Spring naar bijdragen

Gsak en cacheraid


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Ik krijg als ik macro draai een foutmelding:

********************************************************************

Error log: 14-8-2006 9:44:49

********************************************************************

 

Current Macro: E:\Geo cache\Programma's\GSAK\Macros\_CacheRaid.txt

 

Error in Macro at line: 41

SET $NumberOfCaches = Val($NumberOfCaches)

 

Error=> (Pos: 25) String type value expected

 

Macro will now abort

--------------------------------------------------------------------

Variables:

--------------------------------------------------------------------

*Active Table* = caches

$_Count (numeric) =10

$_CurrentDatabase (string) =Zuid Holland

$_Degrees (numeric) =225,190187851798

$_Eol (boolean) =False

$_FilterCount (numeric) =0

$_Install (string) =E:\Geo cache\Programma's\GSAK

$_MacroLevel (numeric) =1

$_NewLine (string) =|

$_Quote (string) ="

$_SortBy (string) =distance=A

$_Today (date) =[20060814]

$_Version (string) =6.6.2.25

$NumberOfCaches (string) =10

$Raid (string) =[TfmMove]|cbxDestination.Text=Cache Raid|rbtAdd.Checked=True|rbtAddFlag.Checked=False|rbtAddIgnore.Checked=False|rbt

Copy.Checked=True|rbtExistIgnore.Checked=False|rbtFlagOnly.Checked=False|rbtMove

.

Checked=False|rbtReplace.Checked=T

 

Iemand die mij een werkende of de fout kan opsporen? Ik weet niet beter dat ik nooit de standaard meegeleerde macro gewijzigd heb.

 

Trouwens, de nieuwe mogelijkheid binnen GE is mij bekend maar dit wil toch graag werkend hebben.

 

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Clyde adviseert om de laatste versie van GSAK te gebruiken, dan heb je ook altijd de laatste versien van deze macro.

 

De laatste GSAK versie is van een paar dagen terug: 6.6.3.22

 

Dit wordt er geschreven over deze macro:

 

This macro will generate a route of caches that are the closest distance from each other for a "cache raid". Basically, the macro allows you to build a "cache chain". You select a cache then the macro will build a database of a direct route of the caches that are the shortest distance from last one (of course ignoring caches that are already in your "cache chain"). You can then use this "route" to plan your next cache raid. Note: this is not quite as sophisticated as selecting a centre point then doing the calculations to provide the shortest route to collect all caches within x miles of this point.

 

This version just keeps on selecting the cache that is the next closest then adds it to the "cache raid" database. So depending what your starting cache is, and how many you want for this "cache raid" you could end up anywhere (of course you could always start by setting a filter that is x miles from your starting point to make sure you don't end up too far from your starting point)

 

Note: This macro requires a saved filter called "Cache Raid" (without the quotes). Just set up a filter that meets the criteria for your cache raid (not found for example) then save this filter with the name of "Cache Raid"

 

en de laatste CacheRaid macro kun je hier zien en copy/paste uitvoeren: http://tinyurl.com/ou89s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clyde adviseert om de laatste versie van GSAK te gebruiken, dan heb je ook altijd de laatste versien van deze macro.

 

De laatste GSAK versie is van een paar dagen terug: 6.6.3.22

 

Als ik in GSAK onder "Tools " check naar de versie die je hier noemt krijg ik als antwoord dat ik al de nieuwste versie heb . . terwijl ik in grote letters bovenaan "version 6.2.2" heb staan ? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clyde adviseert om de laatste versie van GSAK te gebruiken, dan heb je ook altijd de laatste versien van deze macro.

 

De laatste GSAK versie is van een paar dagen terug: 6.6.3.22

 

Als ik in GSAK onder "Tools " check naar de versie die je hier noemt krijg ik als antwoord dat ik al de nieuwste versie heb . . terwijl ik in grote letters bovenaan "version 6.2.2" heb staan ? :walkman:

 

Klopt als een bus.

6.6.3.22 is dan ook geen major update zodat hij wordt gedetecteerd door GSAK als update maar meer een soort BETA versie. Pas als alle foutjes hieruit zijn wordt hij 'wereldkundig' gemaakt. Build 22 is ook alweer achterhaald. We zijn alweer bij Build 25. :D

Op het forum vind je hier alles over.

 

KNIP-PLAK.

This is the start of the fixes for the 3rd maintenance release for 6.6.0

 

This version will only be available from the forums and will not show up as the latest when doing a version check.

 

When I have accumulated enough fixes I will then make it public on my web site.

 

Build 10 is primarily to fix an issue reported by some Cachemate users that get an error when trying to use the Palm Install tool

 

For more information please see this thread and this post

 

 

Download here http://gsak.net/GSAK663B10.exe

 

Note: This update is a patch and only includes the main GSAK.exe file. A prerequisite for this patch is that you have installed the latest public release of GSAK (6.6.2 Build 25) from http://gsak.net

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clyde adviseert om de laatste versie van GSAK te gebruiken, dan heb je ook altijd de laatste versien van deze macro.

 

De laatste GSAK versie is van een paar dagen terug: 6.6.3.22

 

Als ik in GSAK onder "Tools " check naar de versie die je hier noemt krijg ik als antwoord dat ik al de nieuwste versie heb . . terwijl ik in grote letters bovenaan "version 6.2.2" heb staan ? :walkman:

Klopt dus als een bus. Ik was in de "gauwigheid" vergeten te vermelden wat de Roode Lantaarn al schreef :D

 

@Gerald: Klopt ook weer als een bus. Iedere dag komt er wel een update. Ik haal zo eens in de week de laatste update op. Ik denk dat de officiele versie binnenkort wel weer geupped gaat worden. Vreemd eigenlijk, zoveel updates en ik zie zo weing (tot niets) verschil :D

 

bedankt voor de hulp Kruimel

Graag gedaan. daar word ik dan ook riant voor beloond B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verschillen zijn ook vaak niet merkbaar, vaak kleine bugs, of functies die we nooit gebruiken en soms voor een specifiek merk GPS zijn.

 

Als je je dan bedenkt voor wat voor bedrag je GSAK registreerd en dat in verhouding zet met wat voor werk Clyde er allemaal aan heeft. Dan heb je een multitool voor een schijntje. :thumbdown:

 

Soms vraag ik me wel eens af of die man nog wel slaapt.

Op wat voor een moment van de dag je hem ook een mailtje stuurt binnen een paar uur heb je antwoord.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...