Milky way Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Ook ik heb een Explorist 210 en ben er druk mee aan het cachen. Nu probeer ik caches waarin je moet peilen te mijden gewoonweg omdat ik niet weet hoe dit met de 210 moet . Kan iemand dat misschien aan mij uitleggen? Zo moest ik voor een cache afgelopen weekend 225 graden en 350 meter peilen. Nu weet ik wel wat dit betekend maar kan het domweg niet uitvoeren. Uiteindelijk de cache plek wel gevonden:)
blooper65 Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Ook ik heb een Explorist 210 en ben er druk mee aan het cachen. Nu probeer ik caches waarin je moet peilen te mijden gewoonweg omdat ik niet weet hoe dit met de 210 moet . Kan iemand dat misschien aan mij uitleggen? Zo moest ik voor een cache afgelopen weekend 225 graden en 350 meter peilen. Nu weet ik wel wat dit betekend maar kan het domweg niet uitvoeren. Uiteindelijk de cache plek wel gevonden:) Hoi Milky Way, Om een peiling uit te voeren ga je via menu naar geavanceerde functies. Hier kies je voor Projectie. Vervolgens kun je een projectie van je huidige positie ingeven of van een nieuwe positie. Ga met de cursor naar afstand en vul daar 0.1km in. de weergave veranderd nu in meters en vervolgens kun je nu het gewenste aantal meters ingeven. Bij peiling geef je de koers op en hierna kun je de projectie opslaan. Deze kun je dan gelijk een waypoint weer oproepen en gebruiken. ik hoop dat het zo duidelijk is. Succes.
Milky way Geplaatst 23 april 2007 Auteur Geplaatst 23 april 2007 Dat ga ik hopelijk deze week nog meteen proberen. Bedankt!
ds-polleke Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Ook ik heb een Explorist 210 en ben er druk mee aan het cachen. Nu probeer ik caches waarin je moet peilen te mijden gewoonweg omdat ik niet weet hoe dit met de 210 moet . Kan iemand dat misschien aan mij uitleggen? Zo moest ik voor een cache afgelopen weekend 225 graden en 350 meter peilen. Nu weet ik wel wat dit betekend maar kan het domweg niet uitvoeren. Uiteindelijk de cache plek wel gevonden:) hiertoe moet je wel je 210 ge upgrade hebben (ik kon het eerst ook niet)
Milky way Geplaatst 23 april 2007 Auteur Geplaatst 23 april 2007 Aha, dat moet ik dan ook nog doen. Maar daar lees ik allemaal ingewikkelde verhalen over dat ik er niet echt gemotiveerd van wordt om dat te gaan doen. Ik ga liever geocachen, zeker met dit weer:) Ik geloof dat ik daar het weekend maar eens na ga kijken. Want dat vergt volgens mij nog wel enige voorbereiden. Dat is niet even te doen op mijn werk:)
blooper65 Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Aha, dat moet ik dan ook nog doen. Maar daar lees ik allemaal ingewikkelde verhalen over dat ik er niet echt gemotiveerd van wordt om dat te gaan doen. Ik ga liever geocachen, zeker met dit weer:) Ik geloof dat ik daar het weekend maar eens na ga kijken. Want dat vergt volgens mij nog wel enige voorbereiden. Dat is niet even te doen op mijn werk:) Firmware upgraden is niet zo moeilijk hoor. Eerst een kopie maken van datgene wat je wil bewaren. Vervolgens via menu naar voorkeuren. Hier de optie geheugen wissen kiezen en vervolgens kiezen voor alles. De Explorist wordt dan automatisch uitgeschakeld. Maak dan een verbinding met de PC en zorg dat deze in bestandsoverdracht staat en start het exe bestandje (firmware) op welke je hebt gedownload. De rest gaat eigenlijk vanzelf en je krijgt een melding als de upgrade gelukt is. Hierna de explorist weer instellen naar je eigen wensen en genieten van het geocachen. (zorg wel voor goed opgeladen batterijen) succes.
The Dutch Moose Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 Een eenvoudige manier om te kunnen peilen: Stel je staat op punt A en moet peilen op 225 graden en 350 meter. Je zet je Goto naar dit punt A en loopt in de richting 225-180 graden = 45 graden. Je stopt wanneer je op 350 meter van punt A bent. Dit noem je punt B. Conclusie: vanaf punt B gezien ligt punt A op 45 graden en 350 meter. En dus: vanaf punt A gezien ligt punt B op 225 graden en 350 meter. Precies waar je zijn moet. Ikzelf heb een simpele Explorist 100 en kan ook op de volgende manier peilen: in het Map schermpje kan je met het joystickje "weglopen" van je huidige positie (bijv. punt A). Onderaan staat dan de peiling ten opzichte van punt A. Het is een beetje lastig omdat je alleen horizontaal of verticaal kunt lopen: je moet zigzaggen om beide eisen (afstand en graden) te realizeren. Met een klik op de joystick kan je een nieuw waypoint aanmaken.
Stokstaartje Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 (...) vul daar 0.1km in. de weergave veranderd nu in meters en vervolgens kun je nu het gewenste aantal meters ingeven (...) Interessante tip, moet je maar net weten!
Aanbevolen berichten