Gast durkj Geplaatst 1 mei 2003 Geplaatst 1 mei 2003 Hallo forumleden, ik ben nieuw hier en naarstig op zoek naar een GPS ontvanger... De Geko201 heeft een 64x128 lcdscherm en geen pc-interface kabel standaard meegeleverd en kost zo'n 219 Euro. De LEgend en de Venture hebben allebei een 4-grijstintenscherm met een resolutie van 160x288...Dit scheelt nogalwat volgens mij?? De Venture zit zo op 299 Euro dacht ik, hier zit al wel een pc-interface kabel bij, dus feitelijk is 'ie niet eens zoveel duurder dan de geko201... Is zo'n 160x288 scherm nu een stuk handiger dan die van de Geko? Ik wil de gps oa gebruiken voor wandelen en 't navigeren met m'n Land Rover in de drentse bossen, heb ik dan ook wat aan de 8 mb van de legend? kan ik hier detailkaarten inladen oid? de stedendatabase van de Venture...zijn dat nou alleen de puntjes op de kaart met de namen erbij? of is er nog meer info over de steden... graag jullie ervaringen
Eagles Geplaatst 1 mei 2003 Geplaatst 1 mei 2003 Zelf heb ik een Venture. Eén van de redenen om die te nemen i.p.v. de gele Etrex Euro was die resolutie van het scherm. Waar dat eigenlijk alleen zichtbaar wordt, is als je in het Map-scherm kijkt en je ziet een spoor met wat waypoints+hun symbooltje. Ik ben in elk geval blij dat ik die hogere resolutie heb. Zelf vind ik daardoor ook de Navigation (pijl) mode duidelijker. Over die 8Mb. Hoeveel detail je erin kunt krijgen weet ik dus niet (Venture kan geen kaarten inladen, dus geen ervaring daarmee). Bospaden zullen er denk ik alleen instaan als het belangrijkere doorgaande wegen zijn? Kan een Legend bezitter of soortgelijke hierop even reageren? Wat ik wel weet is dat een Legend soms nogal traag wil zijn als hij moet scrollen met het kaartje en de GPS ontvangst actief heeft. Ook hier geldt: een Legend bezitter kan aangeven hoe storend dat is. Het zal ook afhangen hoe rap je rijdt. Die stedendatabase, daar heb je geen fok aan. Het bestaat uit het eerste wat je omschrijft. En het zijn er echt weinig vind ik. Alleen echt de grotere plaatsen, die je toch al wel kunt vinden. Toevoeging: wat mij tot nu toe tegenvalt is het POI geheugen. Dat is bij een Venture default leeg, bij een Legend is het wel gevuld. Op zich moet je er dingen in kunnen zetten vanaf een Garmin R&R CD-rom, maar dat is me nog nooit gelukt. Anders zou ik het wel een leuke toevoeging vinden hoor. (Benzinepompen, Mac's of restaurants in het algemeen zal dat denk ik worden. Daarvan heb je dan wel detailgegevens zoals tel.nr. / adres.)
laurus Geplaatst 1 mei 2003 Geplaatst 1 mei 2003 Nog een Venture-bezitter hier... Ik wilde nog wat kwijt over die POI; die zag ik voor mijn aankoop op een Vista idd met een hele berg nuttige info erin. Na aankoop van de Venture (2e hands trouwens) geprobeerd met mapsource 4.0 de POI te laden, dit is onmogelijk. Toen ik eenmaal de engelse!! R&R geinstalleerd had kon ik wel ineens Nederlandse!!! stukjes POI uploaden. Het leuke is dat de POI's in de spannende stukjes Nederland vaak in een kaartgedeelte vallen dat groter is dan 1 MB en dus niet ge-upload kunnen worden in de Venture. Voorbeeld: Noord-Holland NW (75% van Noord-Holland-noord) is 1,09 MB; geen succes Noord-Holland Z (incl. Amsterdam/Zaanstreek/Kennemerland) is 2 MB+; geen succes Noord-Holland O (Hoorn/Enkhuizen/Ijselmeer) is 0,5 MB; die past (2 Macs, zuiderzeemuseum, etc)! Al met al is de Venture een prachtapparaat met een prima scherm, maar als het binnen je budget valt zou ik toch de Legend kopen.
Aanbevolen berichten