Vanavond ontdekte ik dat er een kleine 'afwijking' in de Luxemburgse kaarten zit.
Dit in vergelijk met de Duitse en Belgische kaarten.
Als voorbeeld nemen we het slot van Dasburg (D). Dit ligt tegen de grens aan maar staat op zowel de Lux alsook op de D en B kaarten.
Een Wp geprojecteerd op de toren van het slot geeft op de Duitse kaart: N50 02.827 E006 07.948.
Schakel ik nu over naar de Belgische kaart dan ligt het Wp nog keurig op de toren maar schakel ik over naar de Luxemburgse kaart dan is het Wp 148 mtr zuid-westelijk (222gr) verschoven.
Dit verschijnsel treed in heel Lucemburg op en de schuif is nagenoeg gelijk.
Hoe kan ik dit goed krijgen zonder de Luxemburgse kaarten opnieuw te moeten callibreren.
Hieronder de eerste paar regels uit de .map files.
Ondanks dat de drie landen verschillende kaartdatums gebruiken (Potsdam Rauenberg, WGS 84 en LUREF) komen de Duitse en Belgische kaarten precies overeen. De Luxemburgse dus niet.
Vraag
de Roode Lantaarn
Vanavond ontdekte ik dat er een kleine 'afwijking' in de Luxemburgse kaarten zit.
Dit in vergelijk met de Duitse en Belgische kaarten.
Als voorbeeld nemen we het slot van Dasburg (D). Dit ligt tegen de grens aan maar staat op zowel de Lux alsook op de D en B kaarten.
Een Wp geprojecteerd op de toren van het slot geeft op de Duitse kaart: N50 02.827 E006 07.948.
Schakel ik nu over naar de Belgische kaart dan ligt het Wp nog keurig op de toren maar schakel ik over naar de Luxemburgse kaart dan is het Wp 148 mtr zuid-westelijk (222gr) verschoven.
Dit verschijnsel treed in heel Lucemburg op en de schuif is nagenoeg gelijk.
Hoe kan ik dit goed krijgen zonder de Luxemburgse kaarten opnieuw te moeten callibreren.
Hieronder de eerste paar regels uit de .map files.
Duitsland:
s3_59_08.ozf2
1 ,Map Code,
Potsdam Rauenberg DHDN,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
MSF,2
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse
Belgié:
61-Limerle.png
1 ,Map Code,
WGS 84,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Lambert Conformal
Luxemburg:
LUX4.ecw
1 ,Map Code,
LUREF,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse
Ondanks dat de drie landen verschillende kaartdatums gebruiken (Potsdam Rauenberg, WGS 84 en LUREF) komen de Duitse en Belgische kaarten precies overeen. De Luxemburgse dus niet.
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten