Bert-Ernie Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 hallo allemaal, Ik heb zo ongeveer het hele forum al doorgespit maar eerlijk gezegd kom ik er niet uit Sinds eind vorige week ben ik in het bezit van een nieuwe Garmin eTrex euro. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik hemelsnaam waypoints op mijn gps krijg en waar ik die waypoints vandaan moet halen. Kan ik de waypoints van deze site gebruiken etc etc. Kan iemand me helpen. Ben nogal nieuw in deze materie Thanks alvast!!!! Bert-Ernie
Gast Team_Maju Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Daar hebben we de sesamstraat familie weer Ik neem toch aan dat je een handleiding bij de GPS gelevert hebt gekregen? En je bedoeld nu de waypoints downloaden in je GPS om ze niet handmatig in te hoeven voeren?
Bert-Ernie Geplaatst 27 maart 2007 Auteur Geplaatst 27 maart 2007 Daar hebben we de sesamstraat familie weer Ik neem toch aan dat je een handleiding bij de GPS gelevert hebt gekregen? En je bedoeld nu de waypoints downloaden in je GPS om ze niet handmatig in te hoeven voeren? Ik hoop niet dat je het vervelend bedoeld dat ik daar weer ben. Excuses maar ik ben helemaal nieuw in deze materie zoals ik al eerder meldde. Ik heb inderdaad een handleiding erbij zitten, alleen staat het daar niet in voor zover als ik heb gelezen. En ik bedoel inderdaad de waypoints downloaden om ze niet handmatig te hoeven invoeren.
De Roode Loper Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 hallo allemaal, Ik heb zo ongeveer het hele forum al doorgespit maar eerlijk gezegd kom ik er niet uit Sinds eind vorige week ben ik in het bezit van een nieuwe Garmin eTrex euro. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik hemelsnaam waypoints op mijn gps krijg en waar ik die waypoints vandaan moet halen. Kan ik de waypoints van deze site gebruiken etc etc. Kan iemand me helpen. Ben nogal nieuw in deze materie Thanks alvast!!!! Bert-Ernie Er zijn verschillende manieren waarbij je wel je datakabeltje moet gebruiken. 1. Downloaden via GSAK 2. Downloaden vanaf de cachepagina. Bovenaan zie je staan Click icon tow download. Je ziet daar ook staan Read about waypoint downloads . Daar staat enige uitleg. Suc6
Bert-Ernie Geplaatst 27 maart 2007 Auteur Geplaatst 27 maart 2007 hallo allemaal, Ik heb zo ongeveer het hele forum al doorgespit maar eerlijk gezegd kom ik er niet uit Sinds eind vorige week ben ik in het bezit van een nieuwe Garmin eTrex euro. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik hemelsnaam waypoints op mijn gps krijg en waar ik die waypoints vandaan moet halen. Kan ik de waypoints van deze site gebruiken etc etc. Kan iemand me helpen. Ben nogal nieuw in deze materie Thanks alvast!!!! Bert-Ernie Er zijn verschillende manieren waarbij je wel je datakabeltje moet gebruiken. 1. Downloaden via GSAK 2. Downloaden vanaf de cachepagina. Bovenaan zie je staan Click icon tow download. Je ziet daar ook staan Read about waypoint downloads . Daar staat enige uitleg. Suc6 Ik heb er inderdaad een kabeltje bij ja. Ik twijfelde even of de log file degene was die ik moest downloaden. Ik had er wel een aantal gedownload maar heb nu geen idee hoe ik deze op de gps krijg.
Team 16 Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Ik had er wel een aantal gedownload maar heb nu geen idee hoe ik deze op de gps krijg. Ligt eraan of je er software bij gekocht heb of niet. Waypoints uploaden kan bv. via mapsource, gsak of easygps.
Bert-Ernie Geplaatst 27 maart 2007 Auteur Geplaatst 27 maart 2007 Ik had er wel een aantal gedownload maar heb nu geen idee hoe ik deze op de gps krijg. Ligt eraan of je er software bij gekocht heb of niet. Waypoints uploaden kan bv. via mapsource, gsak of easygps. Ik had echt geen idee dat je die er bij kon kopen! Kan ik het nu alleen maar uploaden naar mijn gps via de genoemde programma's?
Team 16 Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 (bewerkt) Ik had er wel een aantal gedownload maar heb nu geen idee hoe ik deze op de gps krijg. Ligt eraan of je er software bij gekocht heb of niet. Waypoints uploaden kan bv. via mapsource, gsak of easygps. Ik had echt geen idee dat je die er bij kon kopen! Kan ik het nu alleen maar uploaden naar mijn gps via de genoemde programma's? Mapsource is van Garmin en kun je kopen. Hier kun je veel meer mee dan alleen waypoints uploaden en is vooral gericht op kaarten en daar heb je met de Etrex Euro niet zoveel aan. GSAK kun je downloaden en eventueel na proberen kopen. Dit is een programma om caches te beheren.Om hier optimaal gebruik van te kunnen maken zou je premium member van geocaching.com moeten zijn. EasyGps is freeware en hiermee kun je volgens mij alleen waypoints en tracklogs van en naar de GPS kopiëren. Sorry, kreeg een foutmelding met plaatsen 27 maart 2007 bewerkt door Team 16
Bert-Ernie Geplaatst 27 maart 2007 Auteur Geplaatst 27 maart 2007 hallo allemaal, Vanavond geprobeerd dmv de datakabel de gps met de pc te verbinden. helaas wordt de gps niet herkend ondanks dat de gps aanstaat en de instellingen bij het interface scherm op Garmin staan. Wat ow wat doe ik toch fout?
de Peetjes Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Hallo Bert en Ernie Ik ben ook aan het zoeken en zoeken maar ook ik vind het reuze moeilijk. Ik heb de GPS nog niet eens in huis en vraag me af als ik hem koop of ik het nog wel zo leuk vind omdat ik er ook niets van snap. Als ik de antwoorden lees, met alle termen over downloaden dan lijkt het voor een ieder zo makkelijk maar voor ons acacadabra. Ik wil daarom ook maar eens met iemand meelopen voor ik hem aanschaf. Je kon ze toch ook met de hand invoeren?? Misschien kan je daar dan mee beginnnen. Veel sterkte en zodra jullie weten hoe het moet kan ik misschien weer later bij jullie aankloppen. Nou succes en ik zoek maar weer verder. Groetjes
Bert-Ernie Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 Hallo Bert en Ernie Ik ben ook aan het zoeken en zoeken maar ook ik vind het reuze moeilijk. Ik heb de GPS nog niet eens in huis en vraag me af als ik hem koop of ik het nog wel zo leuk vind omdat ik er ook niets van snap. Als ik de antwoorden lees, met alle termen over downloaden dan lijkt het voor een ieder zo makkelijk maar voor ons acacadabra. Ik wil daarom ook maar eens met iemand meelopen voor ik hem aanschaf. Je kon ze toch ook met de hand invoeren?? Misschien kan je daar dan mee beginnnen. Veel sterkte en zodra jullie weten hoe het moet kan ik misschien weer later bij jullie aankloppen. Nou succes en ik zoek maar weer verder. Groetjes hoi Dank je wel voor je antwoord Tuurlijk kan ik het eerst met de hand doen maar we willen meteen alle wayoints erin zetten die we willen gaan doen en dat zijn er nogal wat. Dat wordt echt een hels karwei. Ik dacht ook dat het makkelijk zou zijn om het te downloaden en dan op de gps te zetten maar blijkbaar heb ik me flink vergist
Team-Eppie Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Het valt allemaal reuze mee. Maar je moet je er wel even in verdiepen. (zie het als leren zwemmen, fietsen, autorijden, vreemde talen spreken etc. Het vergt wat tijd, maar als je het eenmaal doorhebt.....) Kijk bijv hier eens voor de eventueel benodigde software : http://www.geocaching.com/waypoints/default.aspx Ook kan je je eens verdiepen in de handleiding van Kapitein Haak : http://home.planet.nl/~creme498/De%20kunst...et%20vinden.pdf Hierin worden o.a. Mapsource en GSAK beschreven. Als laatste tip: Als je werkelijk veel waypoints win je GPS wilt laden zal bijna iedereen je aanraden om Premium Member op .com te worden. Voor $ 30 kun je query's aanmaken en ontvangen met bijv. alle caches van Nederland. Deze querys kun je middels bijv. GSAK batchgewijs naar je gps/pda laden. Maar bovenal: Ga je eerst terdege inlezen. Er is genoeg informatie op internet en op het forum te vinden
Bert-Ernie Geplaatst 28 maart 2007 Auteur Geplaatst 28 maart 2007 (bewerkt) Het valt allemaal reuze mee. Maar je moet je er wel even in verdiepen. (zie het als leren zwemmen, fietsen, autorijden, vreemde talen spreken etc. Het vergt wat tijd, maar als je het eenmaal doorhebt.....) Kijk bijv hier eens voor de eventueel benodigde software : http://www.geocaching.com/waypoints/default.aspx Ook kan je je eens verdiepen in de handleiding van Kapitein Haak : http://home.planet.nl/~creme498/De%20kunst...et%20vinden.pdf Hierin worden o.a. Mapsource en GSAK beschreven. Als laatste tip: Als je werkelijk veel waypoints win je GPS wilt laden zal bijna iedereen je aanraden om Premium Member op .com te worden. Voor $ 30 kun je query's aanmaken en ontvangen met bijv. alle caches van Nederland. Deze querys kun je middels bijv. GSAK batchgewijs naar je gps/pda laden. Maar bovenal: Ga je eerst terdege inlezen. Er is genoeg informatie op internet en op het forum te vinden Hallo ik zal ook deze info eens gaan lezen. had al wel eea gevonden op internet maar zag echt door de bomen het bos niet meer. Het is allemaal nieuw en er is zo enorm veel te vinden overal dat je je haast overleest. Maar dat geeft niet, eens moet het lukken! Waar ik momenteel tegenaan loop is dat mijn garmin gps maar niet herkend wordt door de pc. Wat heb ik gedaan: 1. de usb draad in de compoort 1 gedaan 2. de etrex aangesloten. de kabel in de juiste aansluiting gedaan en helemaal doorgeduwd tot het kleine puntje in het puntje geklemd zit waar de beschermkap puntje ook in rust als hij dichtzit. bij easy gps wordt hij wel herkend als zijnde dat er een gps aanwezig is maar ik kan er niet naar uploaden. Blijf de melding krijgen dat er geen communicatie mogelijk is. Moet ik misschien wat software of iets dergelijks installeren voor hij herkend wordt? Ik nam eigenlijk aan van niet. Ik heb ook zitten zoeken op de site van garmin en daar staat het volgende: Sluit de GPS aan op uw PC. Open via START het configuratiescherm. Selecteer SYSTEEM (komt systeem niet voor in de lijst schakel dan linksboven in het scherm eerst over naar KLASSIEKE WEERGAVE). Selecteer het tabblad HARDWARE en selecteer vervolgens APPARAATBEHEER. In deze lijst treft u onder Garmin Devices een 'Garmin USB GPS' aan met een uitroepteken of vraagteken aan. Klik hier met de rechtermuisknop op en selecteer 'installatie ongedaan maken' en bevestig dit met 'OK'. Ontkoppel de GPS van de PC en sluit deze direct weer aan. De computer zal nu de 'Nieuwe hardware wizard' openen. Selecteer de optie 'Nee, nu niet' en kies volgende. Selecteer de optie 'De software automatisch installeren (aanbevolen)' en druk op volgende. De drivers worden nu opnieuw geinstalleerd. Beeindig de installatie door op 'Voltooien' te drukken. Indien het syteem geen bestanden kan vinden download dan hier eerst de USB drivers van uw GPS en start bovenstaande procedure opnieuw. echter als ik kijk hij apparaatbeheer staat er helemaal geen gps tussen. Wanneer ik de link wil volgen om de usb drivers te downloaden krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat. Weet iemand dit? 28 maart 2007 bewerkt door Bert-Ernie
Team-Eppie Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 De garmin USB drivers kan ik je zo mailen als je mij ff je emailadres per PM kenbaar maakt.
Aanbevolen berichten