Gast PaddlingPenguin Geplaatst 7 september 2006 Geplaatst 7 september 2006 (bewerkt) Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een explorist 500 met een Li-ion accu en ook een AAA backup batterij. Nu heb ik vernomen dat er veel mensen zijn die balen van de oplaadbare batterij - en die voor het afgelegen werk (buiten de 220V stroomvoorziening - heb nog geen stekkers in bomen gezien ergens) nog wel hun explorist willen gebruiken. Magellan heeft - ze kondigen het niet aan op hun website nu een "AAA backup batterij" (de mijne gekocht via Holland Nautic). Ze zeggen dat deze 5 uur mee gaat - maar dat heb ik nog niet getest. Volgend de GPS shop bestaat zoiets niet maar dat klopt niet... De AAA backup batterij neemt 3 AAA batterijen en past gewoon in de plaats van de oplaadbare batterij! De mogelijkheden zijn als volgt: - De Explorist 400/500/600 komt met een Li Ion batterij - en meer heeft deze niet nodig - Je "kan" de Li ion batterij uitwisselen met de AAA backup batterij met het resultaat dat dan je explorist op 3 x AAA batterijen werkt. Dus als je op plekken bent in de wereld waar je geen stroomvoorziening hebt kan je met een (groot) aantal AAA batterijen gewoon door blijven gaan. Een plaatje van de AAA backup batterij met de toebehoren staan hieronder. mvg PaddlingPenguin 30 september 2006 bewerkt door PaddlingPenguin
hrng Geplaatst 7 september 2006 Geplaatst 7 september 2006 Inderdaad Holland Nautic prijslijst 980819-01 AAA backup batterij wit, eXplorist 400 18,-- 980819-03 AAA backup batterij grijs, eXplorist 500 18,-- 980819-04 AAA backup batterij zwart, eXplorist 600 18,--
Team Firefox Geplaatst 8 september 2006 Geplaatst 8 september 2006 Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een explorist 500 met AAA backup batterij. Nu heb ik vernomen dat er veel mensen zijn die balen van de oplaadbare batterij - en die voor het afgelegen werk (buiten de 220V stroomvoorziening - geen stekkers in bomen in roemenie bijvoorbeeld :-) ) nog wel hun explorist willen gebruiken. Magellan heeft - ze kondigen het niet aan op hun website nu een AAA backup batterij (de mijne gekocht via Holland Nautic). Ze zeggen dat deze 5 uur mee gaat - maar dat heb ik nog niet getest. Volgend de GPS shop bestaat zoiets niet maar dat klopt niet... De AAA backup batterij neemt 3 AAA batterijen en past gewoon in de plaats van de oplaadbare batterij! mvg Arjan Dit kan ik even niet volgen In de 400/500/600 zit toch een Lion accu, die iets van 17 uur meegaat? Heeft de GPS daarnaast ook een backup accutje nodig?? Vijf uur is dan wel erg kort!
Gast PaddlingPenguin Geplaatst 8 september 2006 Geplaatst 8 september 2006 (bewerkt) Sinds een weekje ben ik de eigenaar van een explorist 500 met AAA backup batterij. Nu heb ik vernomen dat er veel mensen zijn die balen van de oplaadbare batterij - en die voor het afgelegen werk (buiten de 220V stroomvoorziening - geen stekkers in bomen in roemenie bijvoorbeeld :-) ) nog wel hun explorist willen gebruiken. Magellan heeft - ze kondigen het niet aan op hun website nu een AAA backup batterij (de mijne gekocht via Holland Nautic). Ze zeggen dat deze 5 uur mee gaat - maar dat heb ik nog niet getest. Volgend de GPS shop bestaat zoiets niet maar dat klopt niet... De AAA backup batterij neemt 3 AAA batterijen en past gewoon in de plaats van de oplaadbare batterij! mvg PaddlingPenguin Dit kan ik even niet volgen In de 400/500/600 zit toch een Lion accu, die iets van 17 uur meegaat? Heeft de GPS daarnaast ook een backup accutje nodig?? Vijf uur is dan wel erg kort! Zie mijn aangepast bericht bovenaan de post! PaddlingPenguin 8 september 2006 bewerkt door PaddlingPenguin
Team Firefox Geplaatst 8 september 2006 Geplaatst 8 september 2006 Zie mijn aangepast bericht bovenaan de post! OK, duidelijk. Ik heb via eBay al niet originele Magellan Lion packs gezien van ook rond de 20 euro, die je verwisseld met de originele Lion. Dan heb je ook ca. 17 uur extra stroom. Ik las alleen op een PPC forum dat die Lion accu's ook nog niet ideaal zijn. Ze gaan zo'n 2 tot 3 jaar mee, vanaf het moment dat ze uit de fabriek komen. Je kunt ze dus eigenlijk niet nu alvast kopen als reservepack voor over een paar jaar
Gast PaddlingPenguin Geplaatst 30 september 2006 Geplaatst 30 september 2006 (bewerkt) Het plaatje van de backup batterij staat er nu ook op de originele post bovenaan!!! PaddlingPenguin 30 september 2006 bewerkt door PaddlingPenguin
Team Firefox Geplaatst 30 september 2006 Geplaatst 30 september 2006 Het plaatje van de backup batterij staat er nu ook op de originele post bovenaan!!! PaddlingPenguin Mooie optie, voor het geval dat.... Heb ik eigenlijk een vraagje: kan jij in de Explorist 500 ook een apart projectie waypoint aanmaken?
Gast PaddlingPenguin Geplaatst 1 oktober 2006 Geplaatst 1 oktober 2006 Afin, als newbie met dit GPSen snap ik waypoints, maar een 'projectie waypoint'?? kan je me het in het kort uitleggen dan kan'k kijken of ie dat kan. mvg PaddlingPenguin
de Roode Lantaarn Geplaatst 1 oktober 2006 Geplaatst 1 oktober 2006 Een projectie uitvoeren betekend het volgende. Vanuit een bestaand WP (coordinaat) een nieuw coordinaat projecteren op X meter en Y graden vanaf het orginele WP. Dus een projectie van 500 mtr richting 0 graden geeft een coordinaat wat exact 500 mtr. naar het noorden ligt.
Gast PaddlingPenguin Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 in antwoord op de vraag of de Explorist 500 projectie waypoints ook accepteerd... in de handleiding staat er helemaal niks over.. dus ik vermoed van niet. (tenzij er een nieuwe firmware update komt) Paddling Penguin Een projectie uitvoeren betekend het volgende.Vanuit een bestaand WP (coordinaat) een nieuw coordinaat projecteren op X meter en Y graden vanaf het orginele WP. Dus een projectie van 500 mtr richting 0 graden geeft een coordinaat wat exact 500 mtr. naar het noorden ligt.
Team Firefox Geplaatst 12 oktober 2006 Geplaatst 12 oktober 2006 (bewerkt) in antwoord op de vraag of de Explorist 500 projectie waypoints ook accepteerd... in de handleiding staat er helemaal niks over.. dus ik vermoed van niet. (tenzij er een nieuwe firmware update komt) Die firmware update is er al een tijdje. Voor de Explorist 600 kwam de projectie mogelijkheid er daarmee bij. Ik ben even benieuwd of na die update, de projectie mogelijkheid er bij de Explorist 400 en 500 ook bij gekomen was! 12 oktober 2006 bewerkt door Team Firefox
Gast PaddlingPenguin Geplaatst 24 oktober 2006 Geplaatst 24 oktober 2006 Projectie waypoints: 'k heb vorige week wat gespeeld met m'n Explorist 500 en deze accepteerd wel projectie waypoints! - wat me wel opviel waren de volgende zaken: Projectie waypoint is vanaf huidige positie Projectie laat alleen de eindpositie achter in de GPS Projectie werkt met afstand en koers vanaf huidige positie Dus x & y co-ordinaten heb je niet veel aan (tenzij je nog met cos,sin,tan aan de slag kan zonder rekenmachine ). mvg PaddlingPenguin in antwoord op de vraag of de Explorist 500 projectie waypoints ook accepteerd... in de handleiding staat er helemaal niks over.. dus ik vermoed van niet. (tenzij er een nieuwe firmware update komt) Die firmware update is er al een tijdje. Voor de Explorist 600 kwam de projectie mogelijkheid er daarmee bij. Ik ben even benieuwd of na die update, de projectie mogelijkheid er bij de Explorist 400 en 500 ook bij gekomen was!
Aanbevolen berichten