Spring naar bijdragen

Ammoboxen


Gast GeoGerardII

Aanbevolen berichten

Gast GeoGerardII

Ik heb nog een ammobox liggen, maar ik vraag me af of ik deze wel moet gebruiken in een een vochtige omgeving.

Ben bang dat deze door gaat roesten en de inhoud van de cache verloren gaat.

Wie heeft er ervaring mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een goede ammobox is waterdicht er zit een rubberen rand in. Ik kan mij namelijk van uit een ver verleden -toen jonge mannen nog verplicht ruim een jaar in een groen pakje moesten lopen- herinneren dat wij altijd met die boxen vol munitie liepen te sjouwen. Op de een of andere wijze moest het dan aaaaaltijd regenen en werd alles dus kledder. Wij hadden ook een luitenant (een graspol voor de intimitie) in de opleiding die er een satanisch genoegen in schepte om ons aankomend officieren door beken, kanalen en meren te laten lopen, zwemmen en kruipen. Dan moest de munitie in loodzware ammoboxen mee en daar moest later dan ook nog mee worden geschoten....

 

Nu hebben geweer patronen de zeer hinderlijke eigenschap dat ze het niet meer doen als ze nat worden.... Het kruit moest dus droog blijven. Mijn ervaringen uit die tijd zijn dat dat dan ook onze enige zekerheid was... Het kruit bleef droog.

 

Ergo conclusio... Een ammobox in goede staat en goed afgesloten houd het water jaren tegen! Ja, tegen openen in de stromende regen of het geopend in een plas laten vallen, daar doet geen mens iets tegen. Maar dan help ook de beste tupperware box niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...