Spring naar bijdragen

Software op PDA ter vervanging van de Garmin 12XL


Jabberwock

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ben al jaren in het bezit van een Garmin 12XL, welke het prima doet. Gebruik dit ook al tijden met mijn pda.

 

Echter ben ik nu in het bezit van een andere pda, welke geen aansluiting meer heeft om te koppelen met de Garmin. Ik heb nu dus ook een adapt ad700 bluetooth muisje gekocht welke ook perfect werkt.

 

Maar mijn garmin ligt nu dus een beetje in de kast te niksen. Ik ben dan ook van plan deze weg te doen, maar niet voordat ik software voor op de pda heb gevonden waar ik dezelfde info in kan zien als op de Garmin. Dus eigenlijk de functionaliteit van de Garmin overneemt. En het liefst naast OziCE te gebruiken is.

 

Heb al eens wat naar verschillende progjes gekeken, en Tinystocks Navio komt heel erg in de buurt, maar dat mag je maar zo'n 2,5 minuut testen.

 

Is er een programmaatje wat hier geschikt voor is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb inmiddels Navio maar besteld...

 

Maar weet iemand een progje waar ik een eigen usergrid en mapdatum kan instellen. De meeste progjes hebben maar een gelimiteerd aantal grids/datum of kan er helemaal niets ingesteld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Navio is zeer geschikt, ik gebruik het zelf ook op m'n PDA. icm met navigatiesoftware (Navigon Mobile Navigator 5) en OziCE

 

je kan bij Navio ook een zelf ingescande kaart calibreren en je positie erop weer laten geven, niet zo geavanceerd als OziCE, maar het werkt in principe wel wel handig (al heb je het met WM5 eigenlijk niet meer nodig, omdat je daar meerdere programma's tegelijk van de GPS gebruik kan laten maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Navio is zeer geschikt, ik gebruik het zelf ook op m'n PDA. icm met navigatiesoftware (Navigon Mobile Navigator 5) en OziCE

 

je kan bij Navio ook een zelf ingescande kaart calibreren en je positie erop weer laten geven, niet zo geavanceerd als OziCE, maar het werkt in principe wel wel handig (al heb je het met WM5 eigenlijk niet meer nodig, omdat je daar meerdere programma's tegelijk van de GPS gebruik kan laten maken)

 

Navio is inderdaad wel goed. Maar ook hier zijn de mapdatum en /of usergrid niet in te stellen m.u.v. de voorgedefinieerde.

 

Ik mis dat wel. ivm luxemburg en Belgie. heb namelijk kaarten wwar het MGRS grid op staat dus ik wil eigenlijk dat ook kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je van je 12XL af? dan heb ik er wel oren naar....

 

"" Ik ben dan ook van plan deze weg te doen, maar niet voordat ik software voor op de pda heb gevonden waar ik dezelfde info in kan zien als op de Garmin. Dus eigenlijk de functionaliteit van de Garmin overneemt. En het liefst naast OziCE te gebruiken is.""

 

Ben nog niet helemaal tevreden met de functies van de software die ik nu gebruik, dus vooralsnog doe ik hem niet weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...