Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een tijdje de balen gehad van het cachen omdat het me zoveel moeite kostte om data van/naar pc en mijn Magellan Sportrak Color te fietsen... :-(

Is er iemand in (de buurt van) Den Haag die een Sportrak series heeft en met mij even wil kijken of het aan kabel of GPS ligt? Als het de kabel is, dan kan ik die via Ebay of zo wel ergens te pakken krijgen. Is de gps (aansluiting) naar de andere wereld, dan is dat (helaas) weggegooid geld.

Met andere woorden: wie wil mij bij hem of haar thuis ontvangen om eerst met haar of zijn kabel de verbinding te testen en daarna met mijn (wellicht gammele) kabel? Welke software lijkt me niet geheel relevant, of is dat wel het geval?!

Alvast zeer bedankt! :-D

Chamsin

Geplaatst
Ik ken persoonlijk niet veel geocachers die thuis ontvangen...

HaHa... Dat snap ik... De meesten doen 'hun zaken' buiten de deur... ;-)

Ik wil best iemand onvangen, maar daar staan nu juist de betwijfelde spullen... ;-D

Geplaatst (bewerkt)

Is er buiten het vriendelijk aanbod van FastRonald ECHT niemand in de buurt van Den Haag? :-(

Straal van 25 km eromheen. Zeg tot rond Gouda en aan de andere kant rond Rotterdam...

Ja, ik weet dat Garmin spullen 'leading' zijn... Laten we die discussie maar achterwege laten... ;-)

Wie wil me helpen zodat ik weer het pad op kan?

bewerkt door chamsin
Geplaatst

Je zou evt ook handmatig het kabeltje kunnen doormeten.

Het zijn maar 4 aansluitingen.

Als deze alle 4 binnenkomen op de 9 polige subD (ik ga uit van een seriele aansluiting) dan is je kabeltje goed.

Ja en dan de software.

Als hij het voorheen heeft gedaan met bepaalde software dan MOET hij het nu ook gewoon doen.

Kijk ook eens naar de instellingen op de GPS zelf. Dat kan ook een oorzaak zijn dat de PC het ding gewoon niet ziet omdat hij er geen seriele datat uitspuugt.

En ja, ik heb een kabeltje.

En nee, het is véé''eéél verder dan Gouda.

Succes.

Geplaatst
Je zou evt ook handmatig het kabeltje kunnen doormeten.

Het zijn maar 4 aansluitingen.

Als deze alle 4 binnenkomen op de 9 polige subD (ik ga uit van een seriele aansluiting) dan is je kabeltje goed.

Ja en dan de software.

Als hij het voorheen heeft gedaan met bepaalde software dan MOET hij het nu ook gewoon doen.

Kijk ook eens naar de instellingen op de GPS zelf. Dat kan ook een oorzaak zijn dat de PC het ding gewoon niet ziet omdat hij er geen seriele datat uitspuugt.

En ja, ik heb een kabeltje.

En nee, het is véé''eéél verder dan Gouda.

Succes.

Dank je wel voor je suggesties.... Dat doormeten heb ik idd niet gedaan, want niet aan gedacht... Maar nu is mijn multimeter ook even onvindbaar.... ;-)

En inderdaad zijn die instelling op de GPS ook van grote importantie... Beide staan op Com1 en 9600 en NMEA uit... Dat schijnt te moeten... Zal de boel nog een keer helemaal goed doorlopen.... ;-(

Ik gebruik het spul (inmiddels) al weer sinds 2003, geloof ik... Maar niet regelmatig... Ben echt een mooi weer cacher... Nu gaat het weer kriebelen... :-)

Geplaatst
Maar nu is mijn multimeter ook even onvindbaar.... ;-)

En nu zoek je iemand in de omgeving Den Haag met een multimeter. :thumbup:

En inderdaad zijn die instelling op de GPS ook van grote importantie... Beide staan op Com1 en 9600 en NMEA uit... Dat schijnt te moeten... Zal de boel nog een keer helemaal goed doorlopen.... ;-(

Ik gebruik het spul (inmiddels) al weer sinds 2003, geloof ik... Maar niet regelmatig... Ben echt een mooi weer cacher... Nu gaat het weer kriebelen... :-)

Instellingen staan volgens mij goed.

Gewoon krabben.

Succes.

Geplaatst (bewerkt)
En nu zoek je iemand in de omgeving Den Haag met een multimeter. :thumbup:

Ben je helderziend? ;-) Nee, DIE zijn op korte afstand in voldoende mate ter beschikking... ;-)

bewerkt door chamsin
Geplaatst

Hoi Ik heb ook een Sportrak (Pro).

Via de Magellansoftware is de data transfer niet vooruit te branden maar via Ozi gaat het als een speer.

Mocht doormeten geen soulaas bieden:

Ik woon trouwens redelijk in de buurt, ten minste binnen 25 km van Den Haag. Overigens ben ik volgende week bij Scouting Erica en kan mijn Laptop wel ff meenemen. Maar als je ook gaat kan je ook even op weg er heen even langs komen. Ik woon in de gemeente Teijlingen. Stuur anders ff een PM.

Groet,

Sloppie

Geplaatst
Hoi Ik heb ook een Sportrak (Pro).

Via de Magellansoftware is de data transfer niet vooruit te branden maar via Ozi gaat het als een speer.

Mocht doormeten geen soulaas bieden:

Ik woon trouwens redelijk in de buurt, ten minste binnen 25 km van Den Haag. Overigens ben ik volgende week bij Scouting Erica en kan mijn Laptop wel ff meenemen. Maar als je ook gaat kan je ook even op weg er heen even langs komen. Ik woon in de gemeente Teijlingen. Stuur anders ff een PM.

Hi Sloppie!

Harstikke bedankt voor het meedenken en je laptop aanbod...Ik ben helaas niet op het GME, vanwege andere verplichtingen.

Ik heb inmiddels al een paar panne(n)tjes op het vuur staan, maar houd het zeker in het achterhoofd...

Thanx!

[vandaag handmatig eerste cache van 2007 ingevoerd en gevonden met broer :thumbdown: ]

Groet, Chamsin

Geplaatst

De kabel is inmiddels doorgemeten en er blijkt dus een draadje niet in orde te zijn. Heb in de US een nieuwe data/powerkabel besteld (21 euro met verzend). Belachelijk prijzen in NL...

Meedenkers en testaanbieders zeer bedankt!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...