Spring naar bijdragen
  • 0

Kaartindeling City Navigator 8

Vraag

Geplaatst

Ik heb gisteren de update CD voor City Navigator 8 ontvangen, de opvolger van City Select 7.

Wat opvalt is dat de kaartfragmenten veel groter zijn geworden. Heel Nederland past nu in een stuk of 5 a 6 kaarten. Voor GPS-en met een kleiner geheugen is dit een groot nadeel: Je kunt het geheugen niet meer optimaal gebruiken en moet soms voor eenklein stukje extra gebied een gigantische kaart laden. Of erger nog: het past gewoon niet! :thumbup:

Voor de bezitters van GPS-en zonder een flashcard mogelijkheid is dit goed om te weten!

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Wat opvalt is dat de kaartfragmenten veel groter zijn geworden. Heel Nederland past nu in een stuk of 5 a 6 kaarten. Voor GPS-en met een kleiner geheugen is dit een groot nadeel: Je kunt het geheugen niet meer optimaal gebruiken en moet soms voor eenklein stukje extra gebied een gigantische kaart laden. Of erger nog: het past gewoon niet! :ph34r:

Voor de bezitters van GPS-en zonder een flashcard mogelijkheid is dit goed om te weten!

Ik heb net ook City Navigator v8 geladen en dit is idd een heel groot nadeel voor GPS bezitters zonder flashkaart.

Ik ga deze zomer naar kroatie en als ik de kaarten voor de route met City Select v7 selecteer kost dit 88mb en met de City Navigator is dit maar liefst 206 mb!!!!

Zelfs een ritje van Amsterdam naar Parijs zit er niet meer in, 98mb aan kaarten. :angry:

Laat ik nou een 60C zonder flashcard hebben. :crybaby:

Maar ja nothing beats a TomTom (for driving).....

bewerkt door druup
  • 0
Geplaatst
Ik heb gisteren de update CD voor City Navigator 8 ontvangen, de opvolger van City Select 7.

Wat opvalt is dat de kaartfragmenten veel groter zijn geworden. Heel Nederland past nu in een stuk of 5 a 6 kaarten. Voor GPS-en met een kleiner geheugen is dit een groot nadeel: Je kunt het geheugen niet meer optimaal gebruiken en moet soms voor eenklein stukje extra gebied een gigantische kaart laden. Of erger nog: het past gewoon niet! :thumbdown:

Ik ben het volledig met je eens. Als ik met de oude versie van Overloon naar Utrecht wou navigeren had ik 9 MB aan kaarten nodig. Nu is dat 18,8 MB! Bovendien duurt hierdoor het versturen van de kaarten naar je GPS veel langer.

robenada

• 0
Geplaatst

Het komt er eigenlijk op neer dat een 60C (zonder x) icm City Navigator eigenlijk niet meer mogelijk is. Daarbij bedoel ik dat het eigenlijk geen echt auto navigatie systeem is doordat je maar zulke kleine afstanden kan overbruggen met het maximum aan kaart materiaal wat je nu kunt laden.

Even offtopic: Ik vind het navigeren met een 60C met City Select/Navigator niet te vergelijken met de TomTom systemen. Ik weet dat de Garmin handheld zoveel meer is dan een TomTom maar voor het autorouting navigeren vind ik het helemaal niks!!!

• 0
Geplaatst
als je over snelwegen manouvreerd kan je natuurlijk gewoon de detailkaarten achterwege laten van de tussenstukken.....maar goed dat is maar net of je wel of niet via de grote weg naar paris wilt....

Het probleem zit dieper: Stel je woont ergens op het snijpunt van 4 kaarten en hebt bijvoorbeeld een etrex: Je krijgt niet eens die 4 kaarten erop!!!

Trouwens het arrogante antwoord van Garmin op mijn klacht wil ik je niet onthouden, het komt er op neer dat kaarten voor automotive gebruikers zijn en niet voor mobile users, die kunnen barsten vanaf versie 8:

Hello,

I'm afraid we did this to our mapping as to make it simpler for our automotive users to get there mapping over to the unit.

Our Navigator software was not really designed to be used with our outdoors units, especially covering the distances you are.

Sorry but there is no way to select smaller maps within version, however you could use a mixture of v7 and v8 as your unit has been unlocked for both of them. Use v8 for your destinations if unknown, then use smaller chunks of v7 for the "in-between" bits.

• 0
Geplaatst
als je over snelwegen manouvreerd kan je natuurlijk gewoon de detailkaarten achterwege laten van de tussenstukken.....

Ja dat is een mogelijkheid maar ik gebruik mijn 60C gewoon voor alles behalve navigeren want daar is hij gewoon niet goed in. En verder maakt het mij ook niet zo uit want ik heb toch een TomTom One die dat wel goed kan. De City Navigator gebruik ik dan gewoon om tijdens het wandelen omgevings informatie te hebben of wandelend de weg te vinden in grote steden!

Ik ga binnenkort een PC in mijn auto bouwen misschien dat ik dan icm nRoute er wel mee uit de voeten kan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...