Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heden trof het onderstaande persbericht mijn aandacht. Dit soort diefstal is heel zelden; vaak is het Wodan die de haan eraf dondert.

Ik vraag mij nu af of ons meetpunt 50202 foetsie is.

Kan iemand kijken of het deze HK kerk is?

"

De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag drie jongemannen opgepakt voor het stelen van de haan van de kerktoren in het Friese Dronrijp. Dat meldde de politie dinsdag.

Het drietal maakte daarbij dankbaar gebruik van de steigers die om de toren staan vanwege een restauratie. Twee verdachten komen uit Dronrijp en de ander uit Menaldum.

Een voorbijganger zag de mannen de steigers beklimmen en belde de politie die het drietal wist te arresteren. Een van de mannen had de haan bij zich, die door de actie beschadigd was geraakt."

Geplaatst

Haantje gestolen van kerktoren Dronrijp

Gepubliceerd op 06 juni 2006, 10:27

Laatst bijgewerkt op 06 juni 2006, 10:52

DRONRIJP -

In de toren van de katholieke kerk van Dronrijp zijn de afgelopen nacht drie jongens (21, 21 en 18 jaar oud) uit Dronrijp en Menaldum op heterdaad betrapt. Zij hadden de windhaan van de toren gestolen.

De kerktoren staat in de steigers en omwonenden hadden gezien dat de jongens naar boven waren geklommen. Agenten konden de drie dieven in de toren aanhouden toen zij via de trap naar beneden liepen. De haan is beschadigd.

Pastor Arjen Bultsma woont naast de kerk, maar hij heeft niets van het voorval gemerkt. ,,Ik weet dat er af en toe jongeren naar boven klimmen en dan de klok luiden, maar van de diefstal heb ik niets gehoord. Ik ben in ieder geval blij dat het haantje niet weg is.''

De katholieke kerk wordt gerestaureerd. De steigers om de toren staan er volgens Bultsma nog minmaal een maand. ,,Ik hoop niet dat dit mensen op een idee brengt'', aldus de pastoor.

Kijk eens Prof.......Hier te lezen.

Gr Twinlife :crybaby:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...