Spring naar bijdragen

Reptielen waarneming


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gisteren tijdens een heide cache volgens mij de zeldzame gladde slang voorbij zijn kruipen langs een WP.

Heeft iemand een idee of ik dit ergens kan melden en zoja waar?

 

Toch wel leuk om zoiets te treffen.

 

Gr,

Team wuijstertjes

 

 

http://www.natuurkalender.nl/ bijvoorbeeld

 

groeten

Rob

Kan, maar waarneming.nl lijkt me een betere plaats :thumbup: Natuurkalender gaat toch alleen over een beperkt aantal soorten?

 

Weet je wel zeker dat het een Gladde slang was en geen Hazelworm? Want iets zegt me dat als je een Gladde slang herkent, je ook waarneming.nl wel kent... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren tijdens een heide cache volgens mij de zeldzame gladde slang voorbij zijn kruipen langs een WP.

Heeft iemand een idee of ik dit ergens kan melden en zoja waar?

 

Toch wel leuk om zoiets te treffen.

 

Gr,

Team wuijstertjes

 

 

http://www.natuurkalender.nl/ bijvoorbeeld

 

groeten

Rob

Kan, maar waarneming.nl lijkt me een betere plaats :thumbup: Natuurkalender gaat toch alleen over een beperkt aantal soorten?

 

Weet je wel zeker dat het een Gladde slang was en geen Hazelworm? Want iets zegt me dat als je een Gladde slang herkent, je ook waarneming.nl wel kent... :beerchug:

 

Niet dus, in de cache beschrijving stond dat gladde slangen en hazelwormen hier voor kunnen komen, dus specifiek op de tekening gelet (Ben geen echte slangekenner :no: )

Zal ff melding maken.

Bedankt voor de info

Rob, 73's de PE1IDG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dus, in de cache beschrijving stond dat gladde slangen en hazelwormen hier voor kunnen komen, dus specifiek op de tekening gelet (Ben geen echte slangekenner :thumbup: )

Zal ff melding maken.

Bedankt voor de info

Rob, 73's de PE1IDG

Het kan best een Gladde slang geweest zijn hoor :beerchug: Had de slang een tekening of bedoel je dat je vooraf gekeken hebt hoe ze eruit zien? Hazelworm zijn namelijk vrijwel geheel egaal qua kleur (beetje metaalachtig)

Overigens kunnen gladde slangen erg op adders lijken. Naast de lichaamsbouw kan je het verschil dan zien aan de ogen. Adders hebben nml een verticale spleet als pupil en gladde slangen gewoon een ronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...