Spring naar bijdragen

welk navigatie systeem voor mijn mda vario


katana74

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

sinds kort ben ik in het bezit van een t-mobile mda vario, deze heb ik aangeschaft om er ook gebruik van te kunnen maken met gps. ik heb nu oziexplorer, maar geen kaarten.

kabouterkaarten zijn geloof ik illigaal, hoe kom ik aan de legale versies zonder ze zelf te moeten maken.

 

verder ben ik zoek naar een programma waar ik het volgende mee kan doen.

 

ik loop veel door onherbergzaam gebied waarbij orientatiepunten moeilijk zijn, daarvoor zou ik mijn startplaats als coordinaat willen invoeren, zodat de terugweg altijd gegarandeerd is via mijn gps. een kompaspijl die je dan naar het ingegeven coordinaat brengt is dan voldoende.

 

welk programma heb ik daar voor nodig??

 

alvast bedankt voor de reacties, reacties kunnen direct naar a.kwikkers@chello.nl

:thumbdown:

met vriendelijke groet

Arno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb nu oziexplorer, maar geen kaarten.

k*******rkaarten zijn geloof ik illigaal, hoe kom ik aan de legale versies zonder ze zelf te moeten maken.

 

These maps are now available from the Kadaster.

 

Quote from Kadaster:

 

In onze moderne wereld van mobiele technologie gaan mensen niet alleen meer van plaats A naar plaats B met behulp van kaarten. Tegenwoordig kunnen we diverse navigatie systemen niet meer uit het dagelijkse verkeer wegdenken. Niet alleen in de auto, maar ook in persoonlijke handheld computers zoals PDA’s of zelfs door mobiele telefoons worden we geholpen om onze routes te kunnen bepalen.

 

TOP25 to move is de digitale topografische kaart van Nederland, schaal 1:25.000 en geeft een zeer gedetailleerd beeld van het terrein. TOP25 to move is bij uitstek geschikt voor oriëntatie en navigatie bij buitenactiviteiten zoals wandelen, fietsen, mountainbiken, kanoen, nordic walking en geocaching.

 

TOP25 to move is te gebruiken op uw PDA met GPS in combinatie met OZI-explorer software en heeft de volgende kenmerken: 72 dpi, 16 kleuren en OZF3-formaat. Voorwaarde is wel dat de betreffende apparatuur geschikt moet zijn om met het software pakket OZI-explorer te werken.

 

TOP25 to move is verkrijgbaar in vijf blokken (N-W, N-O, Z-W, Z-O en Veluwe) en geheel Nederland en wordt geleverd op DVD. TOP25 to move wordt samengesteld op basis van het meest recente kaartmateriaal van de Topografische Dienst Kadaster.

 

TOP25 to move per blok 59,95

TOP25 to move geheel Nederland 199,95

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kabouterkaarten zijn geloof ik illigaal, hoe kom ik aan de legale versies zonder ze zelf te moeten maken.

Zelfs het woord gebruiken is hier al taboe. Zie de forumregels.

 

Maar, je vraagt in de topic om navigatiesysteem. OziCE is geen navigatiesysteem. Dat is iets als TomTom wat perfect werkt op de Vario.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...