rwvdknoop Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 Hallo allemaal, Vandaag heb ik de nieuwe software versie 2.90 in mijn GPS 76CSx geladen. Misschien verbeelding, maar het lijkt alsof ik minder sateliten binnenhaal met deze update versie en dat ook de signaalsterkte per sateliet lager is(?) Ik weet niet of het mogelijk is dat software updates er voor kunnen zorgen dat de ontvangst gevoeligheid wordt 'aangetast' (minder wordt). Voor de zekerheid heb ik na deze ('onterechte'?) constatering eerst een harde reset uitgevoerd ('page' & 'enter' knop tegelijk indrukken en de GSP 76CSx aanzetten, er komt eerst nog een bevestigings-menu) en daarna opnieuw versie 2.90 erop gezet. Dit maakte dus geen verschil. Ik ben weer teruggegaan naar versie 2.70 en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ik meer satelieten binnenhaal en ook dat de signaalsterkte hoger is per sateliet. Ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers m.b.t. bovenstaand verhaal. Overigens voor de liefhebbers die vorige software versies willen hebben, ga naar deze site (met dank aan support Garmin USA): http://www.gpsinformation.org/perry/agree.html Gr., Roel
pa3fus Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 Hoi Roel, ik had ook al een mailtje gekregen dat er een nieuwe versie beschikbaar was gekomen, maar gezien de aanpassingen vond ik het niet de moeite waard om die er op te zetten. Nu je dit geschreven hebt m.b.t. de ontvangst zal ik het in de gaten gaan houden zodra ik een poging ga doen. In ieder geval bedankt voor de info. Groetjes Jan-Willem PA3FUS.
rwvdknoop Geplaatst 14 juni 2006 Auteur Geplaatst 14 juni 2006 Hallo, Nog een kleine toevoeging op mijn eerdere bevindingen. Ik merk ook dat ik veel sneller de WAAS/EGNOS sateliet(en) binnenhaal en ook met een grotere signaalsterkte. Ook de 'D' tjes in de sateliet-signaalsterkte balken verschijnen veel sneller met de software versie 2.7x dan met 2.90 Wat mij ook opvalt is ondanks de weersomstandigheden nu (zwaar bewolkt en regenachtig) ik toch betere resultaten lijk te krijgen dan gisteren (strak blauwe lucht) met software versie 2.7x. (software versie 2.90 had ik namelijk gisteren al getest). Maar nogmaals het zijn bevindingen met mijn eigen GPS 76CSx en ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de anderen. Overigens had ik deze bevindingen al naar Garmin USA gemailt vandaag, maar zij hadden nog geen klachten ontvangen over software versie 2.90 Gr., Roel
B230F Geplaatst 15 juni 2006 Geplaatst 15 juni 2006 Als ik de 76 vergelijk met de 60 serie, dan lijkt het me dat het ontvangst gedeelte hetzelfde is, (heb alleen ervaring met de 60 serie) en ik denk dat er aan de gevoeligheid van de ontvanger niets veranderd door een firmware update van de user interface, dit wordt mijn inziens door de sirff hard en software bepaald en die heb je niet ge-update, het is mogelijk dat het referentie punt van je ontvangst balkjes in de software aangepast is, en waardoor het lijkt of je betere of slechtere ontvangst hebt, b.v. ik heb een halve tank benzine de meter staat op half wat ook klopt, ik draai nu aan een schroefje en de meter gaat omhoog, hé nu heb ik een volle tank...... maar in werkelijk is hij nog steeds half vol.......
golferyves Geplaatst 17 juni 2006 Geplaatst 17 juni 2006 Hallo allemaal, Vandaag heb ik de nieuwe software versie 2.90 in mijn GPS 76CSx geladen. Misschien verbeelding, maar het lijkt alsof ik minder sateliten binnenhaal met deze update versie en dat ook de signaalsterkte per sateliet lager is(?) Ik weet niet of het mogelijk is dat software updates er voor kunnen zorgen dat de ontvangst gevoeligheid wordt 'aangetast' (minder wordt). Voor de zekerheid heb ik na deze ('onterechte'?) constatering eerst een harde reset uitgevoerd ('page' & 'enter' knop tegelijk indrukken en de GSP 76CSx aanzetten, er komt eerst nog een bevestigings-menu) en daarna opnieuw versie 2.90 erop gezet. Dit maakte dus geen verschil. Ik ben weer teruggegaan naar versie 2.70 en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ik meer satelieten binnenhaal en ook dat de signaalsterkte hoger is per sateliet. Ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers m.b.t. bovenstaand verhaal. Overigens voor de liefhebbers die vorige software versies willen hebben, ga naar deze site (met dank aan support Garmin USA): http://www.gpsinformation.org/perry/agree.html Gr., Roel <{POST_SNAPBACK}> Gebruiker 60 csx Na updaten naar Versie 2.90 stel ik OOK vast dat mijn Garmin MINDER stabiel is en de Indruk geeft van slechter ontvangst als bij de vorige versie 2.71. Kun je zonder problemen downgraden ? grtz golferyves
rwvdknoop Geplaatst 17 juni 2006 Auteur Geplaatst 17 juni 2006 Hallo, Je kan zonder problemen downgraden. Ik heb een downgrade uitgeveord naar versie 2.70. Via Garmin USA kreeg ik de volgende site door waar je oudere software versies kan binnenhalen; http://www.gpsinformation.org/perry/agree.html Gr., Roel Gebruiker 60 csx Na updaten naar Versie 2.90 stel ik OOK vast dat mijn Garmin MINDER stabiel is en de Indruk geeft van slechter ontvangst als bij de vorige versie 2.71. Kun je zonder problemen downgraden ? grtz golferyves <{POST_SNAPBACK}>
Geopatra Geplaatst 19 juni 2006 Geplaatst 19 juni 2006 Hallo allemaal, Vandaag heb ik de nieuwe software versie 2.90 in mijn GPS 76CSx geladen. Misschien verbeelding, maar het lijkt alsof ik minder sateliten binnenhaal met deze update versie en dat ook de signaalsterkte per sateliet lager is(?) Ik weet niet of het mogelijk is dat software updates er voor kunnen zorgen dat de ontvangst gevoeligheid wordt 'aangetast' (minder wordt). Voor de zekerheid heb ik na deze ('onterechte'?) constatering eerst een harde reset uitgevoerd ('page' & 'enter' knop tegelijk indrukken en de GSP 76CSx aanzetten, er komt eerst nog een bevestigings-menu) en daarna opnieuw versie 2.90 erop gezet. Dit maakte dus geen verschil. Ik ben weer teruggegaan naar versie 2.70 en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ik meer satelieten binnenhaal en ook dat de signaalsterkte hoger is per sateliet. Ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers m.b.t. bovenstaand verhaal. Overigens voor de liefhebbers die vorige software versies willen hebben, ga naar deze site (met dank aan support Garmin USA): http://www.gpsinformation.org/perry/agree.html Gr., Roel <{POST_SNAPBACK}> Niets van gemerkt , hoor. Volgens mij kan hetgeen jij beschrijft ook niet gebeuren bij zo'n software update. Maar ja gewaarwordingen zijn subjectief, en als je eenmaal meent iets waar te nemen is er goede kans dat je dat dan ook waarneemt. De enige die het tot nu toe objectief bekeek is Hawkeyes en die neemt - natuurlijk - niets waar. In mijn geval: ik krijg nog niet eens het idee om me bij een zo beperkte software update te gaan afvragen of er iets tav. het ontvangstgedeelte veranderd kan zijn. En doe dus ook geen subjectieve waarnemingen. Geopatra.
rwvdknoop Geplaatst 21 juni 2006 Auteur Geplaatst 21 juni 2006 Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties. De test van Hawkeyes geeft natuurlijk de doorslag. Er is, denk ik, geen betere praktijktest dan met 2 identieke GPSmap 76CSx de software versies uittesten. Gr., Roel
Aanbevolen berichten