Spring naar bijdragen
  • 0

OziCE <-> Ozi Explorer

Vraag

Geplaatst

Beste medecachers,

Gisteren ben ik een dagje aan het cachen gegaan, maar liep tegen een probleem aan.

Ik had op de pc een aantal waypoints ingesteld met OziExplorer, en de wpt file naar de pda gekopieerd. Ervan uitgaande dat dat wel zou werken, ging ik op pad en kon ik puntje bij paaltje de waypoints niet laden in OziCE. :cry::thumbup:

Als ik dan op "Load waypoints" klikte en het goede bestand selecteerde en opende, gebeurde er niets. Niets op de kaart, en ook niets in de "Waypoints list".

Heeft iemand misschien een suggestie hoe dit opgelost kan worden?

Mvg. Gpsgek - Martijn

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Beste medecachers,

Gisteren ben ik een dagje aan het cachen gegaan, maar liep tegen een probleem aan.

Ik had op de pc een aantal waypoints ingesteld met OziExplorer, en de wpt file naar de pda gekopieerd. Ervan uitgaande dat dat wel zou werken, ging ik op pad en kon ik puntje bij paaltje de waypoints niet laden in OziCE.  :beerchug:  :punk:

Als ik dan op "Load waypoints" klikte en het goede bestand selecteerde en opende, gebeurde er niets. Niets op de kaart, en ook niets in de "Waypoints list".

Heeft iemand misschien een suggestie hoe dit opgelost kan worden?

Mvg. Gpsgek - Martijn

Dat is heel vreemd, want dat moet wel gewoon werken. Mogelijk is er tijdens het copieren naar de PDA iets fout gegeaan waardoor het bestand verminkt is?

Ik copieer regelmatig de WPT's van ozi naar oziCE, en dat werkt voortreffelijk. (ook andersom trouwens :-)

Je kunt het wpt bestand even controleren door het in Notepad/Kladblok te openen, er zouden dan gewoon tekstregels te zien moeten zijn, met de waypoint informatie.

• 0
Geplaatst

Ik heb dat al eens gecheckt, en het blijkt dat de informatie die erin staat gewoon klopt...

Op de één of andere manier laad OziCE de waypoints niet goed... Hij laat ze ook niet zien in de waypoints-list.

• 0
Geplaatst
Ik heb dat al eens gecheckt, en het blijkt dat de informatie die erin staat gewoon klopt...

Op de één of andere manier laad OziCE de waypoints niet goed... Hij laat ze ook niet zien in de waypoints-list.

Heb je dat gecheckt adhv van de wpt die op de pDA stond? Dus die eerst weer terugkopieeren naar de PC en die bekijken/openen met ozi.

Anders kun je de inhoud van het bestand even in een bericht zetten, dan kan ik even kijken of het bij mij wel werkt/cq wat er fout gaat.

• 0
Geplaatst

Is het soms zo simpel dat je in de verkeerde directory zit?

• 0
Geplaatst

Mmmh, beste mensen... Ik denk dat ik het probleem gevonden heb...

Volgens mij heb ik destijds voor het waypoint-bestand een te lange naam verzonnen... Nu werkt het namelijk (met een korte naam) wèl... :punk:

Bedankt voor jullie tijd, overpeinzingen en moeite! :beerchug:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...