GeoGolden Geplaatst 31 maart 2006 Geplaatst 31 maart 2006 Hoi, Na een goede maand bezig te zijn met geocachen wordt ik eigenlijk steeds enthousiaster. Als ik dat van te voren geweten had had ik misschien geen Camo gekocht maar een legend of vista c. Kleur lijkt me toch erg nuttig, vooral als je kaarten gebruikt. Maar hoe werken kaarten nu eigenlijk en zijn ze van nut bij het cachen? In de auto heb ik TomTom dus daarvoor is het niet nodig. Ik zie hier op het forum dat binnenkort de Nederlandse kaarten van Garmin uitkomen. Wat ik me afvroeg, kan je ook kaarten vanuit Ozi Explorer uploaden naar je gps en gebruiken? Misschien een domme vraag maar ik heb gewoon geen idee. Het lijkt me handig om een stafkaart of zo via ozi in te lezen naar de gps maar weet dus niet wat de mogelijkheden met kaarten zijn. De kaarten van Garmin, staan daar echt ook de bospaadjes en dergelijke op? Bewegen die dan mee tijdens het wandelen? Ik zou het fijn vinden als iemand me hier iets meer over kan vertellen. Heb trouwens nog nooit een legend of vista in het echt gezien. Helaas liepen we bij de Gotheo achteraan dus dat was een gemiste kans. Alvast bedankt voor jullie replies. Pedro
Peetee Geplaatst 31 maart 2006 Geplaatst 31 maart 2006 (bewerkt) 1. Kleur lijkt me toch erg nuttig, vooral als je kaarten gebruikt. 2. Maar hoe werken kaarten nu eigenlijk en zijn ze van nut bij het cachen? 3. Wat ik me afvroeg, kan je ook kaarten vanuit Ozi Explorer uploaden naar je gps en gebruiken? 4. De kaarten van Garmin, staan daar echt ook de bospaadjes en dergelijke op? 5. Bewegen die dan mee tijdens het wandelen? 6. Heb trouwens nog nooit een legend of vista in het echt gezien. Helaas liepen we bij de Gotheo achteraan dus dat was een gemiste kans. 1. Dat is zeker waar. 2. Ik verwacht wel dat ze van nut zijn, maar dat je er ook zeker zonder kunt. Maar met kaarten kun je wat gerichter je route in het veld gaan bepalen. 3. Nee, dat kan niet. Dat komt omdat de gps-kaarten vector georienteerd zijn, in tegenstelling tot Ozi die gewoon gecalibreerde plaatjes (jpg of gif) gebruikt. 4. Ja, tenminste de wat grotere bospaadjes. De kleinste paadjes zul je hoogstwaarschijnlijk niet terugvinden. 5. Ja. 6. Ga morgen naar het Geocaching Multi Event. Dan zul je er ongetwijfeld zat zien. 31 maart 2006 bewerkt door Peetee
GeoGolden Geplaatst 1 april 2006 Auteur Geplaatst 1 april 2006 Bedankt Peetee voor je duidelijke uitleg! Jammer genoeg kan ik niet naar het multi event, lastig als je zoon altijd op zaterdag moet voetballen... maar goed er komen weer genoeg mooie dagen aan hoop ik. Misschien is er wel iemand in de buurt van Uden die me eens een keer wat kan laten zien. Voorlopig doet de camo goed zijn werk, maar ja, eenmaal enthousiast is het moeilijk om niet meer te willen... Pedro
Aanbevolen berichten