Het Pookey Team Geplaatst 24 februari 2006 Geplaatst 24 februari 2006 We waren op weg naar de eerste cache!! Die vonden we helaas niet... maar nu waren we alweer op weg naar de tweede cache en raakten we onderweg iets van 300 m voor de cache het signaal met de satelliet kwijt!! Alles blijft maar knipperen, dus de handleiding zegt dus idd (die jullie ook naar ons stuurden) dat het signaal weg is. Wij blijven lopen, en afwachten, maar gewoonweg al een uur geen bereik meer... terwijl we op de goede weg naar de cache zaten.. iemand een idee? Ohh het was zo leuk toen we op pad waren... Het Pookey Team. (iFinder GO = GPS-ontvanger....)
pa3fus Geplaatst 24 februari 2006 Geplaatst 24 februari 2006 iemand een idee? Ohh het was zo leuk toen we op pad waren... Het Pookey Team. (iFinder GO = GPS-ontvanger....) <{POST_SNAPBACK}> Afhankelijk van de plaats waar je op dat moment bent zal je GPS ontvanger meer of minder signaal van de diverse GPS satellieten kunnen ontvangen. Loop je onder bomen al dan niet met een dicht bladerdak dan kan dat al een flinke demping geven. Als het goed is kun je een schermpje in de GPS terugvinden waarin de hemel als een cirkel is aangegeven. De diverse sats worden dan daar qua positie aangegeven en tevens de ontvangen signaalsterkte. Mocht dit te laag zijn of er zijn te weinig sats met een goed ontvangen signaal dan heeft je GPS geen mogelijkheid de positie juist aan te geven. Zodra je weer naar open gebied gaat moet je GPS alles weer oppikken en zal je dan weer de juiste positie geven. Mocht dit niet gebeuren, en daar lijkt het hier een beetje op, dan is het volledig uitschakelen, batterijen er even uit en opnieuw plaatsen en dan weer kijken of na inschakelen de sat signalen weer aangegeven worden. Misschien een foutje in de firmware ? Probeer het eens, en mocht het problemen blijven geven dan op de website van de fabrikant even kijken of je in de FAQ lijst wat kunt terugvinden ? Suc6, Groetjes Jan-Willem PA3FUS.
LTeunis Geplaatst 24 februari 2006 Geplaatst 24 februari 2006 We waren op weg naar de eerste cache!!Die vonden we helaas niet... maar nu waren we alweer op weg naar de tweede cache en raakten we onderweg iets van 300 m voor de cache het signaal met de satelliet kwijt!! Alles blijft maar knipperen, dus de handleiding zegt dus idd (die jullie ook naar ons stuurden) dat het signaal weg is. Wij blijven lopen, en afwachten, maar gewoonweg al een uur geen bereik meer... terwijl we op de goede weg naar de cache zaten.. iemand een idee? Ohh het was zo leuk toen we op pad waren... Het Pookey Team. (iFinder GO = GPS-ontvanger....) <{POST_SNAPBACK}> In een test van GPS ontvangers in Op Pad staat de de fabrikant van iFinder Go drie exemplaren op had moeten sturen voordat een werkend exemplaar aan de test mee kon doen. Ik zou het nogmaals proberen in een open veld en als het dan nog niet lukt de leverancier om een ander exemplaar vragen. LTeunis
Het Pookey Team Geplaatst 25 februari 2006 Auteur Geplaatst 25 februari 2006 Beste mensen, gisteren deed de gpsontvanger het ineens weer. Toevallig, en onverwacht. Dus nog de eerste cache gelogd. Vandaag weer even kort op pad om de niet voltooide cache te loggen van gisteren. Maar 2 uren lopen draaien met de iFinder GO aan en geen ontvangst van satellieten. 3 satellieten, en als je geluk hebt 4. Maar alles blijft knipperen, dus er is niks mee te beginnen. Waar je ook staat, in een open lucht, zo open als maar kan maakt helemaal niets uit.. Het ziet er vreemd uit, het lijkt erop dat ook dit apparaat teruggestuurd gaat worden a.s. maandag en dat we verzendkosten maar gaan verhalen ofzo. Want dit lijkt me niet logisch.... Ook waas al geprobeerd uit te schakelen etc. etc. maar niets heeft invloed. Resetten haalde ook niets uit. Enorm balen dit.... Het Pookey Team.
WenMXT Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 Is het zicht naar de hemel wel vrij voor het apparaat? Als jij goed zicht hebt, betekent dat nog niet dat het apparaat goed zicht heeft. Staan jullie allemaal gebogen naar het scherm te kijken waarom het niet werkt? Ligt je duim op het ontvangstgedeelte tijdens het wandelen, maar in de auto op het dashbord? Soms zijn oplossingen zo simpel dat je je schaamt als je zo'n fout je overkomt. Marcel - die erover mee kan praten.
Het Pookey Team Geplaatst 25 februari 2006 Auteur Geplaatst 25 februari 2006 Bedankt voor je tips. Ik moet eerlijk zeggen dat we naar die dingen ook al gekeken hebben en er wat mee hebben geprobeerd. Maar er veranderde niks. Ik zal er nog eens opletten als ik eens probeer, maar het is echt onbegonnen werk bijna al... nou ja.. bedankt!! Het Pookey Team.
Het Pookey Team Geplaatst 25 februari 2006 Auteur Geplaatst 25 februari 2006 Mensen, ik heb 6 staafjes van verschillende satellieten. En DAT is bijzonder veel.... ( terwijl hij het gister zonder problemen, perfect heeft gedaan...en ineens uitviel) Alles blijft desondanks knipperen... Ten einde raad...
Biertjuh Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 Mensen, ik heb 6 staafjes van verschillende satellieten.En DAT is bijzonder veel.... ( terwijl hij het gister zonder problemen, perfect heeft gedaan...en ineens uitviel) Alles blijft desondanks knipperen... Ten einde raad... <{POST_SNAPBACK}> Zes staafjes van verschillende satelieten zo als jij het noemt is niet bijzonder veel. In het open veld kunnen het er veel meer zijn. Eén maal mee gemaakt dat het er twaalf waren, maar dat is weer uitzonderlijk. Ik denk dat je de oplossing zelf al gegeven hebt en ook LTeunis, terug met dat ding en een nieuwe eisen! Ruud
Het Pookey Team Geplaatst 25 februari 2006 Auteur Geplaatst 25 februari 2006 Nou daar proosten we dan maar op! Op naar de maandag! Grrr, fabrikantje....
sjors Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 Nou daar proosten we dan maar op! Op naar de maandag! Grrr, fabrikantje.... <{POST_SNAPBACK}> Maandag? Dan hoop ik dat je leveranciertje boven de rivieren zit ander kun je het schudden en kun je beter gaan
Biertjuh Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 Maandag? Dan hoop ik dat je leveranciertje boven de rivieren zit ander kun je het schudden en kun je beter gaan Dit is het tweede jaar dat we geen carnaval kunnen vieren, ik dacht dat ik er overheen was, maar nu jij me eraan helpt herinneren Ik ga wel stil in een hoekje met mijn zitten. Ruud
Het Pookey Team Geplaatst 25 februari 2006 Auteur Geplaatst 25 februari 2006 Och jeej, het spijt me.. leveranciertje komt goed.. Met jou ook?
Biertjuh Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 (bewerkt) Met jou ook? <{POST_SNAPBACK}> YES de kogel is door de kerk, we gaan niet cachen maar maandag CARNAVALLEN in het zuiden Sorry Pookey, het moest er ff uit. Hoop dat het voor jou snel goed komt met je GPS. EDIT Marja der baas geeft geen toestemming om dinsdag later te komen, laat staan de hele dag vrij te zijn We zullen het Carnavallen tot volgend jaar uit moeten stellen Ruud 26 februari 2006 bewerkt door Biertjuh
Biertjuh Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 (bewerkt) Eigenlijk een forum onderwerp waar weinig aandacht aan is besteed. Mag best wel eens onder de aandacht gebracht worden zodat meer cachers hier profijt van hebben Ik had in ieder geval geen idee van het bestaan van dit onderwerp (terwijl ik best wel de berichten op het Forum volg) Ruud 26 februari 2006 bewerkt door Biertjuh
Team Firefox Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 Eigenlijk een draadje waar weinig aandacht aan is besteed. Mag best wel eens onder de aandacht gebracht worden zodat meer cachers hier profijt van hebben Ik had in ieder geval geen idee van het bestaan van dit draadje (terwijl ik best wel de berichten op het Forum volg) Ruud <{POST_SNAPBACK}> Ja hoor, mooi draadje: schrijf ik zo'n 9 maanden geleden een mooi stukje over een Magellan, wordt het gewoon niet opgenomen. Is kennelijk alleen voor Garmin bedoeld???
Aanbevolen berichten