt. Het is me iets duidelijker geworden. Misschien een overbodige vraag, maar ik stel hem toch: Kan bij een gesaved tracklog geen datum/tijd bewaard worden? Misschien een instelling of zo? Ik vraag dit omdat ik vaak meerdere dagen op pad ben met de motor of de fiets en dan per dag een tracklog save. Nu zou ik én hem moeten saven én de totale moeten bewaren. Somes ben ik 2 weken fietsen en dan denk ik dat hij wat vol raakt. Of niet?
Ruud4d Geplaatst 15 juni 2007 Geplaatst 15 juni 2007 Je kunt gewoon een active log op je pc bewaren. Daar kun je hem binnen een gdb-bestand ook een naam geven (bv datum). Dan blijven de tijd en datum gegevens bewaard. Geef je de tracklog op je GPSr een naam, worden die gegevens gewist. Verder wordt telkens als je je GPS opstart ook een nieuwe active log aangemaakt (of als de GPS alle satelieten kwijt raakt). Je zou dus een aantal dagen kunnen wachten en dan de tracks naar je pc kunnen halen.
Lex Geplaatst 15 juni 2007 Geplaatst 15 juni 2007 Eigenlijk heeft Baflobill het verkeerde toestel. De 60Cx kan namelijk een "oneindig" lange tracklog opslaan op de SD-geheugenkaart. Deze bevat wel alle gegevens. (Een bestand per dag). Op het toestel is hij niet te zien, maar in MapSource is hij zo in te lezen.
baflobill Geplaatst 15 juni 2007 Auteur Geplaatst 15 juni 2007 Eigenlijk heeft Baflobill het verkeerde toestel.De 60Cx kan namelijk ... Haha... daar was ik ook al achter. Alleen toen ik hem kocht was de Cx er (nog) niet. Ik verdenk Garmin van slimme marketing truuks zodat je als argeloze consument steeds weer een nieuwer type moet aanschaffen. Als ik mijn 60CS redelijk zou kunnen verkopen dan koop ik misschien een nieuwe. Wat betreft mijn probleem, door jullie weet ik inmiddels dat het niet oplosbaar is tenzij Garmin de firmware aanpast zodat bij het opslaan van de tracklog ook de tijdsstempel bewaard blijft. Evengoed bedankt voor alle hulp!
Aanbevolen berichten