Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Van de zomer op vakantie geweest en boven op een berg (waar gaat punten jagers anders heen) trof ik een Meetpunt aan:

SSL20579-klein.JPG

(Een grote versie vindt je hier (ca 1,5MB))

Een mooie betonnen marker dus met een ingestort/gefreesd merk.

Naast deze redelijk moderne marker ook nog een wat oudere (?) versie, uitgekerft in het graniet van de berg:

SSL20580-klein.JPG

Onsterfelijke roem valt diegene ten deel die kan vertellen waar dit meetpunt is geplaatst.

Omdat ik ook wel weet dat je met bovenstaande foto ook niet veel kan nog een paar fototjes:

globaal richting noord-west staan nog een echt modern GPS meet station:

En globaal richting zuid-oost een klein kappelletje

Voor diegenen die hier nog niet genoeg aan hebben de volgende hints:

1) Je vindt een vliegveld op dit eiland (jawel ook een hint) in de richting zuid-oost. :crybaby:

2) Het meetpunt bevind zich op een hoogte van ongeveer 1150m boven zee niveau. :thumbup:

3) Het eiland met een oppervlakte van 468 km² ligt binnen europa. :P

4) Voor wiskunde fans is één plaats op dit eiland wellicht een pelgrimsoord (a²+b²=c²). :beerchug:

Dit moet toch wel genoeg zijn, meer hints volgen als de opgave toch te moeilijk is.

p.s. : Als de opgave opgelost is wil ik graag weten of en vergelijkbare sites over point hunting in europa zijn.

Kan je daarin ook het dit punt vinden????

Geplaatst

Samos! Kan niet anders, getuige Pythagorion (dorpje aan de zuidkust) en de berg aldaar. Al meende ik dat die 1500 meter hoog was, maar ik kan me vergissen. Straks even boven de kaart uit 1988 opzoeken :beerchug:

(kan ik gelijk weer even mijmeren...)

Geplaatst (bewerkt)

Meetpunt bevindt zich volgens mij op de Karvounis en wel op de top Profitis Ilias.

bild13samos26k.jpg

Samos! Kan niet anders, getuige Pythagorion (dorpje aan de zuidkust) en de berg aldaar. Al meende ik dat die 1500 meter hoog was, maar ik kan me vergissen. Straks even boven de kaart uit 1988 opzoeken :beerchug:

(kan ik gelijk weer even mijmeren...)

bewerkt door mvs "Team Pooh"
  • 2 months later...
Geplaatst
Meetpunt bevindt zich volgens mij op de Karvounis en wel op de top Profitis Ilias.

Naa een lange tijd pas weer een reactie:

Dze vraag niet zo heel moeilijk dus, wellicht te veel aanwijzingen in een keer. :dribble:

De prijs (Onsterfelijke eer) gaat naar mvs "Team Pooh".

Inderdaad de berg Karvounis en meer precies de top Profitis Ilias (die trouwens de naamgever is van vele toppen op de griekse eilanden).

Wie heeft het volgende raadsel???

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...