Haai Geplaatst 27 mei 2007 Geplaatst 27 mei 2007 Hoi, wel gezocht, maar in ieder geval geen draadjes hierover gevonden. Toch kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik alleen met dit probleem worstel. Waar gaat het over? Na een weekje 's nachts doorhalen ben ik geloof ik al een stuk verder met Garmin en mijn gpsmap60csx, maar er is één ding wat ik absoluut nog niet snap; mijn pointer. Hij lijkt nooit recht vooruit te staan maar altijd iets naar links of rechts af te wijken. Soms leidt dat er toe dat ik inderdaad het verkeerde pad neem... Iemand een verklaring? Groet, Dada
Sambalbai Geplaatst 27 mei 2007 Geplaatst 27 mei 2007 Mogelijk, maar het probleem is nog niet helemaal duidelijk: - Welke pointer bedoel je? Je kompasnaald? Of de pointer die je bovenin het kaartscherm kunt laten zien? - Heb je je kompas gecalibreerd? Staat het ook aan of gebruik je je GPS kompas? Hou je je GPSr horizontaal? Staat je kompas in de course pointer of bearing pointer mode?
Haai Geplaatst 28 mei 2007 Auteur Geplaatst 28 mei 2007 Bedankt voor je commentaar, maar ik ben geloof ik al iets verder. Ik doelde in eerste instantie op de pointer in het kaartscherm. (dus niet kompas), heb nu in ieder geval ontdekt dat ie de fout alleen maakt kaarichting op Noord zet en niet op koers. Is dat ook wat iedereen bedoelt met coursepointer of bearingpointer? Of moet ik daar nog iets anders onder verstaan? En wat is dan "positie op de weg"? Groet, Dada
Lex Geplaatst 28 mei 2007 Geplaatst 28 mei 2007 Een uitleg van het verschil tussen peilingwijzer en koerswijzer vind je in Kompas, hoogtemeting en barometer van de GPSmap 60CSx (7). Positie op de weg wil zeggen dat de positie naar de dichtstbijzijnde weg wordt getrokken. Ook als het toestel meet dat je je op enige afstand bevindt, wordt je positie op de weg aangegeven. Het gaat dus van een meetfout uit. In de 60-serie is het uitschakelbaar. Bij kaartinstellingen - algemeen.
Aanbevolen berichten