Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

En begin dan alvast rond te kijken naar een tentje en een grote rugzak :blush:

Dat zou nog eens wat zijn een meerdaagse cachetocht van 20 á 25 km per dag.Staatsbosbeheer heeft plekken voor slaapplaatsen waar je met een paar tenten mag staan die je dan in je waypoints kunt verwerken. :no:

Geplaatst

Het mooie van Geocachen is dat er zoveel smaken zijn! De een gaat puur voor de wandelingen, de ander houd van de puzzels en een derde raapt graag zoveel mogelijk puntjes op. Ik hou persoonlijk van wandelingen door mooie omgevingen. Dat hoeft niet altijd de natuur te zijn. Als ik door een oud stadscentrum wordt geleid naar interessante punten vind ik het ook prima. Een traditional vind ik alleen interessant als ik daardoor op een mooi plekje kom met een 'verhaal'. En soms vergen traditionals ook nog een leuke wandeling (bv XXXL35). Het zoveelste filmkokertje achter een lantaarnpaal onder een polletje gras hoeft voor mij niet meer, maar als een ander daar lol in heeft: nix mis mee.

Zelf heb ik een cache gelegd van +/- 23km (Spikeypad) en hoewel hij minder vaak gelogd wordt dan mijn kortere cache van 5km (mijn rug op), zijn de logs gemiddeld genomen enthousiaster en uitgebreider.

Waar je rekening mee moet houden is het soort publiek dat op je cache af komt: Wandelaars! Dat is iets anders dan puzzelaars. Dus geen al te ingewikkelde opgaven en ook niet om de 200 meter een opgave, men wil tenslotte lekker doorlopen. Probeer het aantal waypoints zo te houden dat men de route loopt zoals jij hem in gedachten hebt. Een controle-totaal is ook prettig om aan het eind te kunnen controleren of je alle vragen goed hebt. (Spiek maar ff bij Spikeypad). Verder heb ik in de hint mijn gsm-nummer in spraak uitgeschreven, dus bv "nul zes een vier twee etc.". Dit wordt encrypted en niet herkend door web-bots die misschien op zoek zijn naar telefoon nummers. Ik vind dat als iemand zoveel km loopt er ook een 'beloning' moet zijn in de vorm van een log. Dus duidelijke hint.

Persoonlijk heb ik een spiekbriefje met de antwoorden van het Spikeypad in mijn portemonee, zodat ik bellers verder kan helpen (is slechts 2 a 3 keer nodig geweest). Voor mijn korte cache doe ik dat niet.

Enfin, ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.

O ja! Ook door de polder lopen kan leuk zijn, vind ik persoonlijk....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...