Spring naar bijdragen

*.loc files en Mapsource


olivetomato

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Is het op geen enkele manier mogelijk om *.loc bestanden in te lezen in de Mapsource applicatie?

Ik doe dat nu met GSAK maar (ondanks de lovende kritieken) komt dit programma op mij nogal ingewikkeld over (temeer daar ik nog helemaal niet in die kaarten materie gedoken ben) :thumbup:

Ideeën, tips, suggesties en of handreikingen in deze zijn meer dan welkom!

 

 

gr.

Olivetomato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal,

 

Is het op geen enkele manier mogelijk om *.loc bestanden in te lezen in de Mapsource applicatie?

Ik doe dat nu met GSAK maar (ondanks de lovende kritieken) komt dit programma op mij nogal ingewikkeld over (temeer daar ik nog helemaal niet in die kaarten materie gedoken ben) :thumbup:

Ideeën, tips, suggesties en of handreikingen in deze zijn meer dan welkom!

 

 

gr.

Olivetomato

Ik snap je probleem niet helemaal. Ik kan .loc bestanden gewoon inlezen in Mapsource.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, in mapsource kunnen gewoon loc-files worden ingelezen. Let wel even op dat je- tijdens het openen - in het vakje onder de bestandsnaam even loc-files aanklikt...

EDIT:

In dit venster dus:

loc.JPG

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmmmm.......vaagerdevaagerdevaag! ;)

 

Ik ben toch niet helemaal computer illiterate maar volgens mij krijg ik die *.loc niet als optie (ik zit nu op mijn werk dus kan het ook niet ff snel checken) ;)

Ten overvloede....ik neem aan dat we hier gewoon praten over: Bestand---->Open????

 

gr.

Olivetomato

 

p.s.: (we weten nu natuurlijk allemaal al dat het gewoon aan mij ligt en dat ik er al die tijd overheen gekeken heb...) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmmmm.......vaagerdevaagerdevaag! ;)

 

Ik ben toch niet helemaal computer illiterate maar volgens mij krijg ik die *.loc niet als optie (ik zit nu op mijn werk dus kan het ook niet ff snel checken) ;)

Ten overvloede....ik neem aan dat we hier gewoon praten over: Bestand---->Open????

 

gr.

Olivetomato

 

p.s.: (we weten nu natuurlijk allemaal al dat het gewoon aan mij ligt en dat ik er al die tijd overheen gekeken heb...) :thumbup:

Yep.... We hebben het over Bestand->Open....

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ok.....Ik word hier toch een beetje verdrietig van.

Gisteren Garmin Mapsource opnieuw geinstalleerd. En als ik nu een bestand wil openen. (File---->Open)

Dan krijg ik allerlei bestandsformaten waar ik uit kan kiezen (.wpt .rte .trk, enz. enz.)

Maar geen .loc meer!!! (terwijl die keuze dus voor het opnieuw installeren wèl beschikbaar was!) :dribble:

Ik snap er even geen jota meer van.

 

Iemand die ideeën, hints, tips of suggesties heeft???

 

Alvast van harte bedankt!

 

(Mapsource versie 6.5, ik neem aan dat dat de laatste versie is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Mapsource versie 6.5, ik neem aan dat dat de laatste versie is)

 

Het importeren/inlezen van .loc bestanden kan pas sinds versie 6.9.1 of zo.

 

De laatste versie van Mapsource (6.11.6) vind je hier http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

 

Er is nog een nieuwere versie, (6.12.0.2), werkt prima, maar die is nog in beta/testfase

http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3341

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...