pa3ems Geplaatst 19 februari 2006 Geplaatst 19 februari 2006 (bewerkt) Tijdens de Hierdense Oostermheen Ronde kwam ik volgens mij een meetpunt tegen in een weiland. Is dit een RD meetpunt of een of andere kadastersteen ?? X/y coordinaat 174295/486720 19 februari 2006 bewerkt door pa3ems
Bytheway Geplaatst 19 februari 2006 Geplaatst 19 februari 2006 Het lijkt (is) een RD steen (geweest). Dus de coordinaten bepalen het Maar volgens mij een RD steen die nog vol in gebruik is. Bytheway
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 Ik heb gezocht in de huidige lijst en helaas, neen, daar staat die niet in. De dichtstbijzijnde is: Nummer 260316 (13), actief Naam Brug Hoophuizen RD coördinaten 174893, 487696 Omschrijving Bronzen bout in de bovenkant van de Z.betonnen brugleuning van de brug 0.32 m uit de W.kant 0.11 m uit de Z.kant. Deze steen ziet er wel heel echt uit. Ik zie de letters EL geloof ik (normaal is RD) en iets in de zijkant zitten wat kan wijzen op een hoogtebout. De weg is vlakbij dus hij is goed bereikbaar (=bruikbaar). De bovenbout glimt mooi. Wat ik niet kan zien: zit er een kruisje in de bout of een inboring of niks?
Kees Jan Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 (bewerkt) Op het terrein van de stichting 's Heeren Loo in Ermelo (buurtschap Horst) kwam ik bij toeval een blauw bordje tegen op een paaltje. Het bordje, niet veel groter dan 5 x 7 cm., bevat de volgende tekst: 34141 RD 31959 (?) --> Weet niet zeker of de 5 echt een 5 is. Een foto en exacte coördinaten heb ik niet, bij gebrek aan fototoestel en GPS. Indien noodzakelijk kan ik daar echter wel voor zorgen. Weet iemand wat dit is? Edit: De coördinaten (ongeveer) thuis even opgezocht op de topografische kaart: 16924-48075. 7 april 2006 bewerkt door Kees Jan
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 De RD coordinaten van Ermelo e.o. (Harderwijk) liggen in de buurt van 175000 / 478000 . Er zitten hier militairen met kanonnen over de hoofden van de mensen heen te schieten. Misschien is dit een militair meetpunt. Afblijven dus maar. Hier tegen pleit dat in het militaire grid de posities in deze omgeving zijn: MGRS 31UFT 82345 96800 (b.v.) Een allerlaatste mogelijkheid die ik kan bedenken is dat hier wat pijpen van een Riool Drukpersleiding liggen en/of samenkomen. Dit komt steeds meer voor in landelijke omgeving. De pijpen liggen in de berm van weggetjes. Boerderijen hebben aan de straatkant bij de ingang vaak een kast staan: de strontpomp.
Kees Jan Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 Ik vermoed dat het hier niet een militair paaltje betreft, aangezien het geen militair gebied is. Of maakt dat niet uit? Je laatste opmerking zou goed kunnen kloppen, aangezien het paaltje direct naast de weg staat.
luilak Geplaatst 7 april 2006 Geplaatst 7 april 2006 waar kun je dan opzoeken waar die meet punten liggen/staan? groeten Luilak
BaDu Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 Het kan natuurlijk een vorm van vakblindheid zijn maar zou de "EL" op het paaltje kunnen staan voor een ELektriciteits kabel?? Ik weet het : een vak idioot is ook een idioot
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 mei 2006 Geplaatst 2 mei 2006 waar kun je dan opzoeken waar die meet punten liggen/staan? groeten Luilak http://www.geogames.nl/meetpunten/ voor onze meetpuntenjacht.
[TEB]AdmSpock Geplaatst 3 mei 2006 Geplaatst 3 mei 2006 Het kan natuurlijk een vorm van vakblindheid zijn maar zou de "EL" op het paaltje kunnen staan voor een ELektriciteits kabel?? Ik weet het : een vak idioot is ook een idioot <{POST_SNAPBACK}> dan wel Electriciteits Leiding anders slaat de afkorting nergens op Bas
gpsgek Geplaatst 4 mei 2006 Geplaatst 4 mei 2006 (bewerkt) Wat dacht u van Elektrische Lading Haha, een Elektriciteits Leiding, volgens mij is dat trouwens één woord: Elektriciteitsleiding 4 mei 2006 bewerkt door gpsgek
[TEB]AdmSpock Geplaatst 6 mei 2006 Geplaatst 6 mei 2006 Wat dacht u van Elektrische Lading Haha, een Elektriciteits Leiding, volgens mij is dat trouwens één woord: Elektriciteitsleiding <{POST_SNAPBACK}> officieel wel, maar ff voor het gemak uit elkaar getrokken natuurlijk
de goudflitters Geplaatst 31 december 2006 Geplaatst 31 december 2006 Tijdens de Hierdense Oostermheen Ronde kwam ik volgens mij een meetpunt tegen in een weiland. Is dit een RD meetpunt of een of andere kadastersteen ??X/y coordinaat 174295/486720 Het is een gravimeterpunt, veel voorkomend langs de oude kustlijn van het IJsselmeer. Er was een tijd dat deze punten in hoogte (NAP) bekend waren en gebruikt werden voor de hoogtebepaling. Wat er met gravimetrie werkelijk wordt uitgespookt, is me nog nooit echt duidelijk geworden, maar ik verwacht dat een en ander wel met de inpoldering te maken heeft (gehad). Gerrit
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 januari 2007 Geplaatst 1 januari 2007 Oh, dat was het dus. Toch iets met hoogte te maken. Met behulp van gravimetrie is ons geoïde-model bijgesteld. Lees meer bij http://www.rdnap.nl/ Vooral interessant zijn de kleurenplaatjes hiervan.
TDM900 Geplaatst 18 februari 2007 Geplaatst 18 februari 2007 Wat er met gravimetrie werkelijk wordt uitgespookt, is me nog nooit echt duidelijk geworden,Gerrit Gravimetrie is zwaartekrachtsmeting. De richting en de sterkte van het zwaartekrachtsveld worden gemeten.
Aanbevolen berichten