Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag voor het eerst gespeeld met m'n nieuwe 60CSx.

Een aantal caches gelopen met de geocache funktie en de VONDST knop waardoor de caches in mijn agenda zijn gekomen.

Mijn vraag is echter hoe kun je deze stuk voor stuk uit je agenda verwijderen ?

Ik krijg of de optie om het waypoint geheel te verwijderen of alle afspraken voor een hele week....

Niet om 1 afspraak/notitie uit de agenda te verwijderen.

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt niet een enkel bericht uit de agenda verwijderen zonder ook het betreffende waypoint te verwijderen.

Dat laatste kan ook vanuit de agenda: klik de notitie aan, dan krijg je de waypointpagina. Klik daar op de wisknop.

bewerkt door lex
Geplaatst
Je kunt niet een enkel bericht uit de agenda verwijderen zonder ook het betreffende waypoint te verwijderen.

Dat laatste kan ook vanuit de agenda: klik de notitie aan, dan krijg je de waypointpagina. Klik daar op de wisknop.

Heel apart, als ik op de cache plaats aankom en per ongeluk de VONDST knop activeer zonder de cache actueel te vinden kan ik dus de melding in de agenda niet verwijderen zonder het waypoint geheel te verwijderen....

Klinkt onlogisch, maar wat niet kan.....

Geplaatst

Je zult, als je per ongeluk op vondst hebt gedrukt, toch ook het cachetype weer moeten wijzigen in niet-gevonden, anders verschijnt hij niet meer als je op caches zoekt.

Hij staat dan alleen dubbel in de agenda als nog te vinden cache, en zo erg is dat niet.

Geplaatst

Mijn ervaring is dat het agenda-geheugen op eeen gegeven moment vol is. Dan krijg je de hele tijd meldingen. Verder staat er geen tijd bij dat je de cache of tussenpunt vond (als die ook met een cache-icoontje aangemaakt is). Dus eigenlijk heb je niet zo heel veel aan die agendafunctie. Ik heb hem dus ook maar uitgeschakeld.

Wel even een note bij mijn opmerking. Ik heb geen 60CSx maar een eenvoudige 60. Dus misschien is het bij de 60CSx anders.

Geplaatst

Het klopt wat Ruud zegt. Zelf dacht ik dat het makkelijk was voor het loggen. cachewaypoint met tijd. Helaas zie je de tijd alleen als je hem als vondst indrukt. Thuis uitlezen is de tijd niet meer te vinden. dus toch maar weer met de pen aan de gang.

Geplaatst
Helaas zie je de tijd alleen als je hem als vondst indrukt. Thuis uitlezen is de tijd niet meer te vinden. dus toch maar weer met de pen aan de gang.
Als je tijdens de vondst even een nieuw waypoint aanmaakt heb je ook een tijdnotitie.

De geocachefunctie is wel handig om de status makkelijk in gevonden te veranderen.

De zin van de agendafunctie is dat je alle waypoints die je op een bepaalde dag gemaakt hebt bij elkaar hebt staan. Als je de caches eerder hebt ingevoerd staan ze niet bij elkaar, maar de op een dag gevonden caches staan ook op het lijstje van de vondstdag.

De bedoeling van de agenda is niet het bijhouden van gegevens, maar het opzoeken van waypoints. Eventueel kun je ook nog als je op een bepaalde dag iets wilt doen met een waypoint of POI het bij die dag in de agenda zetten, zodat je het op die dag makkelijk kunt vinden.

De agenda is dus typisch voor 'wat te doen', niet voor 'wanneer heb ik het gedaan'.

En voor het opzoeken van zeer recente waypoints.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...