Spring naar bijdragen

Geko 301 hangt een tijdje op hoogte

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben in bezit van een Garmin Geko 301. Sinds een week blijft deze een tijdje "hangen" in het menu, wanneer ik bij "hoogte" kom. (soms wel langer dan een minuut).

Weet iemand hoe dit komt? En hoe ik het op kan lossen? Misschien andere firmware?

Alvast bedant,

René

Geplaatst
Weet iemand hoe dit komt? En hoe ik het op kan lossen? Misschien andere firmware?

Hallo René,

Waarschijnlijk heb je je hoogtemeter gebruikt en is er data opgeslagen in je GPS over je gelopen track, bijbehorende hoogte etc.

Waar je nu op wacht is waarschijnlijk het weer actief ophalen van de data om deze vervolgens te kunnen tonen op het schermpje.

Indien je er geen belang bij hebt kun je de data wissen via het menu en dan eens te kijken of bij het doorlopen van de verschillende menu schermen je GPS wel sneller reageert.

Mocht dit niet helpen dan zou een softwarematige reset nog wel eens kunnen helpen, maar bedenk hierbij wel dat je al je opgeslagen waypoints en instellingen kwijt raakt.

Nieuwe firmware laden lijkt me iets wat je enkel zult doen als er iets helemaal niet goed werkt, vaak zijn het slechts kleine aanpassingen t.o.v. de standaard versie zoals je je GPS gekocht hebt.

Om dit na te gaan kun je via de website van Garmin kijken welke firmware er beschikbaar is voor je GPS.

Laat maar weten of je er zo uitgekomen bent.

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

Hoi Jan-Willem,

Ik heb zojuist alle menu's van de Geko doorlopen en heb geen opgeslagen data kunnen vinden (wis aan het eind van een cache altijd alle waypoint's).

Zie ik misschien iets over het hoofd?

Groeten,

Rene

Geplaatst

Ik heb even op de website van Garmin de handleiding doorgelezen.

Hier blijkt uit dat er in het scherm van de hoogtemeter het menu opgeroepen kan worden waarin je de hoogte data kunt wissen. (reset elev data.)

Ook kun je hier de schaal van weergave instellen. M.a.w. indien je nu een instelling hebt die over langere tijd de gegevens bij elkaar moet zoeken zal dit langer duren dan dat het over de laatste paar uur is.

Ik zou zeggen lees de handleiding er maar eens op na, daar staat het netjes in beschreven, al zul je het misschien 2 of 3 keer moeten lezen of gebruikt moeten hebben voordat je begrijpt wat er staat. :thumbup:

Suczes of misschien beter suczeven. :thumbup:

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

wij hebben ook een 301 en die blijft ook vaker 'hangen'; met name als ik wat snel door de menuutjes heen wil bladeren.

Meestal heb ik geen geduld om langer dan een minuut te wachten en heb ik het al opgelost door de batterijen er even uit te halen. (aan en uitzetten lukt dan nl ook niet)

dacht ook ergens gelezen te hebben dat dit een bug is in de firmware. Maar nog niet met nieuwe versie opgelost..

overigens als ik gewoon 'rustig' door de menuus heen ga is er meestal niks aan de hand.

Geplaatst

Probleempje is gelukkig opgelost. Heb alle data uit de Geko verwijderd en hij werkt nu weer goed.

Bedankt voor het meedenken.

Groet,

Rene

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...