Gast Katja Geplaatst 1 mei 2006 Geplaatst 1 mei 2006 Hallo allemaal, Ik ben een enorme newbie, nog nooit gegeocachet en ik ken ook niemand 'live' die hieraan doet. Maar ik ben er wel erg enthousiast over en wil er graag mee gaan beginnen, dus ben ik me gaan verdiepen in beschikbare GPS-modellen. Zo heb ik de Magellan Sportrak Pro Color voor slechts $199 gevonden in de VS (zie http://www.tigergps.com/newmagsporpr.html), maar daar komen wel $60-90 aan verzendkosten bij. Nu dacht ik, als echte Hollandse: als nu meerdere mensen er samen (ieder) één kopen, zijn we p.p. nog goedkoper uit, aangezien we die hoge verzendkosten kunnen spreiden en we elkaar de extra apparaten vervolgens tegen veel lagere kosten kunnen toesturen. Ik herhaal nog even: ik ben een newbie, dus als iemand dit niet zo'n goede aanbieding vindt als ik denk dat het is, dan hoor ik dat graag. Voor zover ik het heb begrepen, kun je met dit model ook van routenavigatie gebruikmaken, heeft het een digitaal kompas, kleurenscherm (duh) en kun je kaarten voor Europa er los bij kopen/downloaden (qua dat er bij deze aanbieding alleen kaarten van de VS zijn opgenomen). Oh ja nog even dit: voor het geval iemand iets 'vreemds' aan mijn profiel opmerkt: ik woon in Italië (Toscane), maar kan een pakket zonodig ook in Nederland laten bezorgen, dankzij het veelvuldige sociale verkeer dat op gang is gekomen sinds RyanAir vanaf 4 april tussen Pisa en Eindhoven vliegt... Groetjes, Katja
waarde Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Beste Katja, Volgens mij kleeft er een risico aan je superdeal. Als je namelijk bij Amazon 1 cd bestelt, is er geen vuiltje aan de lucht, maar toen ik er laatst 4 bestelde kreeg ik ze door de post bezorgd met een betalingsverzoek van de douane aan invoerrechten erbij. Ik vraag me af of jou dat ook niet zou kunnen overkomen. (vliegen naar Pisa vind ik interessanter) Vriendelijke groet, Wiebe
Gast Katja Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Dan kan ik ze misschien beter naar mijn huisadres (in Italië dus) laten bezorgen, hier zijn ze bij de douane vast minder fanatiek in dat soort dingen... Maarre...over problemen gesproken, weet iemand of het heel erg lastig is om Europese kaarten op zo'n apparaat met alleen Amerikaanse te krijgen?
de Roode Lantaarn Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Dan kan ik ze misschien beter naar mijn huisadres (in Italië dus) laten bezorgen, hier zijn ze bij de douane vast minder fanatiek in dat soort dingen...Maarre...over problemen gesproken, weet iemand of het heel erg lastig is om Europese kaarten op zo'n apparaat met alleen Amerikaanse te krijgen? <{POST_SNAPBACK}> Nee hoor. Die kaarten zijn gewoon te koop. Je krijgt de rest van de wereld er dan ook bij. LINKJE. Ger@ld
Kliermier Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Mijn ervaring is dat ze bij de douane in Italie een stuk fanatieker zijn dan hier. En bij de post ook! Wist jij dat je tegenwoordig als je vanuit Nederland naar Italie een pakket stuurt er het telefoonnummer van de geadresseerde bij moet zetten omdat de overijverige postbezorger het pakket anders gewoon retour afzender kan sturen? Is ons overkomen! Ik heb beide keren dat ik een GPS kocht dat in de VS gedaan en ben hier beide keren zonder kosten er vanaf gekomen.
Twin Peaks Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Mijn ervaring is dat ze bij de douane in Italie een stuk fanatieker zijn dan hier. En bij de post ook! Wist jij dat je tegenwoordig als je vanuit Nederland naar Italie een pakket stuurt er het telefoonnummer van de geadresseerde bij moet zetten omdat de overijverige postbezorger het pakket anders gewoon retour afzender kan sturen? Is ons overkomen! Ik heb beide keren dat ik een GPS kocht dat in de VS gedaan en ben hier beide keren zonder kosten er vanaf gekomen. <{POST_SNAPBACK}> Dan heb je mazzel gehad, of een leverancier die op het CN22 formulier een onjuiste opgave heeft gedaan. Ik heb twee keer een GPS in de USA gekocht. ( 1,5 jaar geleden) Beide keren kreeg ik een keurige rekening (aanslag) van de Douane. BTW & inklaringskosten een keer €39 en een keer €42. maar de (nieuwe) GPS (Magellan Meridian Gold & Platinum) was beide keren inc. de kosten nog steeds €200 goedkoper als in Nederland
Aanbevolen berichten