Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag ;). Hoe maak je in een macro een filter die de landen ($d_Country) Belgium en Netherlands toepast. Voor één land is het $d_Country = "Netherlands" maar nu voor twee.

Alvast bedankt :cry:.

Geplaatst
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag ;) . Hoe maak je in een macro een filter die de landen ($d_Country) Belgium en Netherlands toepast. Voor één land is het $d_Country = "Netherlands" maar nu voor twee.

Alvast bedankt :cry: .

de vraag is of je het zou willen.. niet alle caches hebben het land goed ingesteld (zie ik in mijn database)...

is het niet (in dommemensentaal):

select land nederland;

select land belgie;

doe iets met de selectie();

Geplaatst (bewerkt)

Een dergelijk filter doe je in twee stappen.

1. Je definieert een filter via het menu "Search -> Filter". Op het tabblad "Other" kies je bij "Country" voor "In List". In het invoerveld daarachter vul je "Netherlands;Belgium" in (zonder de quotes). Vervolgens bewaar je dit filter onder een naam, bijv. "NLBE".

2. Daarna maak je een macro die dit filter aanroept. Het stukje macro code bestaat dan uit:

"FILTER Name="NLBE". Nu heb je een macro die het filter activeert.

(Ik had de reactie van Jurgen & Co nog niet gezien)

bewerkt door dets
Geplaatst

Beste Jurgen bedankt :cry: en dets, dit is ook een mogelijkheid ;). Maar ik heb nu de regel van Jurgen gebruikt en het werkt prima ;).

Draadje kan wat mij betreft dicht, want het antwoord is gegeven.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...