pa3dgg Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Kan je in Google Earth ergens instellen, dat je in plaats van de namen, de code's te zien krijgt van de cache's. Lijkt me makkelijk als je in het buitenland een cache beschrijving wilt zoeken bij Geocaching.com gr. Arie
Team Gelaen Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Kun je niet via klikken naar de cache beschrijving? Of wil je codes om een andere reden zien. Ik weet zo niet of dat kan. Jan
pa3dgg Geplaatst 4 april 2007 Auteur Geplaatst 4 april 2007 Kun je niet via klikken naar de cache beschrijving?Of wil je codes om een andere reden zien. Ik weet zo niet of dat kan. Jan Bedankt Jan, ja je kan inderdaad door klikken naar de cache beschrijving. Maar als je alleen de code in beeld hebt, is het wat overzichterlijker in drukke gebieden, lijkt me. En je kan dan een of meerdere code's noteren en die later opzoeken. gr. Arie
Team Gelaen Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 hm, ja dat klopt wel, alleen vergeten gisteravond even te kijken. Nu gebruik ik Google earth voornamelijk om een globaal overzicht te krijgen. Caches uitzoeken voor een vakantie of zo doe ik via GSAK. Jan
GeoGerard Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Op http://www.geocaching.com/my kun je een kml/kmz file downloaden waarmee je alle caches kunt zien. Even klikken en alle benodigde gegevens komen tevoorschijn.
pa3dgg Geplaatst 6 april 2007 Auteur Geplaatst 6 april 2007 Op http://www.geocaching.com/my kun je een kml/kmz file downloaden waarmee je alle caches kunt zien. Even klikken en alle benodigde gegevens komen tevoorschijn. GeoGerard, als het een antwoord op mijn vraag is, dan valt bij mij het kwartje niet. Ik heb ook nog gezocht op de door u genoemde pagina, maar zag ook niet waar ik een kml/kmz file kan downloaden. Misschien kijk ik ergens over heen? gr. Arie
Team Gelaen Geplaatst 6 april 2007 Geplaatst 6 april 2007 Als je de caches in google earth kunt zien heb je die kml/kmz file al gedownload voglens mij.
pa3dgg Geplaatst 7 april 2007 Auteur Geplaatst 7 april 2007 Als je de caches in google earth kunt zien heb je die kml/kmz file al gedownload voglens mij. Ja dat zal inderdaad wel zo zijn, ik zie het in Google staan. bedankt
de Roode Lantaarn Geplaatst 7 april 2007 Geplaatst 7 april 2007 Je kunt ook vanuit GSAK een export maken naar GoogleEarth. In GSAK kun je alles instellen dus ook dat de caches getoont worden met alleen een GCcode. Desnoods zelfs zonder de letters GC ervoor. Scheelt weer in het overzicht.
Kruimeldief Geplaatst 7 april 2007 Geplaatst 7 april 2007 Je kunt ook vanuit GSAK een export maken naar GoogleEarth.In GSAK kun je alles instellen dus ook dat de caches getoont worden met alleen een GCcode. Desnoods zelfs zonder de letters GC ervoor. Scheelt weer in het overzicht. Misschien dan wel even zo handig om te vermelden hoe je in GSAK naar Google Earth kunt exporteren. Immers, de exportoptie naar Google Earth zit niet onder de standaard Exportknop.
de Roode Lantaarn Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Je kunt ook vanuit GSAK een export maken naar GoogleEarth.In GSAK kun je alles instellen dus ook dat de caches getoont worden met alleen een GCcode. Desnoods zelfs zonder de letters GC ervoor. Scheelt weer in het overzicht. Misschien dan wel even zo handig om te vermelden hoe je in GSAK naar Google Earth kunt exporteren. Immers, de exportoptie naar Google Earth zit niet onder de standaard Exportknop. Ja dat is misschien wel zo handig. Hier kun je de macro vinden. Even uitpakken in de macro dir van GSAK en je hebt een perfecte export. Wanneer de macro 'uitgedraaid' is start Google Earth automatisch op. Hij geeft dan gelijk de juiste symbolen op de kaart weer en is nauwkeuriger als de google plugin van gc.com. Succes.
Kruimeldief Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Je kunt ook vanuit GSAK een export maken naar GoogleEarth.In GSAK kun je alles instellen dus ook dat de caches getoont worden met alleen een GCcode. Desnoods zelfs zonder de letters GC ervoor. Scheelt weer in het overzicht. Misschien dan wel even zo handig om te vermelden hoe je in GSAK naar Google Earth kunt exporteren. Immers, de exportoptie naar Google Earth zit niet onder de standaard Exportknop. Ja dat is misschien wel zo handig. Hier kun je de macro vinden. Even uitpakken in de macro dir van GSAK en je hebt een perfecte export. Wanneer de macro 'uitgedraaid' is start Google Earth automatisch op. Hij geeft dan gelijk de juiste symbolen op de kaart weer en is nauwkeuriger als de google plugin van gc.com. Succes. Wij danken u namens de feestcommissie. Het was even modderen omdat de macro bedoeld is voor GE en niet voor GEpro. Dat probleem is nu opgelost. Helaas brengt de macro niet wat het me zou moeten brengen. Ik zie alleen maar de zogenaamde Parentcoördinates en niet die van de childwaypoints. En de laatste, de additionals, zijn voor mij belangrijker dan de Parentwaypoints, als het geen Traditional is. GSAK nieuwe versie laat namelijk de childwaypoints niet meer zien als de oude versie. De childwaypoints worden dus niet mee geexporteerd. Antwoord maar via PB, anders gaat het lijken alsof ik deze topic ga kapen. Heb het "probleem" hier gepost om in ieder geval te laten weten dat de Macro alleen maar de coördinaten laat zien die bovenaan de cachepagina staan.
The Scorpios Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Het was even modderen omdat de macro bedoeld is voor GE en niet voor GEpro. Dat probleem is nu opgelost.Helaas brengt de macro niet wat het me zou moeten brengen. Probleemopgelost voor jou maar voor mij als niet-macrobakker dan. Waar kan ik de macro voor GEPro vinden?
de Roode Lantaarn Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Het was even modderen omdat de macro bedoeld is voor GE en niet voor GEpro. Dat probleem is nu opgelost. Helaas brengt de macro niet wat het me zou moeten brengen. Probleemopgelost voor jou maar voor mij als niet-macrobakker dan. Waar kan ik de macro voor GEPro vinden? Ik vermoed dat hier in onderstaande regel fout gaat: $config_icon_path = "C:\Program Files\Google\Google Earth\res\gsak.png" Daar zal je dan dus ook de aanpassing in moeten maken.
Kruimeldief Geplaatst 9 april 2007 Geplaatst 9 april 2007 Psies. in plaats van de folder (directory) C:/program files/Google Earth/ maak je er dus C:/program files/Google Earth Pro/ van. En inmiddels hier te downloaden: http://via.drentsweb.nl/prive/GEP-GSAK.zip Uitpakken en de 2.0.txt even naar GSAK/macros slepen.
Aanbevolen berichten