Spring naar bijdragen

KMZ naar GPX ?


Major_Dundee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zoek een converter die GoogleEarth bestanden naar bv GPX kan omzetten.

Op Internet staat wel een "online"-converter, maar het is mooier er eentje op de PC te hebben.

 

Ik heb GoogleEarth op de laptop ge-installeerd en met dat prog kun je ook routes aanmaken of waypoints.

Deze kun je dan saven als <KMZ> of <KML> file. Om deze bestanden ook in bv Mapsource te kunnen gebruiken [of OziExplorer / ExpertGPS] moeten ze in voor die progs begrijpelijke taal worden omgezet...

 

Dus converter > KMZ naar bv GPX [of ander gangbaar type] en omgekeerd... dan kun je waypoints/routes in GoogleEath laden en op de foto zien hoe het er daar uitziet...

 

Groet Harry,

 

Major Dundee Team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Ik zoek een converter die GoogleEarth bestanden naar bv GPX kan omzetten.

Op Internet staat wel een "online"-converter, maar het is mooier er eentje op de PC te hebben.

 

Ik heb GoogleEarth op de laptop ge-installeerd en met dat prog kun je ook routes aanmaken of waypoints.

Deze kun je dan saven als <KMZ> of <KML> file. Om deze bestanden ook in bv Mapsource te kunnen gebruiken [of OziExplorer / ExpertGPS] moeten ze in voor die progs begrijpelijke taal worden omgezet...

 

Dus converter > KMZ naar bv GPX [of ander gangbaar type] en omgekeerd... dan kun je waypoints/routes in GoogleEath laden en op de foto zien hoe het er daar uitziet...

 

Groet Harry,

 

Major Dundee Team.

Hi,

 

Ook ik heb even gezocht en bijzonder weinig kunnen vinden. Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een parser voor GPX-files. Mocht er ècht niets te vinden zijn voor dit doel zal ik een aanvulling op de GPX-parser maken zodat KML <-> GPX ook kan... Al met al zal dat nog wel wat tijd vergen, omdat er meer dingen op mijn agenda staan... ;)

 

Grtz,

 

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alles behalve kmz kml.......... ;)

 

 

deze....http://mcrenox.com.ar/kml2gpx/ kan het wel.....wel iets doneren anders maximaal maar 3 wp's coverteren, of zoek eens naar gpsbabel maar of die nog voor nop te krijgen is......

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het niet in detail bekeken, maar misschien kan je iets aanvangen met GPSBabel GUI. Dit is een tooltje dat ook gebruikt wordt door GSAK en daarin kan je heel wat formaten aanspreken of exporteren. Hierin converteer ik magellan tracklogs naar garmin routes die ik dan in mapsource aanspreek. Een van de formaten is Google Maps XML...wie weet?

 

Groetjes,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het niet in detail bekeken, maar misschien kan je iets aanvangen met GPSBabel GUI. Dit is een tooltje dat ook gebruikt wordt door GSAK en daarin kan je heel wat formaten aanspreken of exporteren. Hierin converteer ik magellan tracklogs naar garmin routes die ik dan in mapsource aanspreek. Een van de formaten is Google Maps XML...wie weet?

 

Groetjes,

Hans

 

Je hebt (bijna) gelijk... Hier is het Google Earth (Keyhole) Markup Language (oftewel KML) nuttig... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Major_Dundee

 

Als je nog behoefte hebt aan een KML <-> GPX omzetter, geef dat even aan. Ik zou er een voor je kunnen maken... :yes: Als er geen behoefte meer aan is begin ik er niet aan. ;)

 

 

Ja . . . . de behoefte is er wel.

 

Maar dan ook andersom.

Dus ook van bijvoorbeeld een Garmin extensie naar Google.

 

We hebben er echter geen enkele haast mee maar het lijkt ons nogal een handigheidje om het een en ander ook in Google Earth te kunnen bekijken en eventueel maken.

 

Groet Major Dundee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...