Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Wie heeft wat gebruikers ervaring met de 60C(S)x en heeft daarvoor een Legend gebruikt?

Ik zou eventueel graag een CX kopen, maar kan 'm niet van tevoren even 'aanvoelen'.

1. Is het scherm (bxh pixel) groter/kleiner als bij de Legend?

2. Is het scherm duidelijk te lezen zonder achtergrond verlichting? (Legend is in schemering zelf nog redelijk te lezen zonder licht aan)

3. Hoe snel krijg je gemiddeld een fix bij een apparaat dat 2 dagen geleden nog gebruikt is in dezelfde omgeving? De Legend doet het lang niet slecht. Zelfs op de snelweg met 120km/u aanzetten en binnen 2 min. een fix vind ik netjes. Hoef ik met mijn Rikaline BT 6030 niet te proberen!

4. Is de SirfIII ontvanger echt het 'wondertje' waar iedereen het over heeft? Mijn Legend gaat in het bos (natte bladeren) geheid de mist in. Doet de CX dat beter?

Afijn, ik lees het wel weer.

bewerkt door rhgs
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb mijn Legend een half jaar geleden vervangen door een 60CSx ( UnbelievableShop.com ) en heb er al veel plezier van gehad. Het scherm is veel groter en helderder en natuurlijk in kleur. Op het grote geheugen (ik heb 1GB aangeschaft) kun je veel betere kaarten kwijt. Alhoewel wel gezegd moet worden dat de standaard bijgeleverde kaart absoluut onder de maat is (zoals blijkbaar gebruikelijk bij Garmin). Zonder verlichting is het overdag buiten goed zichtbaar, maar in de auto is al snel de achtergrondverlichting noodzakelijk. Overigens is die verlichting ook veel beter als op de Legend en het stroomverbruik valt reuze mee.

De fix is (uiteraard altijd een beetje afhankelijk van de omstandigheden) minstens zo snel, zo niet sneller als de Legend. Ook op de snelweg bij 120 km/uur is de fix een kwestie van seconden en niet van minuten.

Overigens vind ik de 60CSx als routeplanner, maar zeer matig. Het werk wel, maar TomTom op een PocketPC werkt veel malen plezieriger in de auto.

Onder bladerdak in het bos is de ontvangst veel beter als de Legend. En vraag me niet hoe het werkt, maar ook binnenshuis heb ik in no-time een fix en blijvende ontvangst.

bewerkt door Eilandgast
Geplaatst (bewerkt)

Ok, duidelijk.

Voor autonavigatie kan ik mijn telefoon en BT gpsmuis gebruiken, dus dat is het probleem niet.

Hoe zit dat met een fix in het bos (waar de Legend dan al gestopt is). Is die nog een beetje realistisch of is de ontvangst zo slecht dat je alsnog 40 meter onnauwkeurigheid hebt (te zien op een topo kaart)

bewerkt door rhgs
Geplaatst
Ok, duidelijk.

Voor autonavigatie kan ik mijn telefoon en BT gpsmuis gebruiken, dus dat is het probleem niet.

Hoe zit dat met een fix in het bos (waar de Legend dan al gestopt is). Is die nog een beetje realistisch of is de ontvangst zo slecht dat je alsnog 40 meter onnauwkeurigheid hebt (te zien op een topo kaart)

Ik zal het je sterker vertellen, waar de 60 C(S) en de voorheen gebruikte Vista al stopt gaat de CSx gewoon door. Dit afgelopen zondag weer meegemaakt bij deze cache, dit tot wanhoop van twee dames wier gpsen het opgaven en die opeens afhankelijk werden van mij :blush:

Ruud :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)
Ok, duidelijk.

Ik zal het je sterker vertellen, waar de 60 C(S) en de voorheen gebruikte Vista al stopt gaat de CSx gewoon door. Dit afgelopen zondag weer meegemaakt bij deze cache, dit tot wanhoop van twee dames wier gpsen het opgaven en die opeens afhankelijk werden van mij
en je gaat zeker zo vertellen dat een van de dames een Maggelan gpsr had? bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
Ik zal het je sterker vertellen, waar de 60 C(S) en de voorheen gebruikte Vista al stopt gaat de CSx gewoon door. Dit afgelopen zondag weer meegemaakt bij deze cache, dit tot wanhoop van twee dames wier gpsen het opgaven en die opeens afhankelijk werden van mij
en je gaat zeker zo vertellen dat een van de dames een Maggelan gpsr had?

Dus niet :blush: Eén dame en die mag zich mijn echtgenote noemen had een 60CS en de ander, niet met name te noemen een 60C :eek:

Ruud :crybaby:

Geplaatst
Ik zal het je sterker vertellen, waar de 60 C(S) en de voorheen gebruikte Vista al stopt gaat de CSx gewoon door.

Ruud :blush:

Het lijkt wel zo'n reclame zinnetje van......

868784.jpg

:thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

1. Is het scherm (bxh pixel) groter/kleiner als bij de Legend?

==> Groter

2. Is het scherm duidelijk te lezen zonder achtergrond verlichting? (Legend is in schemering zelf nog redelijk te lezen zonder licht aan)

==> JA

3. Hoe snel krijg je gemiddeld een fix bij een apparaat dat 2 dagen geleden nog gebruikt is in dezelfde omgeving? De Legend doet het lang niet slecht. Zelfs op de snelweg met 120km/u aanzetten en binnen 2 min. een fix vind ik netjes. Hoef ik met mijn Rikaline BT 6030 niet te proberen!

==>iets sneller.

4. Is de SirfIII ontvanger echt het 'wondertje' waar iedereen het over heeft? Mijn Legend gaat in het bos (natte bladeren) geheid de mist in. Doet de CX dat beter?

==> JA

5. Voor optimaal gebruik van 60CX koop direct een 1 giga bite schijf erbij en de Topo NL kaart. Anders gebruik je je 60Cx als een extrex legend met beter antenne

groet,

Vinnie1

p.s. ik heb met beide ervaring.

bewerkt door Vinnie1
Geplaatst

Klinkt allemaal fantastisch dus.

Topo NL draait reeds op de Legend. Alleen met 8Mb passen daar maar 2 provincies is.

Kleur, SirfIII en uitbreidbaar geheugen lokken...

Maar eens kijken of ik de Legend netjes kwijt kan.

Ik ben best tevreden met de Legend, maar het gras is aan de andere kant van de heuvel altijd groener...

Geplaatst

Rhgs

Dat gras is inderdaad lekker fris, vochtig. Wilderig. Kortom je wilt niet terug. Maar toen mijn legend was overleden heb ik hem een staats begrafenis verleend. Je raakt toch gehecht aan dat ijzervretertje.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Zoals je aan mijn Avatar kun zien heb ik de overstap gewaagd.

Nog geen spijt van gehad tot nu toe. De Legend is verkocht aan een mounain-biker.

Middels GSAK kun je oneindig veel meer met de 60 als met de Legend.

En dan al die POI's die je zelf kunt toevoegen inclusief eigen icoon/waarschuwing etc.

Nu piept mijn 60 ook als ik bij een flitspaal rij !

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...