Chi Sung Geplaatst 9 september 2006 Geplaatst 9 september 2006 Ik ben op zoek naar een GPS en heb mijn oog laten vallen op een SporTrak. Is dit nu een goed apparaat. Of is het gemis van een achtergrond kaart erg hoog. Ik heb namelijk de SporTrak en de SporTrak map met elkaar vergeleken en het enige verschil is de kaart. Ik gebruik nu altijd een PDA maar wil toch graag overstappen naar een 'gewone' GPS. En aangezien de Magellan een beter ontvangst heeft dan bijvoorbeeld de Garmin ben ik toch van plan om een Magellan te kopen. We heeft enkle tips of gebruikers ervaring met de bovengenoemde ontvanger. Vriendelijke groet Marc
cachorganic Geplaatst 9 september 2006 Geplaatst 9 september 2006 Ik ben op zoek naar een GPS en heb mijn oog laten vallen op een SporTrak. Is dit nu een goed apparaat. Of is het gemis van een achtergrond kaart erg hoog. Ik heb namelijk de SporTrak en de SporTrak map met elkaar vergeleken en het enige verschil is de kaart. Ik gebruik nu altijd een PDA maar wil toch graag overstappen naar een 'gewone' GPS. En aangezien de Magellan een beter ontvangst heeft dan bijvoorbeeld de Garmin ben ik toch van plan om een Magellan te kopen. We heeft enkle tips of gebruikers ervaring met de bovengenoemde ontvanger. Vriendelijke groet Marc een garmin csx met sirfstarantenne heeft een betere ontvangst als eensportrak...
sloppie Geplaatst 9 september 2006 Geplaatst 9 september 2006 (bewerkt) Ik ben op zoek naar een GPS en heb mijn oog laten vallen op een SporTrak. Is dit nu een goed apparaat. Of is het gemis van een achtergrond kaart erg hoog. Ik heb namelijk de SporTrak en de SporTrak map met elkaar vergeleken en het enige verschil is de kaart. Ik gebruik nu altijd een PDA maar wil toch graag overstappen naar een 'gewone' GPS. En aangezien de Magellan een beter ontvangst heeft dan bijvoorbeeld de Garmin ben ik toch van plan om een Magellan te kopen. We heeft enkle tips of gebruikers ervaring met de bovengenoemde ontvanger. Vriendelijke groet Marc Tja ik vind de kaart wel erg handig. Had eerst een Sportrak de gele, maar die heeft een bug in het GPS deel en wordt ook niet meer gefabriceerd. Is wel te koop met vanalles en nogwat er bij voor €119 bij www.navishop.nl Ik heb mijn Sportrak ingezonden naar Holland Nautic, daar wisten ze van de bug en hebben mij een nieuwe Sportrak Pro gegeven, ook uit de handel overigens. Maar ben er dik mee tevreden. Hoewel kleuren natuurlijk weer handiger zijn qua aflezen van de kaart. Maar ja alles heeft zijn prijs. Zelf zou ik nu voor de Explorist 210 gaan denk ik. Beneden €200 heb je hem, met ingebouwde kaart en mogelijkheden tot downloaden van nauwkeurigere kaarten, mapsend europe bijvoorbeeld. Als ik toch een Sportrak zou kopen, zou ik echter voor een Pro ipv een Map gaan, want de Map heeft erg weinig geheugenruimte voor extra kaartmateriaal. Hoewel mijn volgende een Explorist 600 zal gaan worden als ten minste Topo NL in november uit komt. Je gaat je eisen snel verleggen als je een tijdje actief aan het cachen bent. Overigens zijn de Garmin X versies (etrex en gpsmap 60) nu weer gevoeliger dan de magellans Groet, Sloppie 9 september 2006 bewerkt door sloppie
Kiddooz Geplaatst 9 september 2006 Geplaatst 9 september 2006 ...maar ook een stuk duurder dan de Magellans. Zeker de 60 csx!
sloppie Geplaatst 9 september 2006 Geplaatst 9 september 2006 Wat voor bug is dat dan? De gele Sportrak is gewoon de weg kwijt en denkt dan dat je 50 of 100 km verderop loopt. Het vervelende is dat het ook vaak minder is, een paar kilometer en je track loopt netjes in de richting. Je raakt dan volledig de weg kwijt en dat is nu net wat ik "niet" wil. Nu schijnt het niet vaak voor te komen, maar bij mij gebeurde het "toevallig" in het eerste weekend dat ik hem had twee maal. Wat dan wel helpt is alles resetten, maar ja dan ben je je waypoint van de auto ook kwijt! Ik vond dit voor een gloed nieuw apparaat niet toelaatbaar, heb hem dus ingestuurd en overlegd. Uit de draadjes hier en in het buitenland vond ik dat er bosjes mensen (geen bosjesmensen , last van hadden. Maar de oplossing zoals geboden door Holland Nautic die mij de keuze liet een explorist300 of een Sportrak Pro te kiezen vond ik erg netjes. Omdat ik al een fietshouder had en ik een PC koppeling wel prettig vond heb ik toen de Pro gekozen. Maar goed dit is wat Off topic. Ik hoop je voldoende geïnformaard te hebben. Succes met het maken van je keuze. Sloppie
Chi Sung Geplaatst 10 september 2006 Auteur Geplaatst 10 september 2006 (bewerkt) Ja als de SporTrak een 50 tot 100 KM de verkeerde kant op stuurt is nu niet echt handig bij Geocaching. Ik had de SporTrak op Marktplaats gezien maar dan laat ik die wel liggen. Ik kijk nog wel even rond. In iedergeval bedankt voor alle info. Toch blij dat ik hier even heb rond gevraagt. 10 september 2006 bewerkt door Chi Sung
Team Firefox Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Hoewel mijn volgende een Explorist 600 zal gaan worden als ten minste Topo NL in november uit komt. Je gaat je eisen snel verleggen als je een tijdje actief aan het cachen bent. Heb je misschien een linkje met info over Topo NL voor Magellan?
sloppie Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Hoewel mijn volgende een Explorist 600 zal gaan worden als ten minste Topo NL in november uit komt. Je gaat je eisen snel verleggen als je een tijdje actief aan het cachen bent. Heb je misschien een linkje met info over Topo NL voor Magellan? Sorry geen link wel een email van Holland Nautic, staat ook al ergens anders in de Magellan fora. Maar bij deze: Geachte heer, Wij verwachten rond de METS (grote internationale beurs in November) de Topo NL te kunnen leveren. Hopende u volledig ingelicht te hebben, Met vriendelijke groet, Peter Kienstra Helpdesk Holland Nautic Nagelpoelweg 16 7333 NZ Apeldoorn tel. 055-5412122 fax. 055-5422696 helpdesk@hollandnautic.nl Dus hoop doet leven. In ieder geval hebben ze met Mapsend lite weer iets gedaan aan het koppelen van de "oude" software aan de neiuwe hardware. Groet en afwachten maar. Sloppie
Team Firefox Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Wij verwachten rond de METS (grote internationale beurs in November) de Topo NL te kunnen leveren. Dus hoop doet leven. In ieder geval hebben ze met Mapsend lite weer iets gedaan aan het koppelen van de "oude" software aan de neiuwe hardware. Dat is inderdaad heel goed nieuws Kon eigenlijk ook niet anders, nu Topo BE ook al uit is. Op de site van Futurum was ook te lezen dat Topo NL eraan komt, maar dat ze nog geen release datum weten. Werkt Mapsend 2.0 trouwens niet op de Explorist, omdat je over de Lite versie begint?
sloppie Geplaatst 10 september 2006 Geplaatst 10 september 2006 Wij verwachten rond de METS (grote internationale beurs in November) de Topo NL te kunnen leveren. Dus hoop doet leven. In ieder geval hebben ze met Mapsend lite weer iets gedaan aan het koppelen van de "oude" software aan de neiuwe hardware. Dat is inderdaad heel goed nieuws Kon eigenlijk ook niet anders, nu Topo BE ook al uit is. Op de site van Futurum was ook te lezen dat Topo NL eraan komt, maar dat ze nog geen release datum weten. Werkt Mapsend 2.0 trouwens niet op de Explorist, omdat je over de Lite versie begint? Het is Mapsend Lite, ik weet niet of dat hetzelfde als Mapsend 2 is. Zie: http://www.magellangps.com/products/map.as...amp;prodid=1717 Das vreemd, want in de features staat: MapSend Lite is robust software that enables you to use your MapSend and Magellan Certified maps on your PC to see alternate views, customize waypoints, build tracks, view routes, get increased geocaching functionality and convert data between formats. Whether you're using maps on CDs, pre-loaded SD cards or downloaded from magellanGPS.com, MapSend Lite will automatically adapt to any type of MapSend software or Magellan Certified eXplorist maps you use. On your PC, MapSend Lite lets you view MapSend and Magellan Certified topographic maps in 3D. Explore the terrain ahead by tilting and rotating the map directly on your computer. When teamed with DirectRoute™, MapSend Lite brings increased functionality so you can build detailed routes or create multi-destination trips. The enhanced geocaching features include: customizing geocaches, viewing hints on your PC, multi-map view of geocache locations, geographic proximity search and a complete geocache listing of all saved locations. You'll be able to easily access the geocache data that you've downloaded from geocaching.com in GPX/.LOC formats and quickly transfer it to your Magellan eXplorist in Magellan's proprietary format. SmartSearch makes finding addresses, restaurants, gas stations, airports, parks, historical monuments and other points of interest on your PC fast and easy. With the Advanced POI Search you can search ALL points of interest categories, search by specific category, map view or distance from a known point to quickly find just what you're looking for. Use the Address Search to quickly locate addresses included in your MapSend software and use the Coordinate Search to find a geographic location. Simply connect your Magellan eXplorist handheld GPS receiver to your PC to view detailed and preloaded background maps as well as to edit and save all your GPS data*. *Maps that work with Magellan eXplorist GPS receivers are supported. Meridian and SporTrak maps are not supported. Meridian/SporTrak user data (waypoints, routes, and tracks) can be viewed and transferred, but not saved. Ik heb zelf (nog) geen explorist, maar hij leest zonder problemen de geregistreerde oude geïnstalleerde bestanden. Maar dit zou toch juist op de explorist geënt moeten zijn. Sloppie
sloppie Geplaatst 11 september 2006 Geplaatst 11 september 2006 Bij navicar.nl Explorist 400 voor €200 Explorist 500 voor €300
Aanbevolen berichten