Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 januari 2003 Geplaatst 11 januari 2003 Op onze meetpuntenjacht in ons landje kunnen we gebruik maken van een op het internet gepubliceerd lijstje. Zie maar bij: http://rdnap.kadaster.nl/rd/help.html Wil je nauwkeurige posities (tot op de meter) dan kan je de complete lijst kopen (en hij ligt ook bij mij ter inzage). Maar wil je een punt heel precies weten (tot op de millimeter) dan moet je ervoor betalen. Kijk maar verder op bovengenoemde site (bij de leveringsvoorwaarden). En verder: de mensen van het kadaster zijn heel vriendelijk: als ze snappen waarvoor je de precieze positie nodig hebt dan verstrekken ze die zonder meer op wetenschappelijke gronden. Ik zat te kijken hoe dat in India toegaat. Daar hebben ze ook een meetkundige dienst, topo kaarten enz. en ook een website. http://www.surveyofindia.gov.in/Index/IndiaIndex.htm geeft een overzicht van hun kaartnummering. Daarop rondneuzend zag ik de tarieven en voorwaarden voor het verkrijgen van nauwkeurige posities. Dat is wel iets heel anders dan bij ons! http://www.surveyofindia.gov.in/index1.html geeft het invulformulier 0.(57)(. Er staat ook aan het begin bij: Trig Data: Spherical Coordinates (Latitude and Longitude) up to 1 minute of arc are unrestricted. Spherical Coordinates of any accuracy can be supplied to the Central/State Ministries and Department on form O.(57)( countersigned by the competent authority. All grid Coordinates are restricted. Zo strikt is het bij ons (niet) meer. En de prijzen staan er ook: 200 roepies (Rs) per punt. Even voor de omrekening: er gaan ongeveer 45 roepies in een euro. Dat is heel wat goedkoper dan bij ons, maar ja die enorme burocratie daar geeft extra (afhandelings-)kosten .
Gotcha! Geplaatst 11 januari 2003 Geplaatst 11 januari 2003 Ik was anders nog niet van plan om meetpunten in india op te zoeken. Moeten we ze eerst hier nog kunnen loggen
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 12 januari 2003 Geplaatst 12 januari 2003 Jippie, we gaan naar India! Dat loggen komt hier binnenkort. toch?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 12 januari 2003 Auteur Geplaatst 12 januari 2003 Goed idee, India is werkelijk te gek. Voor reizigers: er is een atlas van Lonely Planet met heel India een beetje topografisch op 1: 1.250.000 ; ISBN 0-86442-270-9 (15 $) Verder: ik heb hier de trekking-map-series die je ook op de opgegeven site kan vinden. (Badari-Kedar b.v.) 1:250.000 Helaas: veel geocaching is er niet te doen; gc.com heeft er vier staan (dat is dus een cache-dichtheid van 1 op 250 miljoen). Echt veel zal er niet bij komen: alles van waarde is weerloos zonder bewaking. Wat wel leuk kan gaan is: confluence punten hunten. En ieder theehuis oid vindt het machtig leuk om te weten wat zijn GPS-positie is. Zouden er al reizigers zijn die leuke waypoints verzamelingen hebben?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 17 maart 2003 Auteur Geplaatst 17 maart 2003 Even een vervolg op de Indiase toestanden. Na een tijdje wachten hebben ze de tweede uitgave van de "Maps of India"CD uitgebracht. Zodra ze het mij vertelden heb ik de disk via Internet/creditcard gekocht (Rs. 950/-) en die werd heel snel bezorgd. Het is een disk vol met informatie: kaarten over populatie dichtheid, handicrafts, tourist destinations, railways, wegen, klimaat, politiek etc. Maar helaas geen echte topografische kaarten zoals de atlas van Lonely Planet. Ik denk toch dat dat scannen gaat worden. Is er een kabouter in de zaal die verlangt naar monnikenwerk?
Aanbevolen berichten