@rend Geplaatst 20 april 2007 Geplaatst 20 april 2007 Kan iemand mij helpen met de volgende vraag . Hoe maak je in een macro een filter die de landen ($d_Country) Belgium en Netherlands toepast. Voor één land is het $d_Country = "Netherlands" maar nu voor twee. Alvast bedankt .
ds-polleke Geplaatst 20 april 2007 Geplaatst 20 april 2007 Kan iemand mij helpen met de volgende vraag . Hoe maak je in een macro een filter die de landen ($d_Country) Belgium en Netherlands toepast. Voor één land is het $d_Country = "Netherlands" maar nu voor twee. Alvast bedankt . de vraag is of je het zou willen.. niet alle caches hebben het land goed ingesteld (zie ik in mijn database)... is het niet (in dommemensentaal): select land nederland; select land belgie; doe iets met de selectie();
Jurgen & Co Geplaatst 20 april 2007 Geplaatst 20 april 2007 MFILTER IF=$d_Country = "Netherlands" .OR. $d_Country = "Belgium"
dets Geplaatst 20 april 2007 Geplaatst 20 april 2007 (bewerkt) Een dergelijk filter doe je in twee stappen. 1. Je definieert een filter via het menu "Search -> Filter". Op het tabblad "Other" kies je bij "Country" voor "In List". In het invoerveld daarachter vul je "Netherlands;Belgium" in (zonder de quotes). Vervolgens bewaar je dit filter onder een naam, bijv. "NLBE". 2. Daarna maak je een macro die dit filter aanroept. Het stukje macro code bestaat dan uit: "FILTER Name="NLBE". Nu heb je een macro die het filter activeert. (Ik had de reactie van Jurgen & Co nog niet gezien) 20 april 2007 bewerkt door dets
@rend Geplaatst 20 april 2007 Auteur Geplaatst 20 april 2007 Beste Jurgen bedankt en dets, dit is ook een mogelijkheid . Maar ik heb nu de regel van Jurgen gebruikt en het werkt prima . Draadje kan wat mij betreft dicht, want het antwoord is gegeven.
Aanbevolen berichten