mc gregor Geplaatst 10 april 2003 Geplaatst 10 april 2003 Ik kwam deze tip tegen op het form van geocaching.be Geplaatst: Ma Apr 07, 2003 7:33 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb net nieuws gehad van Magellan. WAAS kan wel degelijk uitgeschakeld worden... Voor de Meridian eigenaars die WAAS willen uitschakelen : Zet je GPS uit, druk op de NAV toets en op het zelfde moment de ON toets blijven indrukken er verschijnen twee nullen op het scherm. Met op/neer toetsen kan je 3 selecteren. Je komt op het WAAS status scherm. Met de ENTER toets kan je aan/uit selecteren. Doe je selectie en zet de GPS uit. Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt... Rovertje
Gotcha! Geplaatst 12 april 2003 Geplaatst 12 april 2003 De sportrak heeft een iets andere toetscombinatie om het geheime menu op te roepen en ook daar was het menu optie 3 om waas in/uit te schakelen. Echter na een upgrade van de firmware naar 1.10 is het me niet meer gelukt om het geheime menu in beeld te krijgen. Iemand die de oplossing heeft ?
postman Geplaatst 13 april 2003 Geplaatst 13 april 2003 Waarom zou iemand waas uit willen schakelen???? Ik kan maar een reden verzinnen: Om net zo'n grote fout te hebben als de gebruikers (die geen egnos signaal ontvangen zoals garmin), zodat je met dezelfde fout een nieuwe cache op kan sporen die met behulp van een gps zonder egnos/waas is gelegd? Was dat maar waar, dat zou betekenen dat het een constante fout was. En als iets constant is... Precies!
Gotcha! Geplaatst 13 april 2003 Geplaatst 13 april 2003 Omdat onder omstandigheden, zoals bijvoorbeeld vandaag, WAAS ipv een grotere nauwkeurigheid (momenteel zo'n 95% van de tijd), juist een grotere afwijking kan veroorzaken (zo'n 5% van de tijd) Hedenmiddag dit, deels door WAAS deels door slechte geodesische omstandigheden, deels door ongunstige positie, weer mogen ervaren. Zie http://www.geocaching.com/seek/cachelog_de...07908&L=1242185
Lex Geplaatst 13 april 2003 Geplaatst 13 april 2003 Om net zo'n grote fout te hebben als de gebruikers (die geen egnos signaal ontvangen zoals garmin), ....... Sinds het EGNOS-signaal op 1 april officieel is geworden maken ook de Garmin-ontvangers er gebruik van. In de testfase werd het genegeerd, nu niet meer! Zie het draadje Geocaching Forum ->GEOCACHING ->Algemene Vragen -> Waas - Nauwkeurig zoeken in dit forum. ++ Lex ++
maandag Geplaatst 14 april 2003 Geplaatst 14 april 2003 De sportrak heeft een iets andere toetscombinatie om het geheime menu op te roepen en ook daar was het menu optie 3 om waas in/uit te schakelen. Echter na een upgrade van de firmware naar 1.10 is het me niet meer gelukt om het geheime menu in beeld te krijgen. Iemand die de oplossing heeft ? Op een Sportrak Map met firmware 4.03 lukt het me op de volgende gebruikersvriendelijke wijze: Bij het opstarten gelijktijdig NAV-GOTO-POWER indrukken. In de praktijk werkt het het beste als je voor het opstarten de NAV-toets(=wereldbolletje) en de GOTO-toets (=wandelaartje) ingedrukt houdt en vervolgens de POWER-toets (=lampje) eventjes indrukt. Succes
Aanbevolen berichten